Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor mye betaler dere i billån på familiens bil/biler per måned?
1000 kr eller mindre 53 43,44%
2000 kr 12 9,84%
3000 kr 24 19,67%
4000 kr 10 8,20%
5000 kr 7 5,74%
6000 kr 6 4,92%
7000 kr 5 4,10%
8000 kr 2 1,64%
9000 kr 1 0,82%
10 000 kr eller mer 2 1,64%
Deltakere: 122. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-12, 10:18   #61
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?

Litt over 3000,- 2008-modell.
Mannens bil er nedbetalt og gammel.

Gammel 29-09-12, 10:21   #62
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

Det er temmelig milelangt unna det jeg kjøper bil for. Jeg har inntrykk av at de fleste som kjøper biler ntant kjøper noe eldre, billigere biler? Vi betalte 160000 for vår.

Vi kjøpte ny bil for 270 for rundt fire år siden. Har også en billig gammel.

De fleste jeg kjenner har biler til rundt 500. Mulig det kommer av at vi bor i oljebyen der pengene sitter løst hos mange Har ihvertfall inntrykk av at de fleste vi kjenner bader i penger.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 10:43   #63
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Har en bil. Da vi solgte forrige bolig, fikk vi laanet bakt inn i bolig.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 11:14   #64
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Vi har et rente- og avdragsfritt lån (det beste lånet!) på bilen, så vi betaler ingenting.

Gammel 29-09-12, 11:24   #65
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1 bil VW Tiguan 08 modell, betaler 3500 i lån. Skal snart kjøpe eller lease 1 til fordi mannen ikke lenger har firmabil. Greit det, han skattet noe helt vilt av den firmabilen han hadde, så med kjøregodtgjørelse kommer vi allikevel ok ut. Hybrid er planen.

Billån over 25 år blir strengt tatt dyr bil, så vi ønsker separat billån.

Gammel 29-09-12, 11:24   #66
Unicorn
Står på egne ben

Unicorn sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Vi har 2 biler og 0,- i billån. Det er biler under 100 000. Jeg har betalt ned min, og mannen kjøpte sin kontant.

Gammel 29-09-12, 12:10   #67
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

En firmabil og en privatbil. Ikke lån. Sparer opp og kjøper eldre biler (firmabilen ble kjøpt ny) som vi kjører ut. Prøver å kjøpe biler i prisklassen under 100 000. Jeg klarer ikke tanken på å ha lån på bil.

Gammel 29-09-12, 12:15   #68
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Billån over 25 år blir strengt tatt dyr bil, så vi ønsker separat billån.

Det samme regnet vi oss frem til da vi kjøpte bil sist. Så ingen innbaking i boliglånet for vår del. Vi har to biler. En gammel nedbetalt sak, og en nyere som vi betaler en månedlig sum på.

Gammel 29-09-12, 12:19   #69
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Har en bil. Betaler ikke lån på den. Bilkjøp ble bakt inn i boliglånet.

Samme her. I tillegg har vi en gammel bil uten lån. Og selv om det ble bakt inn i huslånet, regner vi medå betale ned før vi kjøper ny bil.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 12:22   #70
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Vi har kjøpt de to siste bilene våre med boligkreditten vår. Den første er nedbetalt, den vi kjøpte i februar er snart nedbetalt.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 12:26   #71
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

Det er temmelig milelangt unna det jeg kjøper bil for. Jeg har inntrykk av at de fleste som kjøper biler ntant kjøper noe eldre, billigere biler? Vi betalte 160000 for vår.

Det kommer sikkert an på hvor man bor. For meg var dette faktisk litt uvanlig å høre at folk velger biler under 100 000 f.eks, uten at 'man må' på en måte. Her ligger ofte bilene på 350 000 og oppover. Om folk sitter på dette på bok og betaler det 'kontant' eller har billån har jeg ikke spurt om, men tviler ikke på at begge tilfeller forekommer.

Vi begynner å få en 'eldre' bil nå, og den er fra 2006. Vi merker at service blir dyrere, og byttet sommer- og vinterdekk på den dette året. Det er derfor å planen å bytte den om et par år. Da blir det en helt ny eller et par år gammel bil. En bil ligger for oss også mellom 350 000 og 450 000. Da tjener vi ikke noe utpreget mye, men det er det 'normalen' for oss er rett og slett. Da snakker vi om 7-seter familiebiler, eller stasjonsvogn som rommer oss 5. En gammel bil ville være totalt utelukket. Vi vurderer en Mitsubishi Outlander, om den rommer tre beltestoler i bredden bak. Nå har vi en Volkswagen Touran, og den er veldig godt behandlet/beskyttet, for å få best mulig innbyttepris.

Sist redigert av Dronningen : 29-09-12 kl 12:36.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 12:30   #72
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

De fleste jeg kjenner har biler til rundt 500. Mulig det kommer av at vi bor i oljebyen der pengene sitter løst hos mange Har ihvertfall inntrykk av at de fleste vi kjenner bader i penger.

Jeg tror ikke jeg kjenner noen i vår omgangskrets på aldere med oss som velger så dyre biler. 100-200 000 er mer vanlig og da får man virkelig mye bra bil, altså. Uansett kommer det jo an på prioriteringer og livssituasjon. Jeg sparte ganske lenge før jeg kjøpte en bil cash nå.

Gammel 29-09-12, 12:53   #73
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har et ganske høyt billån siden vi kjøpte splitter ny bil uten å bake inn i boliglånet eller har voldsomt med cash, men vi lever greit med det. Han NAF billån. Har to biler, en fra 2004 uten lån og en fra 2012 med lån.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 14:21   #74
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

En bil, null kr i lån. Vi fikk bilen gratis. Skal byttes ut etterhvert. Muligens i Mai, det kommer an på hvor dyr eu-kontrollen blir. Bilen er fra 2001.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 14:38   #75
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Vi har en bil som nå er 3 år gammel, som vi kjøpte ny for 460 000 kr for 3 år siden. Den har vi lån på, og betaler vel mellom 5 og 6000 i måneden på. Her er det ikke uvanlig å ha så dyre biler.

Men jeg er ikke enig i dere som skriver at dere ikke betaler noe på bilen når dere har bakt lånet inn i huslånet, for dere betaler jo på det lånet, bare at dere betaler det ned på mange flere år?
Jeg foretrekker definivt billlån, slik at vi kan betale ned parallelt med at bilen taper seg i verdi. Jeg vil ikke sitte med en bil som er mindre verdt enn det jeg sitter igjen med i lån. (vi sørger alltid for å ha noe egenkapital, så vi sitter igjen med penger når bilen er solgt)
Når det er sagt så ser jeg for meg at vi skal bruke fleksilånet vårt til dette bare rammen der blir stor nok. Da skal vi regne ut hva det ville koste oss med et ordinært billån og betale inn tilsvarende sum på fleksilånet.

Gammel 29-09-12, 14:55   #76
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er mest overrasket over hvor mange som betaler bilen kontant. Svigers gjør det, og vi har alltid sett på det som en kuriositet som tilhører vi-har-opplevd-krigen generasjonen. Jeg kjenner ingen som har gjort det, de fleste i vår omgangskrets er som oss - ingen gedigne sparekontoer, men bufferkontoer med mer beskjedne størrelser som kan ta av når vaskemaskinen ryker og sånn.

Vi har mer billån enn jeg liker, samtidig er det viktig for meg å ha en noenlunde ny og så trygg som mulig bil - og det er også et regnestykke det med å ikke ha en så gammel bil at vinninga går opp i spinninga (og kanskje vel så det) mtp uforutsette, dyre reparasjoner. Vi har hatt hatt ordentlig gamle og billige biler i tjueårene, og nå som vi har barn og hektisk hverdag er det veldig, veldig deilig å ha biler vi kan stole på. Vi har stått langs veier her og der og mekket/ringt etter hjelp mer enn én gang tidligere.

Gammel 29-09-12, 14:59   #77
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skal egentlig betale 1500,- pr måned, men har satt det opp til 2000,-
Svarte derfor 2000,-
Et å igjen og jeg er ferdig med billånet.

Gammel 29-09-12, 15:28   #78
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Vi betalte bilene cash, min kostet 40 000 for 7 år siden, min kjære sin 230 000 tror jeg. Han solgte leilighet.

Bil i huslån er vel ikke noe særlig, for da varer det jo evig lenge og blir mye renter?

Gammel 29-09-12, 16:40   #79
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Bil i huslån er vel ikke noe særlig, for da varer det jo evig lenge og blir mye renter?

Det varer jo lenge, men renta vår er bare 2,27.

Gammel 29-09-12, 16:42   #80
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg er mest overrasket over hvor mange som betaler bilen kontant. Svigers gjør det, og vi har alltid sett på det som en kuriositet som tilhører vi-har-opplevd-krigen generasjonen. Jeg kjenner ingen som har gjort det, de fleste i vår omgangskrets er som oss - ingen gedigne sparekontoer, men bufferkontoer med mer beskjedne størrelser som kan ta av når vaskemaskinen ryker og sånn.
:

Samme her.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:22.