Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Filmer man aldri har kommet gjennom

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-04-07, 00:02   #101
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Filmer man aldri har kommet gjennom

Skilpadda, nå minner du meg om en anmeldelse jeg leste av Brev fra Iwo Jima (som jeg syntes var veldig bra, forresten). Forfatteren skrev at han skulle ønske han ikke visste at Spielberg var involvert i produksjonen, for da begynte han med en gang å lete etter kvalme, falske og pompøse elementer. Og fant dem. Det ødela slutten på filmen for den stakkars mannen, selv om han egentlig likte filmen veldig godt.

Jeg har glemt hvordan Redd menig Ryan slutter, men jeg vet at jeg likte begynnelsen godt nok til å tilgi en del. Jeg likte Schindlers liste.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Das Boot er veldig, veldig bra. Men ikke noen kosefilm akkurat.

Ja! (Ubåtfilmer er sjelden kosefilmer, i grunnen.)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 00:08   #102
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes ikke SPR var dum, akkurat - og den var veldig godt laget og spilt - men jeg synes slutten slo bena under resten av filmen og ødela hele problemstillingen, og det irriterte meg mer og mer jo mer jeg tenkte på det, så etter hvert ble jeg ganske sur på hele filmen og på Spielberg også.

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg har glemt hvordan Redd menig Ryan slutter, men jeg vet at jeg likte begynnelsen godt nok til å tilgi en del. Jeg likte Schindlers liste.

Jeg vakler litt mellom å signere Skilpadda eller Tinetoff her, så da signerer jeg likegodt begge to. (Bortsett fra at jeg husker hvordan filmen ender.) Jeg synes første del av filmen er utrolig sterk og veldig godt laget. Så bra at jeg nesten, men bare nesten tilgir den kvalme slutten.

Forøvrig har jeg aldri klart å holde meg våken lenge nok til å få sett hele 2001: A Space Odyssey. Det er egentlig veldig rart, for det er helt klart en film jeg burde like. Det kan være at jeg rett og slett har vært trøtt hver gang.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 00:10   #103
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

J(Bortsett fra at jeg husker hvordan filmen ender.) Jeg synes første del av filmen er utrolig sterk og veldig godt laget. Så bra at jeg nesten, men bare nesten tilgir den kvalme slutten.

Jeg har nok fortrengt den.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 00:13   #104
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den eneste filmen jeg kan huske å ha forlatt kinosalen fra er Father of the Bride. Hva jeg gjorde på den filmen i utgangspunktet er et komplett mysterium for meg.

Ellers er det mange filmer på DVD jeg ikke har klart å se ferdig, oftest fordi de er for skumle, for motbydelige eller for voldelige. I den senere tiden har jeg for eksempel gitt opp Sin City og Kill Bill.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 00:19   #105
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Forøvrig har jeg aldri klart å holde meg våken lenge nok til å få sett hele 2001: A Space Odyssey. Det er egentlig veldig rart, for det er helt klart en film jeg burde like. Det kan være at jeg rett og slett har vært trøtt hver gang.

Den så jeg da jeg var ganske liten. Jeg var forelsket i robotstemmen. Det er den med datamaskinen som tar over, ja?

Gammel 13-04-07, 00:20   #106
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjedet meg nesten til døde under "Lost in Translation", til tross for at tematikken egentlig er veldig "meg" og jeg syntes Bill Murray gjorde en god figur. En film hvor brorparten av tiden går med til å se puppe-og-leppe-Scarlett sitte i trusa i vindusposten? Nei takk!

Den mest smertefulle filmopplevelsen må nesten ha vært "Broene i Madison County". På slutten ristet hele benkeraden på grunn av de middelaldrende damene som satt og gråt. Jeg som er grenseløst sentimental burde egentlig ha elsket denne filmen, men den var ubegripelig stillestående. Bedre ble det ikke av at jeg hadde gamlekjæresten og hans søster ved min side.

Jeg må ellers innrømme å ha blitt rørt av både "Brokeback Mountain" og "Den engelske pasienten", noe som dels henger sammen med de mannlige hovedrollene.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 00:20   #107
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av anakonda, her.

Robin Williams-Fisher King, ja. Grufull opplevelse. Jeg ble forbannet!

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

MULHOLLAND DRIVE!
Fy f*** for en møkkafilm!

Opprinnelig lagt inn av HSJ73, her.

En annen film som jeg riktignok kom meg gjennom, men som jeg ikke skjønner lovprisingen av, er Lost in Translation. Kjedelig film, rett og slett.

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Av filmer jeg ikke har giddet å se mer enn fem minutter ligger ofte det som mange andre kaller "klassikere", "tidløse filmer" og "kultfilmer". Kan jo nevne i fleng: 37 grader om morgenen, Dis, Star Wars, Den engelske pasienten, U got m@il, Dirty Dancing, Tid for ømhet, Hesteviskeren, Breaking the waves, Blå og de andre fargefilmene, og hele den type sjanger... Liker ikke sånne filmer. Jeg er sikkert for lite intelektuell.

Opprinnelig lagt inn av astrid_d, her.

Dancer in the dark!

Jeg har ikke gått fra noen film på kino, men har stoppet opptil flere DVDer. Flere av dem inneholdt Jim Carrey i full grimaseutfoldelse. (Men jeg har også sett han spille glimrende i Evig solskinn i et plettfritt sinn. Bare så det er sagt ...)

Gammel 13-04-07, 00:21   #108
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spoilertagger slutten på SPR, jeg: Hele filmen dreier seg om denne patruljen som skal redde menig Ryan, og det er veldig bra laget, og en ganske sterk historie egentlig, det om hvilke offer som er nødvendige og om det kan være riktig å risikere flere liv for å redde ett liv, og alt det der. At man anerkjenner at enkeltpersoner er verdifulle, og at det at en familie har mistet tre av fire sønner faktisk spiller rolle, midt oppe i krigen. Flere av soldatene i patruljen blir drept underveis. Og så finner de Ryan, og så blir de blandet opp i et slag for å holde en bestemt bro mot nazistene, og så greier de det. Bare fordi de er der. Det viser seg at dette irrasjonelle offeret ender opp med å berge dagen likevel, og det blir en sånn helt standard feig krigsfilm-slutt der de tapre soldatene ofrer livet for noe som helt åpenbart er verdt det, nemlig å holde en strategisk viktig bro. Det feier bena vekk under alt som er interessant i dilemmaet i filmen, og det gir meg følelsen av at Spielberg feiger ut og ikke tør å la filmen stå for det han opprinnelig tenkte den skulle gjøre.

Og nesten like irriterende er det at hele patruljen dør, og det siste Tom Hanks-figuren sier til Ryan er "Earn it". For det første: hva faen er det for noe å si til den stakkars fyren? Er det hans skyld at de fikk oppdraget, og at de dør alle sammen, liksom? Og så står han der femti år senere og er fremdeles oppspist av skyldfølelse? Dernest: hvis alle i patruljen dør, hvem er det som forteller historien? Rammefortellingen gir inntrykk av at selve filmen er et flashback for den gamle mannen på kirkegården, men så får vi vite til slutt at denne gamle mannen ikke var til stede i mesteparten av handlingen i filmen, og at alle de som var der, er døde.

Men åpningen er vanvittig bra laget. Og den scenen som følger, med alle skrivemaskinene og bruddstykkene av kondolansebrev til foreldre og ektefeller, er veldig sterk. Og Tom Hanks spiller på sitt beste, og Matt Damon er bra, og veldig mye er veldig bra, men altså slutten.

Gammel 13-04-07, 00:25   #109
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skilpadda: Takk! Jeg har aldri sett filmen og nå vet jeg med sikkerhet at jeg aldri må se den heller. Typisk "American ending". Åh det ergrer meg sånn at selv store filmskapere øyensynlig ikke klarer å stå imot mektige produsenter, $$$ og test audiences.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 00:25   #110
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg kjedet meg nesten til døde under "Lost in Translation", til tross for at tematikken egentlig er veldig "meg" og jeg syntes Bill Murray gjorde en god figur. En film hvor brorparten av tiden går med til å se puppe-og-leppe-Scarlett sitte i trusa i vindusposten? Nei takk!

Den mest smertefulle filmopplevelsen må nesten ha vært "Broene i Madison County". På slutten ristet hele benkeraden på grunn av de middelaldrende damene som satt og gråt. Jeg som er grenseløst sentimental burde egentlig ha elsket denne filmen, men den var ubegripelig stillestående. Bedre ble det ikke av at jeg hadde gamlekjæresten og hans søster ved min side.

Jeg må ellers innrømme å ha blitt rørt av både "Brokeback Mountain" og "Den engelske pasienten", noe som dels henger sammen med de mannlige hovedrollene.

Jeg får ikke prikket deg Elinblu, men jeg tror vi må være skilt ved fødselen eller noe.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 00:27   #111
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg klarer ikke å like Pulp fiction.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 00:27   #112
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde nok ikke sett mange minuttene på Ringenes Herre eller andre fantasy-filmer.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 00:28   #113
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Retz med klittene. Jøss.

Gammel 13-04-07, 00:29   #114
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Du ai nou ju?

Gammel 13-04-07, 00:29   #115
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Jeg klarer ikke å like Pulp fiction.

Was??

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 00:29   #116
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Du ai nou ju?

I et annet liv, Retz, et annet liv.

Gammel 13-04-07, 00:30   #117
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

I et annet liv, Retz, et annet liv.

Å ja.

Gammel 13-04-07, 00:32   #118
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skrulla, her.

Jeg får ikke prikket deg Elinblu, men jeg tror vi må være skilt ved fødselen eller noe.

Får ikke prikket deg heller, dessverre, men jeg har visst prøvd gjentatte ganger i dag.

Opprinnelig lagt inn av Retz

Jeg hadde nok ikke sett mange minuttene på Ringenes Herre eller andre fantasy-filmer.

Denne må signeres. Og James Bond! Bevare meg vel, noe så kjedelig. Sjangeren actionkomedie er også djevelens verk.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 00:33   #119
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Den eneste jeg kommer på for øyeblikket er Borat. Helledussen for en idiotisk film. Jeg kan ikke begripe hvorfor denne har fått så gode anmeldelser.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 00:33   #120
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Borat er jo fantastisk! Jeg tisset i buksen av latter.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:43.