Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julekalendere

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-12, 00:00   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekalendere

2 mndr igjen bare, tiden flyr jo.

Gammel 30-09-12, 00:05   #22
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

I fjor hadde ungene Lego/Playmo kalender. I tillegg hadde jeg pakket inn div småpakker med godis, et og annet klesplagg, hobbybok ol. I år blir det legokalendere på begge, så får vi se hva det blir ut over det.

Gammel 30-09-12, 00:15   #23
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har lego kalender liggende til yngste, to ulike, han får velge selv. Eldste vil ha lego friends kalender. Håper den er å få tak i i Norge, ellers må jeg bestille.

Gammel 30-09-12, 00:16   #24
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg har lego kalender liggende til yngste, to ulike, han får velge selv. Eldste vil ha lego friends kalender. Håper den er å få tak i i Norge, ellers må jeg bestille.

http://biit.no/LEGO-Friends-Advent-C.../dp/B007457I3Q

Den er jo veldig billig her.

Gammel 30-09-12, 00:17   #25
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

http://biit.no/LEGO-Friends-Advent-C.../dp/B007457I3Q

Den er jo veldig billig her.

Ja, den er jo det. Er det så at jeg må bestille for mer enn 155 kr for å få fri frakt? Da lønner seg seg vel omtrent å bare bestille noe småting og få med? Grensen er under 200 kr for å slippe moms/toll, ikke sant?

Gammel 30-09-12, 00:53   #26
indie

indie sin avatar

Hvor: I byen
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Litt usikker på hva vi skal gjøre. Hadde ingen pakkekalender i fjor, og det var egentlig greit siden vi slapp unna både pakkehysteri og masse ræl som ender opp med å kastes. Samtidig synes vi det er koselig med pakkekalender også. Hadde en tanke om at det kanskje kunne gå på rundgang blant alle i familien, slik at det blir pakkekalender på hver enkelt hvert fjerde år. Så kan de tre andre gjøre stas på den fjerde. Tenkte jeg skulle involvere eldste, så kan vi lage hemmelig kalender til pappaen i år (for vi har egentlig blitt enig om ingen pakkekalender). Vi andre kan få en sjokoladekalender eller noe enkelt.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 00:57   #27
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Våre får Legokalender av oss og pakkekalender av svigermor.
Vi ga de pakkekalender de første årene, for da var svigermors kalender til oss voksne.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 01:29   #28
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

I fjor kjøpte jeg legokalendere som jeg tok ut innholdet av og pakket inn som pakkekalender. Noen dager fikk de andre ting i tillegg. Ungene var veldig fornøyde. Kalender kan en få rimelig på biit.

Det gjør jeg også. Jeg hadde planer om å gjøre det samme med playmokalender. Men den var så fin i seg selv at det ville være synd om den ikke ble brukt. Så da ble det både pakkekalender og playmokalender.

Gammel 30-09-12, 01:30   #29
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ungene vil egentlig ha pakkekalender, men i fjor hadde de vel LEGO og Kitty tror jeg..

Ikke bestemt meg,men kanskje jeg bør se om jeg finner en kul pakkekalender på ebay

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 02:14   #30
Heddamor

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Ja, den er jo det. Er det så at jeg må bestille for mer enn 155 kr for å få fri frakt? Da lønner seg seg vel omtrent å bare bestille noe småting og få med? Grensen er under 200 kr for å slippe moms/toll, ikke sant?

Jepp, 200 kr er grensa, men du må bestille for 2 kr enn kalenderen for å slippe frakt. De har mye billig, så akkurat det er uproblematisk. Var på posten i dag og plukket opp en Lego star wars kalender. Betalte 190 kr for den i forrige uke. I fjor ga jeg 300 kr på brio.

Gammel 30-09-12, 02:37   #31
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror vi gjør som i fjor og kjører kombinert aktivitets- og pakkekalender. Felles aktiviteter i helgene, og så får de pakke hver sin dag i uka. Tenker de får hver sin sjokoladekalender i tillegg, så de har en luke å åpne også de dagene det er søsknenes tur å åpne pakke.

Gammel 30-09-12, 02:51   #32
OlleVia
Erfaren

OlleVia sin avatar

OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Kommer til å ha skjokoladekalender, som i fjor og året før. Selv om en kan ha fornuftige ting i pakkekalender, så vet jeg at det for min del fort vil skli ut, dessuten tror jeg forventningene kunne ha blitt svært høye.
Jeg sparer de pengene til mange julegaver istedet, så pengene blir uansett brukt.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 09:15   #33
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror jeg går for Legokalendere i år. Pakkekalender blir dyrt ( og jeg synes det er begrenser hvor mange hårspenner, blyantspissere, dusjsåper, strømpebukser og sånne ting ungene trenger også), og de gangene vi har hatt det har ikke ungene vært så entusiastiske, egentlig.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 09:19   #34
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Heddamor, her.

Jepp, 200 kr er grensa, men du må bestille for 2 kr enn kalenderen for å slippe frakt. De har mye billig, så akkurat det er uproblematisk. Var på posten i dag og plukket opp en Lego star wars kalender. Betalte 190 kr for den i forrige uke. I fjor ga jeg 300 kr på brio.

Hva i all verden kjøper jeg ekstra da? Så de hadde mange CD'er som var billige, men de fristet ikke akkurat.

Gammel 30-09-12, 09:47   #35
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hva i all verden kjøper jeg ekstra da? Så de hadde mange CD'er som var billige, men de fristet ikke akkurat.

Jeg har ofte slengt oppi sånne små poser med figurer som ungene liker. F.eks. minifigs fra lego, filly, moshi monsters osv.... Ellers har de også mange billige aktivitetsbøker.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 09:52   #36
millact

Standard

Husker ikke passord på amazon, ah. Får forsøke å bestille fra jobb, da, mulig jeg brukte den adressen tidligere og har passord lagret.

Gammel 30-09-12, 09:56   #37
Februarmamsen
Superduperaktiv

Februarmamsen sin avatar

Hvor: Østfold
Februarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kul
Standard

Her blir der nok legokalender på eldsten i alle fall. Får se hva som dukker opp til minstefrøkna. Pakkekalender har jeg kuttet ut

Gammel 30-09-12, 10:00   #38
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Takk for tips til nettshopping!

Mangler bare til Lillesøster. Hun er for liten til lego.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 10:01   #39
Philomena
Fullverdig medlem

Philomena sin avatar

Medlem siden: Jul 2012
Philomena har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg har en hjemmelaget veggkalender som Jeg henger bittesmå pakker på. Er ikke fan av at de får for mangen gaver før julaften. Derfor er ca 2/3 godteri og resten er smågaver som hårspenner eller leker.

Gammel 30-09-12, 10:21   #40
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Takk for tips med link, niobe, tror jeg satser på en sånn i år.

Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:18.