Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?
Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.
Det er temmelig milelangt unna det jeg kjøper bil for. Jeg har inntrykk av at de fleste som kjøper biler ntant kjøper noe eldre, billigere biler? Vi betalte 160000 for vår.
Det kommer sikkert an på hvor man bor. For meg var dette faktisk litt uvanlig å høre at folk velger biler under 100 000 f.eks, uten at 'man må' på en måte. Her ligger ofte bilene på 350 000 og oppover. Om folk sitter på dette på bok og betaler det 'kontant' eller har billån har jeg ikke spurt om, men tviler ikke på at begge tilfeller forekommer.
Vi begynner å få en 'eldre' bil nå, og den er fra 2006. Vi merker at service blir dyrere, og byttet sommer- og vinterdekk på den dette året. Det er derfor å planen å bytte den om et par år. Da blir det en helt ny eller et par år gammel bil. En bil ligger for oss også mellom 350 000 og 450 000. Da tjener vi ikke noe utpreget mye, men det er det 'normalen' for oss er rett og slett. Da snakker vi om 7-seter familiebiler, eller stasjonsvogn som rommer oss 5. En gammel bil ville være totalt utelukket. Vi vurderer en Mitsubishi Outlander, om den rommer tre beltestoler i bredden bak. Nå har vi en Volkswagen Touran, og den er veldig godt behandlet/beskyttet, for å få best mulig innbyttepris.
Sist redigert av Dronningen : 29-09-12 kl 12:36.
|