|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julekalendere2 mndr igjen bare, tiden flyr jo.
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: JulekalendereI fjor hadde ungene Lego/Playmo kalender. I tillegg hadde jeg pakket inn div småpakker med godis, et og annet klesplagg, hobbybok ol. I år blir det legokalendere på begge, så får vi se hva det blir ut over det.
|
|
|
#23 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: JulekalendereJeg har lego kalender liggende til yngste, to ulike, han får velge selv. Eldste vil ha lego friends kalender. Håper den er å få tak i i Norge, ellers må jeg bestille.
|
|
|
#24 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Julekalendere
http://biit.no/LEGO-Friends-Advent-C.../dp/B007457I3Q
|
|
|
|
#25 |
|
Ja, den er jo det. Er det så at jeg må bestille for mer enn 155 kr for å få fri frakt? Da lønner seg seg vel omtrent å bare bestille noe småting og få med? Grensen er under 200 kr for å slippe moms/toll, ikke sant?
|
|
|
#26 |
|
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: JulekalendereLitt usikker på hva vi skal gjøre. Hadde ingen pakkekalender i fjor, og det var egentlig greit siden vi slapp unna både pakkehysteri og masse ræl som ender opp med å kastes. Samtidig synes vi det er koselig med pakkekalender også. Hadde en tanke om at det kanskje kunne gå på rundgang blant alle i familien, slik at det blir pakkekalender på hver enkelt hvert fjerde år. Så kan de tre andre gjøre stas på den fjerde. Tenkte jeg skulle involvere eldste, så kan vi lage hemmelig kalender til pappaen i år (for vi har egentlig blitt enig om ingen pakkekalender). Vi andre kan få en sjokoladekalender eller noe enkelt. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: JulekalendereVåre får Legokalender av oss og pakkekalender av svigermor. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Det gjør jeg også. Jeg hadde planer om å gjøre det samme med playmokalender. Men den var så fin i seg selv at det ville være synd om den ikke ble brukt. Så da ble det både pakkekalender og playmokalender.
|
|
|
#30 |
|
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Jepp, 200 kr er grensa, men du må bestille for 2 kr enn kalenderen for å slippe frakt. De har mye billig, så akkurat det er uproblematisk. Var på posten i dag og plukket opp en Lego star wars kalender. Betalte 190 kr for den i forrige uke. I fjor ga jeg 300 kr på brio.
|
|
|
#31 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: JulekalendereJeg tror vi gjør som i fjor og kjører kombinert aktivitets- og pakkekalender. Felles aktiviteter i helgene, og så får de pakke hver sin dag i uka. Tenker de får hver sin sjokoladekalender i tillegg, så de har en luke å åpne også de dagene det er søsknenes tur å åpne pakke.
|
|
|
#32 |
|
Erfaren
![]() ![]() |
Sv: JulekalendereKommer til å ha skjokoladekalender, som i fjor og året før. Selv om en kan ha fornuftige ting i pakkekalender, så vet jeg at det for min del fort vil skli ut, dessuten tror jeg forventningene kunne ha blitt svært høye. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
etterpåklokest
|
Sv: JulekalendereJeg tror jeg går for Legokalendere i år. Pakkekalender blir dyrt ( og jeg synes det er begrenser hvor mange hårspenner, blyantspissere, dusjsåper, strømpebukser og sånne ting ungene trenger også), og de gangene vi har hatt det har ikke ungene vært så entusiastiske, egentlig. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Hva i all verden kjøper jeg ekstra da? Så de hadde mange CD'er som var billige, men de fristet ikke akkurat.
|
|
|
#35 |
|
Medlem siden: Jan 2011
Jeg har ofte slengt oppi sånne små poser med figurer som ungene liker. F.eks. minifigs fra lego, filly, moshi monsters osv.... Ellers har de også mange billige aktivitetsbøker. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Sv: JulekalendereHusker ikke passord på amazon, ah. Får forsøke å bestille fra jobb, da, mulig jeg brukte den adressen tidligere og har passord lagret.
|
|
|
#37 |
|
Superduperaktiv
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() |
Sv: JulekalendereHer blir der nok legokalender på eldsten i alle fall. Får se hva som dukker opp til minstefrøkna. Pakkekalender har jeg kuttet ut
|
|
|
|
#39 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jul 2012
![]() |
Sv: JulekalendereJeg har en hjemmelaget veggkalender som Jeg henger bittesmå pakker på. Er ikke fan av at de får for mangen gaver før julaften. Derfor er ca 2/3 godteri og resten er smågaver som hårspenner eller leker.
|
![]() |
|
|