Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilken skole til 6-åringen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-12, 15:42   #14
TripptrappTREsko
Bondesjakk(matt!?)

TripptrappTREsko sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
TripptrappTREsko har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilken skole til 6-åringen?

Tusen hjertelig for så mange svar - så kjapt!
Jeg har ikke lært meg å quote mange i én melding så jeg svarer bare sånn litt i hytt og pine her:

Den "store" skolen er kanskje ikke så stor allikevel. Kun i mine øyne, da jeg selv gikk på en noe mindre skole...
Jenta vår er en stille og sjenert type, og jeg har lagt merke til at hun holder seg i bakgrunnen når flokken blir for stor. Derfor har jeg vektet den minste skolen mest. Men det er vel noe riktig i sjansen for å finne likesinnede venner er større på en litt større skole. Som det fremgår på hjemmesiden til den lille skolen, er det bare 5 elever i 1. klassen på den minste skolen, men de er sikkert slått sammen med et høyere klassetrinn.

Jeg vet ingenting om de nærmeste naboene. Den eneste måten å finne ut av om det overhodet bor barn der, og hvor de evt går på skole, er vel å spørre skolene. Megleren kunne ikke svare oss.

Når det gjelder SFO, er antallet ca 40 på den minste skolen og 135 på den største. Men der vurderer vi å gjøre noe annet. For det ligger en integrert institusjon i nærheten av den store skolen (SFO, barnehage og juniorklubb), slik at alle barna våre er samlet etter skoletid. Denne istitusjonen har dyr som "tema", og barna blir fraktet fra skolen til denne institusjon med buss.

En annen tanke jeg hadde var, at siden hun nå må lære sin fars språk til fulle, ville kanskje en mindre skole være mer "stimulerende" for henne iom hun er så sjenert. Eller er jeg helt på bærtur?

TripptrappTREsko er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:19.