Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Arv av barnesko

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-12, 23:47   #32
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Arv av barnesko

Veronal sitt innlegg kan jo forklare hvorfor jeg ikke synes det er problematisk at Mikro har både arvede vintersko og joggesko nå. Hun er 1,5 år gammel. Skoene er rett og slett ikke synlig brukt i det hele tatt, jeg tipper utfra skoparken vi har arvet at disse ikke var brukt lenge og joggeskoene antakelig nærmest bare som "når vi skal trille vogn eller kjøre tur", vinterskoene sikkert i bhg, men neppe en hel sesong, og det er måte på hvor mye en ettåring sliter på skoene også.

Knerten sine vintersko han har denne vinteren, som 4,5-åring er jeg i tvil på om kan arves videre. (Han fikk dem på nyåret i fjor, denne fyren vokser i beina midt på vinteren og må ha to par vintersko hver vinter, men i det siste har han i det minste begynt å kunne ha de samme på høsten som forrige senvinter.) De han hadde til jul i fjor, har jeg uten skrupler sendt videre, sammen med reserveparet som var et arvet par i samme størrelse, begge nemlig ikke synlig brukt.

Men, det kom ikke "arvesko" til Knerten i siste arvelass. Og nesten ikke arveklær heller. Gutten han har arvet av har fylt 5 år. Og sliter nok mer ut både sko og klær. Og jeg ser samme tendens hos min sønn. Så ja, for små barn er det nok lettere å arve enn for større barn, som faktisk sliter mer på skoene sine, da de rett og slett bruker dem mer.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:29.