|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Får ungen din nudler?En mulighet for dem som har det med som skolemat er vel å ha det ferdiglaget i en thermos?
|
|
|
#62 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Får ungen din nudler?
Enda flere gode grunner for å rasjonere med andre ord.
|
|
|
#63 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Får ungen din nudler?I følge de to eldste er det mange i klassen som spiser Lee-nudler til lunsj både titt og ofte. Mine har i perioder mast om å få de også, men i mine øyne er ikke Lee-nudler mat. Det er bortimot gift ... (Jeg har et passe anstrengt forhold til palmeolje.) De fikk allikevel med seg dette til skolemat en gang, med klar beskjed om at det kom til å bli med den ene gangen. De har ikke spurt om det etterpå, de fant forhåpentligvis ut selv også at dette ikke var mat. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Nå har ikke ungene hatt nudler i matpakken enda, men det hadde i vårt tilfelle i så fall blitt middagsrester av feks. Phad thai (det lager vi en gang i uka) eller lignende. Ikke tørt nei.
|
|
|
#65 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Får ungen din nudler?Sjelden de spiser nudler, pleier ikke å ha det til middag eller i matpakken. Har ikke hørt noe mas om det heller, men om det hadde vært det hadde jeg sikkert sendt med henne en gang annenhver måned eller så. Svært få ting er skadelige så lenge det blir fortært i små mengder, og jeg tenker at det at vi innimellom gir henne det hun ønsker seg, det som er viktig for henne, kan føre til at hun fortsatt vil være villig til å strekke seg for det vi synes er viktig (feks å smake på ny mat og å spise grønnsaker). |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Yes, we can!!
|
Mm. Jeg kaloriteller jo ikke, egentlig, og i hvert fall ikke for barna. Men HELT tomme kalorier er det jo verdt å rasjonere. Sånn sett er det vel bedre å sammenligne med 100 gram sjokolade enn middag.
|
|
|
#67 |
|
Shake it out!
|
Er det sånne instantnudler eller sånne som man må koke litt? En sånn tørr nudelklump kan vel aldri inneholde 450 kalorier??
|
|
|
#68 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Får ungen din nudler?Det har aldri hendt og aldri vært mast om. Men eldste kunne sikkert få smake det en gang i blant om han spurte (yngste liker neppe slikt), men aldri i stedet for matpakke!
|
|
|
#69 |
|
Sånn passe sane
|
Ja. Det smaker jo pføy når det er hardt. Men det synes jeg forsåvidt med alle nudler, så hver sin smak. Det hender våre får leftovers fra en wokmiddag i matpakkene sine og da er det jo gjerne stekte (myke) nudler de får.
|
|
|
#70 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Får ungen din nudler?De får det til middag 1-2 ganger i måneden om det er et passende tilbehør.
|
|
|
#71 |
|
Glamorøs
|
Sv: Får ungen din nudler?Jeg ville aldri sendt med nudler som erstatning for mat, men det hender at Hiawta får det som kosemat. Ikke akkurat ofte, jeg tror det har skjedd tre ganger i hans åtteårige liv.
|
|
|
#72 |
|
Yes, we can!!
|
Etter litt grundigere googling fant jeg dette for Mr Lee nudler med kjøttsmak, gjelder en pose på 65 gram:
|
|
|
#73 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Får ungen din nudler?Det er mye mas her og, og jeg er verdens kjipeste mamma som nekter.
|
|
|
#74 |
|
Peppy!
|
Sv: Får ungen din nudler?Ungen min får ikke nudler i matpakken nei. "Sånn er livet" eller tilsvarende radioprogram hadde en sending om matpakker, hvor det ble snakket om akkurat dette med nudler, som ble spist tørt som lunsj. Det har visst blitt svært utbredt på ungdomsskolenivå. Men allerede på barneskolen? Jøss.
Det synes jeg var en ganske autoritær foreldrestil. Bare fordi du ikke tror det er bra for dem så skal de la være? |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Sånn passe sane
|
DET er tomme kalorier det!
|
|
|
#77 |
|
villende
|
Du er så prippen, ass. Et lite skudd i ny og ne gjør da ingen skade. Alt med måte, vettu. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Får ungen din nudler?Det hender vi har det til middag og da får ungene også "også raus" |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Helt vanlig
|
Sv: Får ungen din nudler?Jeg synes nudler ala type Mr. Lee er utrolig ekkelt, flytende, tynn suppe med ekkel konsistens, form og smak på selve nudlene. Av den grunn har jeg aldri kjøpt det og jeg tror ikke noen av barna mine har smakt det heller.
|
|
|
#80 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Storesøster er hestejente, og bor i stallen, så har blitt noen nuddelbokser og "rett i koppen"-varianter her også
Mvh Billa ![]() ***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis Sist redigert av Billa : 09-10-12 kl 11:40. |
|
|
|
![]() |
|
|