Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Barnehagen hevder frukt gir hyperaktive barn

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-12, 17:05   #1
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnehagen hevder frukt gir hyperaktive barn

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

1. mi jente BLIR hyper av sukker (hvitt sukker) og det har ingenting med forholdene rundt sukkerspisingen. Ei muffins før leggetid kan tippe hele leggerutinen vår.

Dette stemmer bare ikke, beklager. All nyere forskning viser at sukkerhypre barn er et problem i foreldrenes hode.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 17:24   #2
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Dette stemmer bare ikke, beklager. All nyere forskning viser at sukkerhypre barn er et problem i foreldrenes hode.

Eh, ikke alltid. Jeg merker godt på kroppen da jeg inntar sukker og raske karber. At noen små barn også merker det godt tror jeg så gjerne. Jeg er glad de får tilbud om knekkebrød i barnehagen, et kvart eple hadde ikke vært en god løsning for hverken minsten eller meg om vi er sultne.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 17:49   #3
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Galskapen når nye høyder. Ikke mange årene siden det var maccaroni og ketchup som standard. Det er hyper som får rå i de ulike barnehagene etter den enkelte styrers forgodtbefinnende, som igjen styres av hva de leser seg opp på av mer eller mindre tabloide oppslag. Som det er en jungel av i dag. Det burde komme et eget tilsyn med barnehagene som følger opp kostholdet. Og frukt bør definitivt være en del av dette.

Gammel 11-10-12, 18:18   #4
lucifine
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Det trodde jeg også men Snuppa her beviser det gang på gang.

Hun reagerer veldig på blodsukkersvingninger. Det har skjedd flere ganger at hun har fått noe hos naboen som vi ikke har visst om og så har vi merket på henne at hun er "veldig høyt oppe" i et øyeblikk og så sint, sur og helt umulig i neste. Jeg aner ikke hva du legger i begrepet hyper men for meg så er det en atferdsenring som er negativ og som ikke er typisk for mitt barn. Og det skjer hver gang hun får i seg sukkerholdig mat med lite annet itillegg.

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:41.