|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Superduper
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: YoghurtjungelenSprett yoghurt er ikke lov i barnehagen til minstemann lenger. (Sukkerfri barnehage!) Det kom vel fram i en test at den inneholder mer sukker enn vanlig cola...
|
|
|
#42 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: YoghurtjungelenVarierer, stort sett naturell eller safari. Hender de får en god morgen (ja, jeg vet den inneholder mye sukker og er dyr), så det er ikke ukentlig de får den.
|
|
|
#43 |
|
Audacious
|
Sv: YoghurtjungelenJeg synes sånn "mer sukker enn cola" er utrolig tabloid. Det er ikke skrekkelig mye tilsatt sukker, det er melkesukker og fruktsukker og noe tilsatt sukker, og i motsetning til cola inneholder jogurten viktige næringsstoffer. Selvfølgelig er det fint om det er så lite sukker som mulig mens barna fortsatt vil spise den, men å trekke paralleller til cola blir litt meningsløst.
|
|
|
#44 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Yoghurtjungelen
Som jeg skulle skrevet det selv om jeg bare var like flink til å formulere meg.
|
|
|
#45 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: YoghurtjungelenDen artikkelen var i grunnen mer forvirrende enn overbevisende, såvidt jeg kan lese meg til er det snakk om 4-6% tilsatt sukker i Sprett-yoghurtene. Hvordan er sukkerinnholdet i Safari i forhold, da?
|
|
|
|
#47 |
|
Ekvilist
|
Sv: YoghurtjungelenJa, det gjør jeg også, Acsa.
|
|
|
#48 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: YoghurtjungelenMed tanke på slike 0 % jogurter og andre lignende konsepter lurer jeg på om det kan være så lurt å spise noe som ikke inneholder næring i form av energi. Mat som ikke er mat, tenker jeg, evt. mat som bare er erstatning for mat. Det må da gjøre noe med kroppen? |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: YoghurtjungelenHer går det i gresk eller tyrkisk yoghurt, med litt agavenektar på toppen. Snuppa er så småspist at jeg er glad det er noe hun liker, og det lille sukkeret fra agavenektaren ser jeg ikke det store problemet med.
|
|
|
#50 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Yoghurtjungelen
Helt enig. (Så håper jeg aspartam også snart frarådes for større barn også). |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Dig for victory!
|
Sv: YoghurtjungelenSom oftest Sprett, (også kesamen, som er en søndagsfrokosthit,) av og til vanlig Tine-yoghurt (melon, skogsbær, vanilje, lett med blåbær) og noen ganger Safari. Vi har kjøpt Danonino noen ganger også, men Pjotten "like' ikke kjånn" lenger. Han pleier å ønske seg sjøl, og så godkjenner vi. Vi foretrekker for øvrig sukker framfor kunstig søtning.
|
|
|
|
#54 |
|
Erfaren nok
|
Sv: YoghurtjungelenJa, jeg dropper de med kunstig søtning.
|
|
|
#55 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: YoghurtjungelenKjøper litt forskjellige, men foretrekker egentlig Danonino pga størrelsen når det skal sendes med i barnehagen.
|
|
|
|
#56 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: YoghurtjungelenJeg så at Prett hadde fruktkesam da jeg var på butikken i dag og kjøpte en slik til den eldste gutten vår. Han spiser ikke matpakken sin på skolen for tiden, så vi prøver å finne løsninger for å få i ham mat. I dag ble det en vanlig Sprett youghurt og havregryn i en boks. Så får vi se om han spiser det. Han har melke og fruktabb. på skolen.
|
|
|
#59 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: YoghurtjungelenVi kjøper Safari eller Sprett. Storebror får en i matboksen hver dag. Jeg kjenner jeg er helt på linje med Acsa her. Kunstig søtstoffer til barn bør man være mye mer bekymret for, og jeg synes det er overdrevent sukkerhysteri å mene at en daglig barneyoghurt er skadelig for et aktivt barn som spiser variert.
|
|
|
#60 |
|
Tidsklemma
|
Sv: YoghurtjungelenSafari eller Danomino her i huset også.
|
|
![]() |
|
|