|
|||||||
| Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
kamerat
|
Sv: Filmer man aldri har kommet gjennomSkilpadda, nå minner du meg om en anmeldelse jeg leste av Brev fra Iwo Jima (som jeg syntes var veldig bra, forresten). Forfatteren skrev at han skulle ønske han ikke visste at Spielberg var involvert i produksjonen, for da begynte han med en gang å lete etter kvalme, falske og pompøse elementer. Og fant dem. Det ødela slutten på filmen for den stakkars mannen, selv om han egentlig likte filmen veldig godt.
Ja! (Ubåtfilmer er sjelden kosefilmer, i grunnen.)
|
|
|
#102 |
|
Bedreviter
|
Sv: Filmer man aldri har kommet gjennom
Jeg vakler litt mellom å signere Skilpadda eller Tinetoff her, så da signerer jeg likegodt begge to. (Bortsett fra at jeg husker hvordan filmen ender.) Jeg synes første del av filmen er utrolig sterk og veldig godt laget. Så bra at jeg nesten, men bare nesten tilgir den kvalme slutten. |
|
|
|
|
|
#103 |
|
kamerat
|
Jeg har nok fortrengt den.
|
|
|
#104 |
|
Bedreviter
|
Sv: Filmer man aldri har kommet gjennomDen eneste filmen jeg kan huske å ha forlatt kinosalen fra er Father of the Bride. Hva jeg gjorde på den filmen i utgangspunktet er et komplett mysterium for meg. |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Absolut ateist
|
Den så jeg da jeg var ganske liten. Jeg var forelsket i robotstemmen. Det er den med datamaskinen som tar over, ja?
|
|
|
#106 |
|
intro
|
Sv: Filmer man aldri har kommet gjennomJeg kjedet meg nesten til døde under "Lost in Translation", til tross for at tematikken egentlig er veldig "meg" og jeg syntes Bill Murray gjorde en god figur. En film hvor brorparten av tiden går med til å se puppe-og-leppe-Scarlett sitte i trusa i vindusposten? Nei takk!
|
|
|
|
#107 |
|
Permakulturell
|
|
|
|
#108 |
|
flisespikker
|
Sv: Filmer man aldri har kommet gjennomJeg spoilertagger slutten på SPR, jeg: Hele filmen dreier seg om denne patruljen som skal redde menig Ryan, og det er veldig bra laget, og en ganske sterk historie egentlig, det om hvilke offer som er nødvendige og om det kan være riktig å risikere flere liv for å redde ett liv, og alt det der. At man anerkjenner at enkeltpersoner er verdifulle, og at det at en familie har mistet tre av fire sønner faktisk spiller rolle, midt oppe i krigen. Flere av soldatene i patruljen blir drept underveis. Og så finner de Ryan, og så blir de blandet opp i et slag for å holde en bestemt bro mot nazistene, og så greier de det. Bare fordi de er der. Det viser seg at dette irrasjonelle offeret ender opp med å berge dagen likevel, og det blir en sånn helt standard feig krigsfilm-slutt der de tapre soldatene ofrer livet for noe som helt åpenbart er verdt det, nemlig å holde en strategisk viktig bro. Det feier bena vekk under alt som er interessant i dilemmaet i filmen, og det gir meg følelsen av at Spielberg feiger ut og ikke tør å la filmen stå for det han opprinnelig tenkte den skulle gjøre.
|
|
|
#109 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Filmer man aldri har kommet gjennomSkilpadda: Takk! Jeg har aldri sett filmen og nå vet jeg med sikkerhet at jeg aldri må se den heller. Typisk "American ending". Åh det ergrer meg sånn at selv store filmskapere øyensynlig ikke klarer å stå imot mektige produsenter, $$$ og test audiences. |
|
|
|
|
|
#110 |
|
Fabelaktig
|
Jeg får ikke prikket deg Elinblu, men jeg tror vi må være skilt ved fødselen eller noe. |
|
|
|
|
|
#111 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Filmer man aldri har kommet gjennomJeg klarer ikke å like Pulp fiction. |
|
|
|
|
|
#112 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Filmer man aldri har kommet gjennomJeg hadde nok ikke sett mange minuttene på Ringenes Herre eller andre fantasy-filmer. |
|
|
|
|
|
#114 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Filmer man aldri har kommet gjennomDu ai nou ju? |
|
|
|
|
|
#118 |
|
intro
|
Får ikke prikket deg heller, dessverre, men jeg har visst prøvd gjentatte ganger i dag.
Denne må signeres. Og James Bond! Bevare meg vel, noe så kjedelig.
|
|
|
|
#120 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Filmer man aldri har kommet gjennomBorat er jo fantastisk! Jeg tisset i buksen av latter.
|
![]() |
|
|