|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Hvordan koker du poteter? | |||
| Jeg koker dem selvsagt opp med vannet. |
|
170 | 86,73% |
| Jeg koker opp vannet og slenger dem oppi. |
|
11 | 5,61% |
| D'oh! Det kommer an på poteten! |
|
13 | 6,63% |
| Liker ikke potet. |
|
2 | 1,02% |
| Deltakere: 196. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Glamorøs
|
Sv: Koker jeg poteter feil!?Når jeg tenker etter så var jo poteter relativt nytt i Norge på den tiden. De er ikke beskrevet i den kongelige, danske kokeboken fra 1781 heller.
Sist redigert av Tallulah : 10-10-12 kl 20:50. Årsak: Ikke kirkebok |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Koker jeg poteter feil!?Du har rett, Tally.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Glamorøs
|
Sv: Koker jeg poteter feil!?Jo! Der fant jeg i den kongelige danske! I kapitlet "Have-rætter: Jord-Æbler eller Potatos".
|
|
|
#64 |
|
er her
|
Sv: Koker jeg poteter feil!?Jeg koker de opp med vannet, skal prøve å teste ut å ha de i kokende vann neste gang for å sjekke om jeg merker forskjell...
|
|
|
|
#65 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Koker jeg poteter feil!?
Så spennende bok du har! Den hørtes gøy ut å lese i, bortsett fra den gotiske skriften da. Er ikke tvebakker kavring på dansk? Hørtes litt spesielt ut med fløte og kavring på, med mindre jord-æblene skulle støtes litt de også. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Glamorøs
|
Sv: Koker jeg poteter feil!?Takk, den er kjempespennende!
Ja, det tenkte jeg på også. De serverte potetene tydeligvis som en slags stuing. Hvis de ble rørt litt rundt i fløten og smøret blir det kanskje som en litt grov mos. Kavring hørtes logisk ut!
Sist redigert av Tallulah : 10-10-12 kl 20:36. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Erfaren
Så kult! Tertyflene er kanskje det som i dag blir solgt som party-poteter og vi betaler i dyre dommer for. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Koker jeg poteter feil!?Poteter med skall kokes opp med vannet, poteter uten skall puttes i kokende vann.
|
|
|
|
#69 |
|
Glamorøs
|
Det kan tenkes!
Sist redigert av Tallulah : 10-10-12 kl 20:45. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Glamorøs
|
Sv: Koker jeg poteter feil!?Jeg googlet litt til, og en dansk side påstår at jord-æblerne eller potatosene beskrevet i denne boken egentlig er jordskokk, og tertyfler er poteter. Jeg syns egentlig det høres omvendt ut.
|
|
|
#71 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Koker jeg poteter feil!?Jeg koker ikke poteter, selvsagt. De dampes naturligvis.
|
|
|
#72 |
|
Erfaren
Åja. Litt lenger opp sto det kirkebok, og det hørtes underlig ut. Men det var kanskje ipadsk e.l. for kokebok. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Erfaren
Ja, man finner litt av hvert på bruktbutikker og antikvariater. Men nå må jeg ikke få idéer til mer å samle på! Jeg samler på "dameblader" fra 30- og 40-tallet. Mine favoritter er Hus og Have og Vi selv og våre hjem. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Koker jeg poteter feil!?Koker dem opp med vannet.
|
|
|
#76 |
|
Glamorøs
|
Sv: Koker jeg poteter feil!?Åh, jeg har også en komplett sesong av Alt for Damene fra 1961, innbundet. I de kunne man vinne et kaffeslabberas for fire venninner med en halv kilo kaffe, kake, lys, servietter, kuvertaskebeger og 20 sigaretter!
|
|
|
#77 |
|
can-jur
|
Sv: Koker jeg poteter feil!?Jeg koker mandelpoteter nesten hver dag. De legges i varmt vann fra springen (hvorfor bruker dere vannkoker???) også kokes vannet med potetene opp. Koker mandelpotetene til de er ferdige. Så åfr de trekke litt før vannet helles av.
|
|
|
|
#78 |
|
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#79 |
|
Glamorøs
|
Fordi jeg ikke vil ha vann som har stått i vanntanken. Sikkert irrasjonelt. Ikke til poeter da, siden jeg koker dem opp med vannet, men til pasta eller pølser f.eks.
|
|
|
#80 |
|
Borte
|
Sv: Koker jeg poteter feil!?Jeg koker dem opp med vannet. Mest fordi det går raskest. Aller helst ovnssteker jeg dem på sterk varme med varmluft.
|
![]() |
|
|