|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor høye hæler greier du?Og så klarer jeg ikke spiss tå. Alle skoene mine ser dermed klumpete ut i forhold til mange av mine medsøstres, men jeg kommer til å ha penere tær enn dem som 70-åring. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
intro
|
Sv: Hvor høye hæler greier du?
Du och jag.
|
|
|
|
#23 |
|
villende
|
Det er da mange elegante sko som ikke har spiss tå. Jeg foretrekker avrundet tupp fordi jeg syns jeg får så store føtter i spisse sko. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Shake it out!
|
Enda en med notorisk høye heler melder seg. I tillegg har jeg en eller annen rar greie med platåsko for tiden. Kjøpte sko med 13 cm heler i går, men det er riktig så mye platå også, så effektiv hel er ikke 13 cm. Og de er gode å gå på. Veldig.
|
|
|
#26 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvor høye hæler greier du?Det kommer an på skoen. Jeg har noen skoletter fra Wonders med åtte cm hælhøyde, og de kan jeg fint løpe med. Men så har jeg pumps med kittyhæl på tre cm som er ganske vonde å løpe i. Jeg har også noen platåsko med stilletthæl på 15 som er helt jævlige, men det har sammenheng med kvaliteten på skoene.
|
|
|
#27 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Hvor høye hæler greier du?Ca. 5 maks. Eg brukar generelt sett låge sko med god såle, gjerne litt oppbygd under hælen (2 cm). Eg er ikkje spesielt god venn med høge hælar. Får veldig vondt under fremre del av foten. Det hjelper litt med ileggsputer som ein limer fast i skoen. Uten får eg hard hud og liktorner, raude tær og masse vondt.
|
|
|
#28 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2012
![]() |
Sv: Hvor høye hæler greier du?Jeg er hælnybegynner etter 2 tette svangerskap med bekkenløsningstrøbbel. Kjøpte nye støvletter nå og de har hele 5 cm hæl. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvor høye hæler greier du?Pensko har ca. 9 cm hæl, mens støvletter ligg på rundt 5-7 cm. Det er enten det eller converse. Må ha nye, flate vintersko no då, siden eg stort sett vasser i sørpe oppå is om vinteren.
|
|
|
#30 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Sv: Hvor høye hæler greier du?Min grense går ved ca 7,5 cm, og da bør hælen være tynn a la stiletthæl. Akkurat nå klarer jeg knapt hæl på grunn av hallux valgusen (og brukket tå) så nå går grensa på 4 cm (og da kun til nøds). |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hvor høye hæler greier du?Går greit med 7 cm, de som er over det blir ikke brukt.
|
|
|
|
#32 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Hvor høye hæler greier du?De høyeste jeg har er vel 10 cm, og det går kjempefint. Men det er ikke høyden på hælen som er problemet, men hvordan skoen er på foten. Er skoen god så spiller det liksom ingen rolle hvor høy hælen er - da kan jeg nærmest løpe i de
|
|
|
|
#33 |
|
Utenlands
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor høye hæler greier du?Målte de jeg hadde på meg på jobb i dag, og de har 10cm hel. Det er helt uproblematisk så lenge det er gode sko. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Hvor høye hæler greier du?Uten platå ligger tålegrensen vel på ca 10 cm, foretrekker under 8. Jeg er avhengig av høye hæler, føler meg som en kortvokst mygg uten. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor høye hæler greier du?8cm
|
|
|
|
#36 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Hvor høye hæler greier du?Jeg har ganske mange par sko og støvletter med hæler på rundt 9 cm, og det går greit, men dersom jeg går i dem hele dagen, får jeg vondt under foten. De skoene jeg har som har høyest hæler, er et par pumps med ørlite platå foran, og de har visstnok hæler på 13 cm, og stilett i tillegg. Faktisk har jeg lavere sko som er vondere å gå med.
|
|
|
#37 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor høye hæler greier du?Nå måtte jeg frem med linjalen fra forrige målerunde, og hælene på dagens sko er på hele tre cm. Det er til å leve med i det daglige. Noe høyere enn det (fire går kanskje greit det også), gir meg vondt under foten. Jeg har noen høyere hæler til pent, men de er neppe mer enn seks-syv cm. Jeg er forøvrig enig i at skoens oppbygning har en del å si. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Protonterapeut
|
Bær meg til baren- sko, altså?
|
|
|
#40 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Hvor høye hæler greier du?Høye hæler er et sykt, sykt fenomen.
|
![]() |
|
|