Sv: Er moderatorer "brukere som alle andre"?
Opprinnelig lagt inn av daffy, her.
Jeg er veldig takknemlig for den jobben forumledelsen og moderatorene gjør. Jeg tenker at moddene må få være brukere på lik linje med andre så lenge de holder seg innenfor forumregelverket.
Tråden fra markedsplassen var stygg syns jeg, men den var jo innenfor regelverket. Modden hadde rett til å lage en slik tråd, men fikk (velfortjent) mye pepper for å ordlegge seg slik hun gjorde. Det må hun på lik linje med alle andre brukere som ordlegger seg slik tåle tenker jeg - min tilbakemelding ble ihvertfall gitt helt uavhengig av moddestatus.
Nå så jeg aldri tråden på markedsplassen, men er enig med Daffy her. Takknemlig for jobben som gjøres, og forståelsesfull for at det nok ikke alltid er like lett. Og moderatorer og andre brukere må selvsagt tåle lik tilbakemelding på språkbruk.
Det som allikevel gjør denne saken litt spesiell er at tråden er slettet fra salgsforumet, der vanlige brukere ikke kan fjerne tråder, og hvor moddene/forumledelsen sier helt klart fra at de ikke griper inn i konflikter.
Men jeg vil vel anta at man også som vanlig bruker på forespørsel ville fått fjernet en tråd man ikke ville ha liggende til evig tid i salgsforumet eller andre steder hvis det var slik at man ikke hadde tilgang til å fjerne den. Jeg tror vel faktisk jeg har fått gjort det selv når jeg tenker meg om.
|