Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake
Ja, det er helt umenneskelig. Og det er vanskelig å tro på at rettferdighet når man ser hvordan denne saken har forløpt.
Jeg er enig med jenta og bistandsadvokaten hennes i at de ba om åpne dører. SLik saken så ut før rettsaken startet, så hadde jo ordføreren kjørt alt han hadde av tilgjengelige ressurser i en voldsom mediekampanje hvor han fremstilte seg selv som godheten selv. Jeg tenker at det kanskje har vært verdt det for denne jenta at skype-loggen ble vist frem forrige fredag. Selv om det må ha vært grusomt for henne, må det ha vært fullstendig grusomt å bli helt overkjørt og mistenkeliggjort på den måten hun ble før rettsaken startet.
Forøvrig tenker jeg at denne saken i hvert fall fører til debatt - kanskje vi kan håpe på bedre skjerming av mindreårige offer i slike rettsaker? Vi har jo allerede fått bistandsadvokater - men vi kan sikkert gjøre mye mer.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|