Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Halloween 2012

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-12, 21:21   #61
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halloween 2012

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Hva gjør man på på en Halloweenfest for småskolebarn da? Annet enn å være skumle og spise ekkel mat? :kanskje inspirert:

Vi har mørkgjemsel.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 15:06   #62
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Vi har holdt igjen litt på dette, liker ikke den tiggingen, men nå har det blitt til fellessamling i klassen til eldstemann så da blir vi visst med.

Her er det ikke så mye fokus på det å gå knask eller knep.
Her er det mest fokus på at mor og far kan slå seg løs og lage skummelt hus.

Vi skal ha voksen + barn-fest, jeg gleder meg!

Gammel 11-10-12, 15:25   #63
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Hva gjør man på på en Halloweenfest for småskolebarn da? Annet enn å være skumle og spise ekkel mat? :kanskje inspirert:

Vi skal arrangere fest for førsteklassene i år. Vi kommer i grunn ikke til å legge så fryktelig mye i det. Ungene er enkle. De vil ha pølser, kake, godteri og mulighet til å leke med hverandre.

Eneste planlagte aktiviteten er at alle ungene skal få tegne et skummelt monster på en papirduk, signere navn på, og så blir det tatt vare på til 7. klasse.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 15:29   #64
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Disse lysene skal jeg prøve meg på til Halloween (og jul). Kjekt å lage sammen med ungene. Jeg har venner som har prøvd nå, og de sier det funker utrolig bra, de brenner og brenner.

http://www.facebook.com/photo.php?fb...type=1&theater

Gammel 11-10-12, 19:11   #65
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Jeg så gresskar på Mester Grønn i dag. Blir det dårlig til den 30. hvis man kjøper det nå? Noen lure tips man bør ha med seg før man skjærer gresskarhode første gang?

Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 23:28   #66
-Nj-
-Holy macaroni-

-Nj- sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Jeg så gresskar på Mester Grønn i dag. Blir det dårlig til den 30. hvis man kjøper det nå? Noen lure tips man bør ha med seg før man skjærer gresskarhode første gang?

Mannen min sier at et gresskar kan holde seg opptil 3 uker om de får stå i vinduet å få dagslys!
(ellers husker jeg ikke hvor jeg leste det, kanskje det var her? Men ha slike kuler man får når man kjøper ny veske o.l. En liten pose med kuler.

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 23:31   #67
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Skolen til størsta har funnet ut at de skal ha Hei Verden-aksjon på halloween. Med obligatorisk oppmøte fra 17 til 19.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 23:32   #68
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Ha en sånn pose i etter at man har skjært det ut? Må jeg begynne å samle på sånne poser også nå. Hvor lang tid på forhånd kan man skjære det ut da?

Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 23:40   #69
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg liker Halloween!

Men hvert år er det store spørsmålet, når skal ungene gå rundt? Jeg har googlet, men finner ingen svar som gir helt 100% klart svar. Blir det lørdagen etter 31/10, eller onsdag 31/10?

Jeg synes selv at det er best å legge godteinnsankingen til lørdag. Midt i uka her en lekser å gjøre, og foreldre jobber, det blir lagt seg i seneste laget osv...

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 23:54   #70
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er helt hull i hodet å utsette gåingen til en helg, Halloween er 31. oktober, basta. Hvis noen utsetter det og noen velger å gå på en lørdag osv, blir det jo bare tull, når skal man da vite når man skal kle seg ut og ha godteriet klart ved døra?? Man risikerer jo å få besøk både 2 og 3 ganger.
Ikke meningen å høres surmaga ut, men dette har irritert meg en stund. Jeg synes man skal holde det til selve dagen.

Gammel 13-10-12, 23:55   #71
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dekorasjon - jeg har lyst til å lage en krans av høstløv til ytterdøren.

Er det noen som vet om løvet vil holde seg sånn noenlunde, eller vil det krølle seg sammen til noe brunt rusk etter en ukes tid? Jeg har søkt etter inspirasjon på nettet, og utrolig mye er lagd med kunstige blader.

Denne kransen kunne jeg tenke meg, med ekte løv:

Oppskrift her. (Men blondesløyfa, æsj.) http://serendipitouslife-kenzie.blog...reath-diy.html

Gammel 13-10-12, 23:57   #72
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Jeg synes det er helt hull i hodet å utsette gåingen til en helg, Halloween er 31. oktober, basta. Hvis noen utsetter det og noen velger å gå på en lørdag osv, blir det jo bare tull, når skal man da vite når man skal kle seg ut og ha godteriet klart ved døra?? Man risikerer jo å få besøk både 2 og 3 ganger.
Ikke meningen å høres surmaga ut, men dette har irritert meg en stund. Jeg synes man skal holde det til selve dagen.

Ja, bare nabolaget/byen koordinerer det! Jeg vil ikke sende ut ungene 31/10 hvis ingen har kjøpt inn snop og de bare ser dumt på barna. Men jeg håper det vil stå noe om det i lokalavisen, eller kansje skolen sier noe...

Gammel 14-10-12, 00:20   #73
-Nj-
-Holy macaroni-

-Nj- sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Ha en sånn pose i etter at man har skjært det ut? Må jeg begynne å samle på sånne poser også nå. Hvor lang tid på forhånd kan man skjære det ut da?

Ja, jeg regner med det er etter man har skjært det ut. Men aner ikke noe mer enn det.
Mannen skal lage pumpkin pai av innmaten så han vil ha det så friskt så mulig til halloween (og thanksgiving), så han skal sette dem i vinduet.

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 18:58   #74
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Standard

Resultatet av dagens bladplukking. Jeg er veldig godt fornøyd. Vi fant nedfallsfrukt, noen mini-epler, som er tredd på stiv ståltråd.

Jeg får oppdatere dere på hvordan kransen holder seg. Den kostet ikke mer enn limet, så jeg kan jo lage en til.

Gammel 14-10-12, 19:04   #75
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Standard

Og et nærbilde. Bare forminsket.

Jeg vet ikke hva de små røde bæra heter, jeg lurte til meg de fra naboens hekk.

Gammel 14-10-12, 19:16   #76
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Vi hadde planlagt halloweenfest på loftet, men det utgår fordi skolen har lagt arrangement til den dagen. Å begynne etter klokken 19 kommer ikke på tale. Her blir det derfor amputert "feiring", mens vi deltar på obligatorisk greie på skolen.

Jeg synes det er veldig dårlig gjort, og tror det blir en litt begrenset deltagelse på årets solidaritetskveld.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 19:23   #77
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Vi hadde planlagt halloweenfest på loftet, men det utgår fordi skolen har lagt arrangement til den dagen. Å begynne etter klokken 19 kommer ikke på tale. Her blir det derfor amputert "feiring", mens vi deltar på obligatorisk greie på skolen.

Jeg synes det er veldig dårlig gjort, og tror det blir en litt begrenset deltagelse på årets solidaritetskveld.

Er det for sent å få skolen til å endre dato? Det er jo etterhvert mange som markerer halloween. Her tror jeg det hadde blitt ramaskrik om de måtte på noe annet den dagen. De gleder seg nesten like mye til halloween som til bursdag/jul.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 19:29   #78
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Det er ikke aktuelt. Skolen mener det ikke er noe problem. De rekker å gå knask eller knep etterpå. Men de mister jo opptakten og det er halve morroa.

Jeg er jo som alltid hun vrange som har forsøkt.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 19:49   #79
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde også blitt litt grinete av sånt. Kan du kansje ta det opp med FAU-representant slik at man hvertfall kan unngå det et annet år?

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 20:26   #80
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Den skolen høres skikkelig kjip ut Maz

LilleVenn er klar for Halloween. Hun har kjøpt orange parykk, matchende kjole og strømper. Samt litt 'stash' som hun så fint sier Vi har handlet inn masse snop, så det nærmer seg

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:17.