|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Nei, absolutt ikke. Et godt kjøp for meg er boblejakka fra Cubus til 600 kr, varm og god og vart i to-tre sesonger. Jeg synes det er ekkelt snobberi å kjøpe til 1800 kr til småunger. Og hvis ungene litt senere ønsker jakker til 6 tusen skal de få lov til å spare store deler selv.
|
|
|
#22 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Jeg kjøpte en slik jakke på salg i vinter, tror det var til halv pris. Har kjøpt Bergans skalljakke til fullpris, den koster vel 1400,- nå. Skalljakken er definitivt verdt prisen, den brukes året rundt. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?
Lykken: Mener du at det er snobbete hvis den eneste jakken som er noenlunde vann- og vindtett faktisk koster 1500 kr. Gudene skal vite at jeg hadde kjøpt en billigere jakke hvis den holdt vannet ute og ikke lagde fullstendig oversvømmelse innvendig pga at den ikke puster. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Teller ned
Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Nei, vi gjør ikke det til så små barn. Kjøpte dunjakke til 06 modellen i fjor på Benetton til 4-500 kr. 04 modellen har en fra Stormberg kjøpt på salg til 600 kr. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Ute på tur
|
Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Jeg gjør ikke det, i hvertfall ikke til full pris. Junior har north face dunjakke, men den er kjøpt på salg og kostet 800,-
|
|
|
#26 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Det hadde jeg uansett ikke brukt på en barnejakke, kanskje til meg selv. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Vi har aldri kjøpt en så dyr jakke til ungene og de er ikke våte og kalde. Vi kjøper jakker mellom 500 til 1000 alt ettersom. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Jeg ville aldri, aldri kjøpt en så dyr jakke til småbarn. Ikke hvis den var vind- og vanntett heller. Kjøper uansett svært sjeldent yttertøy til barna til full pris, hvis jeg må betale full pris så velger jeg rimeligere merker. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#30 |
|
Personlig pessimist
|
|
|
|
|
#31 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Aug 2012
![]() |
Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Ikke jeg. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Tror det vil bli mange, mange år, om noen gang, at jeg bruker så mye penger på en jakke til vesla. Kanskje endrer jeg mening når hun blir eldre, men aldri nå som hun er lita. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Hvordan får dere jakker til 5-åringer til å vare i flere sesonger?
|
|
|
|
#34 |
|
Personlig pessimist
|
Poden hadde en Bergans Stallo i 3 år. Men den hadde sånn forlengelsesopplegg på ermene. Den var i str. 4 år, og var i lengste laget da han var 4 år, og begynte å bli snau nå. Nå har han en Bergans Ruffen i str. 122, og den passer nok neste år også. Men mine barn vokser sent, skal det sies.
|
|
|
|
#35 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Hyyyl! Ikke jeg i alle fall! Det vil si, med mindre jeg hadde fått til alle 3 for den prisen totalt (og selv da hadde jeg fått klump i magen). For all den, jeg er for kvalitet, men jeg har enda til gode å være misfornøyd med de jakkene jeg har kjøpt for 1/3 (og 1/6) av prisen og vel så det. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Ute på tur
|
Det er ytterst sjelden vi får brukt de samme klærne to sesonger. Med eldstemann har vi ofte vært nødt til å kjøpe en str større i løpet av sesongen. :flaggstangfrø: Men til gjengjeld er det noen klær som minstemann arver omtrent ubrukt.
|
|
|
#37 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Jeg kjøper ikke klær som han svømmer i, eller som er ubehagelig å bruke. Jeg har med poden og han prøver klærne. Som regel er det noe å vokse i, slik at det holder en sesong, men jeg planlegger ikke at de skal vare i flere sesonger. Kroppsfasong kommer jo også inn, og mitt barn har alltid vokst først i kropp, så i ben og armer
|
|
|
#38 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Hvem som kjøper barnejakker til 1800,- ? |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Det er jo ikke et reelt tema, det er ikke kun en jakke til 1800 kr her i verden som er vann-og vindtett. Jeg synes det er snobbete å kjøpe rådyre plagg til unger pga merke eller bare fordi man kan. Ekkel forbruksmentalitet. Vi kan, men gjør det absolutt ikke. Det er bare tull å påsto at kun dyre merker har dithen og datten, jeg har i 10 år kjøpt billigere merker som duger mer enn nok.
|
|
|
#40 |
|
Drømmer
|
Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Her varer klærne i flere sesonger uten at de er store når vi kjøper de. |
|
|
|
![]() |
|
|