Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Å hoppe i sofaen

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-12, 07:22   #81
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å hoppe i sofaen

Det er ikke direkte forbudt, men det er jo ikke slik at jeg oppfordrer til det heller. Ikke fordi jeg er redd for sofatrekket, men fordi det sikkert ikke er særlig gunstig for sofakonstruksjonen. Men vi lage ofte putefjell! Da samles alle putene i stua, inkludert de løse sofadelene, til et digert fjell, og så hoppes det på fjellet. En effektiv og morsom måte å få ristet puter på.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 08:19   #82
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Ingen herjing inne, så nei, ingen hopping.

Kan bare signere denne.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 08:58   #83
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Her bruker minsten sofaen som klatrestaiv (inkl hopping). Når man er to er det greit, når man er seks not so much. Så det er jo et aldersperpektiv. Sekstenåringen får ikke lov, kan man si. Og ja, jeg er sånn interiørbloggedame.

Og jeg ser ut til å ha rett i mine antakelser. Folk flest liker ikke sofahopping. Jeg føler meg litt vågal som lar minste få lov(under kontroll). Men når jeg tenker meg om fikk ikke de eldste lov. Jeg har nok blitt greiere med årene.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 09:01   #84
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Det er helt lov hos oss så lenge det bare er våre to og en om gangen. Det har regulert seg fint av seg selv, ingen skader, ikke utslitt sofa, sjuåringen har ikke hoppet på lenge. Og vi er strenge på mye annet.

Fireåringen elsker å imponere med å hoppe salto innover mot sofaryggen, altså i praksis rett opp og ned...

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 09:26   #85
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke interiørblogger. Ingen får hoppe, gå eller løpe i sofaen. Jeg er redd for at de skal falle og slå seg mot bordkanten og jeg har en sofa som jeg er glad i og ikke vil ødelegge med det første.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 10:09   #86
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, hadde vi sagt at det var lov så hadde vi nok ikke hatt stort igjen av den sofaen. Dessuten syns jeg det er en sånn ting som kan være forbudt BÅDE hjemme og borte.

At loven om ingen sofahopping alltid overholdes skal jeg dog ikke påstå.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 10:11   #87
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Det snikhoppes av og til av seksåringen, men det er ikke lov.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 10:22   #88
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ingen ungar over 1 år får hoppe i vår sofa. Når ikkje eg får lov, får ikkje dei heller, rettferdig skal det vera.

Gammel 11-10-12, 10:27   #89
Prøvende
Ingen skravlebøtte

Prøvende sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Prøvende er litt kulPrøvende er litt kul
Standard

Ingen hopping i sofaen her heller, men jeg tror den beste "investeringen" vi har gjort ifht barneleker er å ha en gammel springfjærmadrass i en krok i stua, og der kan de hoppe så mye de bare vi Den er verd sin vekt i gull og har vært veldig mye brukt. Det er veldig mye greiere å si at de får gå dit å hoppe, når vi for n'te gang sier det ikke er lov å hoppe i sofaen(for de prøver seg fremdeles )

bill mrk: heller ikke trampoline

Gammel 11-10-12, 11:00   #90
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg tror ikke det er lov. Jeg har aldri tatt stilling til spørsmålet, de har aldri bedt om å få hoppe i sofaen.

Det kan jeg love at mine barn aldri har gjort heller. Hvilket ikke er ensbetydende med at de aldri hopper i sofaen... Det er ikke lov hos oss.

Gammel 11-10-12, 11:05   #91
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg merker at nå som vi har bedre gulvplass, så er sofaene mindre attraktive for hopping. Da kan man turne der i stedet. Jentungen min er sånn som støtt og stadig må avbryte et måltid, pianoøvelser eller lekser med å slå et par hjul.

Gammel 11-10-12, 15:34   #92
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

nei, her har man ikke lov å hoppe i sofaen eller sengene.
Hender jeg legger noen madrasser på gulvet på soverommene som de kan herje på.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 15:44   #93
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette løste seg egentlig helt uten innblanding fra oss voksne. Jentene var på besøk da nabogutten hoppet i sofaen og plasserte hele tanngarden i salongbordet. Etter det har de liksom aldri spurt eller bedrevet sofahopping.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 15:51   #94
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Dette løste seg egentlig helt uten innblanding fra oss voksne. Jentene var på besøk da nabogutten hoppet i sofaen og plasserte hele tanngarden i salongbordet. Etter det har de liksom aldri spurt eller bedrevet sofahopping.

Og du anbefaler en slik løsning?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 15:55   #95
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Og du anbefaler en slik løsning?

Tsk, tsk, sier hun som sliter med tjeneren sin.

Nei, jeg gjør vel strengt tatt ikke det, men det er jo en historie å dra slik moren til Nure (Linus i svingen) driver med. Han døde...nesten!

Eller som pappaen til gutten sa da moren gråt mer enn gutten over tennene: "Slapp av nå da, det er tenner, ikke kreft!"

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-12, 12:09   #96
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er kjipt med venninnen som brakk nesen, men bruker likevel historien for alt hva den er verdt. Men svaret er gjerne "Men hun hoppet ikke! Hun fløy sånn bakfra, over ryggen på sofaen, og landet med nesa i salongbordet! Det er noe helt annet!!"

Gammel 12-10-12, 12:18   #97
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Hopping i sofaen er ikke lov. Mest fordi at man lett kan falle å slå seg mot stuebord eller TV-benk eller slikt. Og også fordi vi ikke har råd til å kjøpe ny sofa i tide og utide.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nei, de får ikke lov. Ikke pga sofaen, men fordi den står litt for nær skarpe bord- og peiskanter. Jeg har ikke lyst til å sende hjem flere besøkende barn med brukket nese...

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg er så definitivt ingen interiørblogger, men jeg lar ikke ungene hoppe i sofaen. Mest fordi de kan skade seg (Secunda slo en god bit av en fortann en gang hun forbrøt seg mot regelen), men også fordi jeg ikke har noen som helst planer om å spa opp penger til ny sofa på lenge, lenge.

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Nei, her får de ikke lov til å hoppe/herje i sofaen. Er så redd de skal falle og kagge hodene i bordkanten eller rett og slett bare falle med hodet først ned fra sofaen.

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Ikke interiørblogger. Ingen får hoppe, gå eller løpe i sofaen. Jeg er redd for at de skal falle og slå seg mot bordkanten og jeg har en sofa som jeg er glad i og ikke vil ødelegge med det første.

Dere er så omsorgsfulle! Her får de ikke lov til å hoppe fordi jeg blir koko i hodet. Tror ikke jeg har tenkt tanken at de kan skade seg.

Herjing er ute eller i kjelleren. Der mamma ikke er, og ikke kan bli enda mer kokkelikokk.

Sist redigert av LilleRosin : 12-10-12 kl 14:42.
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-12, 12:18   #98
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Gammel 12-10-12, 12:24   #99
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Det er ikke lov, men minsten tar stadig noen runder mens putene flagrer likevel.

Jeg husker med gru da jeg var barnevakt for lillebroren min og han slo ut to tenner, herregud som han blødde.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-12, 12:30   #100
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Ikke lov å hoppe i sofaen, men det skjer til tider ja.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:14.