Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hobbyskrytetråden V

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-12, 16:14   #341
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hobbyskrytetråden V

Ikke jeg som har strikket, men 11åringen fikk de av fadderen sin. Må bare vise frem!
Hestegenseren under var også nydelig!
http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphoto...40817717_n.jpg

Gammel 15-10-12, 19:36   #342
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Kjempefin, LR! Men hvordan får du tid til å strikke alle disse genserene på det jeg opplever som rekordtid!??

Det hjelper å slutte med pinne 2,5. Har også endel timer fremfor TV'n på samvittigheta.

Gammel 15-10-12, 20:02   #343
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

LilleRosin, den var kjempefin!

Gammel 16-10-12, 12:01   #344
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Heklet ja. La opp 44 lm med heklepinne 10 og Eskimogarn og heklet staver frem og tilbake til jeg kom til 95 cm, så sydde jeg igjen og sydde på knapper. Passer til 50x50 cm innerpute.

Glemte å nevne at jeg kun heklet i fremste ledd av staven, så får man en sånn fin "pyntekant" på andre siden, dvs. man har en pyntekant, så to staver, så en pyntekant.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 17-10-12, 20:38   #345
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Noe av det jeg har strikket i det siste:

Baby Uggs og Aviator Hat. Julegave til en liten nevø.

Enkel hals i veldig mykt garn. Julegave til en nevø.

To stk. Lyalya Hoodie. Juelgave til nok en nevø.
Den første jeg strikka ble for liten, så jeg måtte strikke en ny. De ser snåle ut der de ligger, men er helt geniale i bruk.
Den største gikk såvidt over hodet på "prøvehodet" mitt, da så den sånn ut:

Gammel 17-10-12, 21:12   #346
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Så mye fint!

Jeg har fått litt Marius-dilla:

Iphonetrekk:

Gammel 17-10-12, 22:36   #347
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Så fine ting, Mina.
Hoodien var spesiell men kul.
Sånn enkel hals, hvor kan jeg se mønsteret på en sånn?

Gammel 17-10-12, 23:21   #348
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av mina, her.

To stk. Lyalya Hoodie. Juelgave til nok en nevø.
Den første jeg strikka ble for liten, så jeg måtte strikke en ny. De ser snåle ut der de ligger, men er helt geniale i bruk.
Den største gikk såvidt over hodet på "prøvehodet" mitt, da så den sånn ut:

Er denne oppskriften på Ravelry? Den ser knallflott ut!

Gammel 17-10-12, 23:57   #349
mina
Strikker

mina sin avatar

mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøydis, her.

Er denne oppskriften på Ravelry? Den ser knallflott ut!

Her er den.

Gammel 18-10-12, 00:31   #350
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av mina, her.

Her er den.

Takk!

Gammel 18-10-12, 07:14   #351
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg lurer på om den halsen ligger på Ravelry?

Gammel 18-10-12, 09:03   #352
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Standard

Genser nr 3 med samme mønster, men i str 8 år til Propellen som ønsket seg lik mamma og pappa sin, ja så da får han det da, men ikke før til jul.

Trådene skal festes, sy under armene, sy ned halskant og ta siste finish, så blir den pakket inn.
Kjøpte garn til 2 gensere og en jakke, det var 70% på en lokal butikk, så det er litt av det garnet her i hus. Men en genser til som jeg skal ha, da blir det tomt.

Gammel 18-10-12, 11:00   #353
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere er flinke!

her ligger noen av dagens prosjekter.
Det meste er reperasjoner, men det ligger to vesker som skal gjøres ferdig der

Gammel 18-10-12, 12:33   #354
mina
Strikker

mina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg lurer på om den halsen ligger på Ravelry?

Nei, det gjør den ikke. Den jeg brukte er en modifisert utgave av en annen hals. Hun som har skrevet ned oppskrifta som jeg brukte sier det er fritt fram å dele oppskrifta, så her er den. Ikke noe hokus-pokus akkurat!

Laffen hals
Hals i drops merino extra fine pinne 4

Str 2-4 år 155 m
Str (4-6 år) 165 m

Strikk 3 riller, så 4 rett 1 vrang omg ut. Strikk denne omg i 10 (12) omg.
Strikk så 2 rett, 2 rett sammen, 1 vrang omg ut. Fortsett med 3 rett 1 vrang i
9 (11) omg. Fortsett slik til du har 1 rett 1 vrang og strikk ca 30/35 omg. Avslutt med 3 riller.

Antall omg mellom fellingene kan en justere som en ønsker.

Jeg strikker stramt, så jeg la opp 175 masker på pinne 4,5, den passer godt til 7,5-åringen min.

Gammel 18-10-12, 14:57   #355
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Heklet ja. La opp 44 lm med heklepinne 10 og Eskimogarn og heklet staver frem og tilbake til jeg kom til 95 cm, så sydde jeg igjen og sydde på knapper. Passer til 50x50 cm innerpute.

Lekker!
Og så må jeg spørre hvor mange nøster du brukte, jeg fant nemlig en hel bærepose eskimogarn i boden jeg sikkert hadde en plan med, det er bare at jeg ikke husker hva.

GydaG er ikke aktiv  
Gammel 18-10-12, 15:58   #356
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Lekker!
Og så må jeg spørre hvor mange nøster du brukte, jeg fant nemlig en hel bærepose eskimogarn i boden jeg sikkert hadde en plan med, det er bare at jeg ikke husker hva.

Ble nok 6 nøster tror jeg. Hadde noen halve nøster er derfor jeg antar 6 nøster. Hadde planer om å veie den før knappene kom på, men glemte det bort.

1 nøste var ca 15 cm hekling, også strekkes det litt pga tyngden så jeg mener det bør holde med 6.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 18-10-12, 19:36   #357
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Takk.
Da tror jeg jammen jeg skal vurdere det. Det er greit å vite at man kommer i mål omtrent med eskimo, det er noe herk å ta opp igjen syns jeg.

GydaG er ikke aktiv  
Gammel 18-10-12, 19:54   #358
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Standard

*poff*

Sist redigert av GydaG : 29-03-13 kl 01:42.
GydaG er ikke aktiv  
Gammel 19-10-12, 09:03   #359
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så fine klær, Gyda! Det neste blir kjole til deg selv, sant?

Heiko er ikke aktiv  
Gammel 19-10-12, 12:33   #360
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Så fine klær, Gyda! Det neste blir kjole til deg selv, sant?

Takk- legg merke til at jeg droppa knappene, kom frem til at de ikke hadde tålt jentungens forbruk av klær.
Og den dagen jeg syr sånn kjole til meg selv er den dagen du er min støttekontakt. I mellomtiden håper jeg heikokjolen i skapet vokser litt her og der så jeg tør bruke den igjen.

GydaG er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:38.