|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#161 |
|
Off the map.
|
Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Jeg drikker garantert mindre enn snittet. I hjemmesituasjonen (hjemme vi som familie), er det maks 4-5 enheter i løpet av året. I 'festlige lag' hender det jeg slår meg løs, men det begrenser seg til et par-tre ganger i året. Og utover det kam det bli noen øl med jobben, men det er også mer sporadisk.
|
|
|
#162 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Jeg elsker allslags vin. Øl er også greit, men drikker det ikke så ofte. Jeg regner meg og mannen for innenfor normalen. Typisk hos oss er at han tar en øl fredags kveld og jeg ett glass vin. Lørdag pleier vi dele en flaske. Det hender mannen tar en øl til middag i ukene også, litt avhengig av middagen.
|
|
|
#163 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Jeg har forresten ingen problemer med å ta et glass eller to foran ungene. Det er helt greit at de kan se et moderat alkoholforbruk.
|
|
|
#164 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Det er ikke krise uten alkohol i helgene hos oss, altså. Bare for å presisere.
|
|
|
#165 |
|
Pen. Så det så.
Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?
Der har du en kombinasjon jeg ikke skjønner. Vin og godteri liksom?
|
|
|
#166 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Cola og smågodt.
|
|
|
#168 |
|
Elsker gamlis- godis
Går fint. Men pleier å spise mat og drikke vinen først, og smågodt og brus etterpå.
|
|
|
#169 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Jeg er en av dem som ikke drikker når jeg ha barna, det handler ikke om at jeg på noen som helst måte tror det hadde vært skadelig for dem å se meg drikke, men rett og slett fordi jeg ikke drikker vin til mat, eller sånn for å kose meg en fredags eller lørdagskveld. Jeg drikker når jeg er på fest, men dersom jeg har barnevakt som går når jeg kommer hjem, så gidder jeg ikke drikke. Jeg blir ikke fyllesyk, men man blir jo litt mer sliten og sånn. Barna er uansett ikke forskånet fra å se voksne mennesker drikke litt. Det blir servert vin på julaften, og andre typer familiemiddager, jeg vet at pappaen kan ta seg et glass vin eller en øl, men meg ser de ikke drikke, men de vet at jeg drikker alkohol av og til.
|
|
|
|
#171 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Rare greier. Nå har jeg drukket nesten to glass vin, men så gikk mannen til en kompis for å se på fotball. Nå har jeg cola i glasset.
|
|
|
#173 |
|
villende
|
Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Jeg har et relativt moderat forbruk og kommer fra en avholdsfamilie, mannen min drikker mer enn meg og kommer fra en vinelskende familie. Sammen tenker jeg at vi har et forbruk som er helt greit. |
|
|
|
|
|
#174 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Jeg drikker svært lite, i lange perioder ingen ting. Akkurat nå kan jeg ta 1/2 glass rødvin på fredagskvelden, men ikke noe mer.Jeg misliker sterkt å følge meg beruset.
|
|
|
#175 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Kunne skrevet avhandling om akkurat det der, men han liker ikke at jeg diskuterer det på nett, etter at jeg en gang "slo i bordet" med argumenter og eksempler på hvordan andre par har det, da jeg i frustrasjon hadde en lang tråd på akkurat det (lenge før FPs opprinnelse).
|
|
|
#176 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Jaggu om jeg vet hva som er normalt. |
|
|
|
|
|
#177 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Når ungene er her drikker jeg nesten aldri alkohol. Kan ta en cider en sjelden gang og litt vin eller øl på julaften og nyttårsaften.
|
|
|
#178 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Jeg drikker svært svært lite og sjelden. Kanskje to-tre ganger i året og aldri så mye at jeg er mer enn bittelitt brisen. Jeg tåler antageligvis alkohol veldig dårlig for jeg blir kvalm av mer enn to enheter. Jeg liker ikke øl og vin.
|
|
|
#179 |
|
Ferdiglada
Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Har dokke drukke dokke snydens no mens eg har spist og sett fotball?
|
|
|
|
#180 |
|
Passiv
|
Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?... Sist redigert av Slettet bruker : 30-10-12 kl 01:08. |
|
![]() |
|
|