|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: JulekalendereKalendergaver er ikke noe jeg kjøper i november, men det samles inn i løpet av året. Jeg synes det er gøy. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Peppy!
|
Sv: JulekalendereI år har jeg en ny idé til kalenderen. Sønnen min har en hjemmesydd julekalender som vi må bruke. Jeg skal pakke om en playmo- eller legokalender. I tillegg skal han hver dag få et kort med en liten tekst. Av typen "I dag er det luciadag. Santa Lucia var en [blablabla]", og så gi ham en liten historie. Ikke bare religion, men også "I dag er det 7. desember. Tallet syv er et primtall. Det betyr at [blabla]." Fin lesetrening (han går i andreklasse), og så er han en sucker for alt sånt. Jeg skal prøve å finne noen fine kort å printe teksten på, slik at han kan spare på kortene. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: JulekalenderePakkekalender. Regner med vi kjøper en eske duplo til minsten som vi deler opp i små pakker. Til de store blir det nok litt kjedeligere ting som de trenger. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
lettere utlada
|
Sv: JulekalendereGutta får pakkekalender. Jeg har kjøpt en del smårusk på ebay osv (puter, bamser, bøker, pysjer osv) og i tillegg blir det bakedag (de får hvert sitt kjevle og forkle), bytur (hver sin tikrone for å legge i gryta til Frelsesarmeen) og div.
|
|
|
#45 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: JulekalendereJeg pleier å lage selv, men i år blir det Legokalender.
|
|
|
#46 |
|
Jo flere jo bedre...
Sv: JulekalendereGutter er bare så håpløst å finne noe til... Her vil alle 4 ha pakkekalender. Det blir åpning 2. hver dag på to g to, men likevel sliter jeg med å finne smågaver til mellomste (gutt, 13). 16-åringen og 7-åringene er jenter, så de er enkle. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Julekalendere
Endte opp med å bestille nå fra www.lekmer.no. Da er kalenderne i boks. Godt med alt som er gjort før desember.
|
|
|
#48 |
|
Gutt 13:
|
|
|
#49 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Sv: JulekalendereHer blir det gavekalender, men da i hovedsak ting de trenger (som nye truser, longser, tannbørste, tannkrem, hårstrikker, hansker, etc). Har også tenkt å gjøre som i fjor da jeg pakket inn kjevlene deres den dagen jeg tenkte vi skulle bake julekaker, og rød tape den dagen vi skulle pynte vinduene, osv. Har ikke råd til dyre kalendergaver så nå samler jeg opp det de allikevel har bruk for og hadde fått uansett (men det vet jo ikke de). |
|
|
|
|
|
#50 |
|
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: JulekalendereHer blir det Lego Friends-kalender på storesøster, samt en familiekalender hvor vi alle får en pakke hver 4. dag. Orker ikke tanken på å fikse 72 pakker hvert år framover. Storesøster godtok den nye ordningen uten protest.
|
|
|
#51 |
|
Jo flere jo bedre...
Gode forslag det, men litt dyre |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Hmm, vanskelig alder.
|
|
|
#53 |
|
Jo flere jo bedre...
Sv: JulekalendereJepp |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: JulekalendereJeg er i gang med å sette sammen denne. Jeg er en håndarbeidskløne, så det er bra det er lenge til jul. Dernest blir det "bare" å kjøpe 48 små gaver som skal pakkes inn, og, ikke minst, forsøke å henge gavene på kalenderen uten at filten revner og/eller at kalenderen ramler ned fra veggen (og hvordan skal den egentlig henges opp, det sier bruksanvisningen ingenting om), noe som sikkert er en umulighet. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: JulekalendereJeg kommer til å bestille Shanes kalender fra Danmark - ungene var fornøyde med den i fjor og det var en hyggelig ting å drive med.
|
|
|
#57 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: JulekalendereKalenderen har to ringer øverst, den skal helt sikkert henges opp etter disse. To små spikre med passe mellomrom, eller en midt på og en tråd mellom dem
|
|
|
#58 |
|
Flawsome
Å |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Borte
|
Sv: JulekalendereJentene skal få pakke annenhver dag. Jeg holder stand mot all pakkekalendermotstanden som florerer overalt og nekter å gi opp en av de fineste juletradisjonene jeg vet.
|
|
|
#60 |
|
Flawsome
Jeg har gitt slipp på 90 prosent av all motstand mot det aller meste etter at jeg ble voksen og mor. |
|
|
|
![]() |
|
|