Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Kjøpe digitalt speilreflekskamera?

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-07, 21:52   #1
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Kjøpe digitalt speilreflekskamera?

Jeg har fått 5000,- (kan sikkert legge til litt..), og vil kjøpe meg et nytt kamera. Det er sikkert noen som har mye mer peiling, og erfaringer enn meg her. Hva ville dere anbefale? Dette koster litt under 7000,- Noe i denne duren tror jeg at jeg ville bli fornøyd med. Hva med å kjøpe brukt?

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 10:28   #2
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe digital speilrefleks kamera?

Nå har jeg Olympus selv, så jeg kjenner ikke så godt til Canon-kameraene. Er det EOS400 du har bilde av her? Var det ikke noen her inne som nettopp hadde kjøpt 350 (forgjengeren), fordi de hadde blitt fortalt at det var vel så bra? Uansett er jo disse kameraene hva "alle" kjøper om dagen, så de er sikkert å anbefale. Jeg hadde ikke turt å kjøpe brukt, ihvertfall ikke om jeg hadde råd til å investere i et nytt. Man vet jo ikke hvordan det er blitt behandlet hos den tidligere eieren.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 12:34   #3
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.179
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe digitalt speilreflekskamera?

Jeg anbefaler gjerne det du viser der.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 17:34   #4
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøpe digitalt speilreflekskamera?

Jeg leste akkurat en test av digitale speilreflekskameraer i PC world, og der vant Nikon foran Canon for kameraer i den prisklassen. Jeg har dessverre ikke bladet her, så jeg kan ikke se hvilke modeller det gjaldt. Men det er en nesten tilsvarende test her fra i fjor.

Personlig har jeg ingen erfaring

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 21:05   #5
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøpe digitalt speilreflekskamera?

Jeg så nettopp tv2 hjelper deg, de testet zoom-kameraer. Nå har jeg nettopp kjøpt meg kamera, og angrer bittert på at jeg hikke heller kjøpte et canon powershot S3 IS. Her er testen.
http://www.dinside.no/php/art.php?id=376343

Det koster kr. 3.475,- på komplett.no.

Hvis det er et Canon Eos 400D, så sier gubben at det er et meget bra kamera. Da må du ha ekstra linser for zoom. Dette koster en del.

__________________
Tenk positivt.

Sist redigert av kisha : 12-04-07 kl 21:17.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 21:08   #6
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøpe digitalt speilreflekskamera?

Hvis jeg var deg, hadde jeg kjøpt Canon 350D istedet, nå koster det bare knapt 4800 kroner på Japan Photo. Det er et kjempebra kamera.

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 21:31   #7
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøpe digitalt speilreflekskamera?

Det var jo ikke så gal pris LaLuna. Har ikke fått kjøpt ennå så.. Men pengene er ihvertfall ikke brukt opp på mat, så det er ennå håp.. hihi

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no