Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor er eplene?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-12, 23:45   #21
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor er eplene?

Her er butikkane fulle av epler og plommer frå lokale produsentar. Eller ein kan kjøpe direkte frå produsent om ein ynskjer det.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-12, 00:00   #22
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har sett norske epler i Oslo, men synes i grunnen det er dårlig utvalg i sorter i forhold til det det pleier å være.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-12, 00:22   #23
C.D
Bør lage seg en tittel selv

C.D sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Aillt ska te Molde, så eplene er sikkert der.

ja det spørs det du!

Vil ha gravenstein jeg!
Nå dro jeg på butikken ens ærend for å kjøpe norske epler i sted. En sort hadde de, summerred fra Telemark, ikke nok det altså!

Plommer har jeg i bøtter og spann, 3 plommetrær i hagen som bugner over av frukt. Vel, mye har ramlet ned, noe er plukket og endel henger der enda.

Gammel 25-09-12, 00:28   #24
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Jeg var på let etter gravenstein i dag jeg også. Fant ikke.

skyfri er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-09-12, 00:37   #25
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Så et program i går om bondelandet Norge, er desverre veldig gå eplegårder igjen, for vi norske forbrukere vil ikke ha dem vistnok. Også blir de lett frostskadet og får andre sykdommer, så epler i Norge er vist ikke det enkleste.

Gammel 25-09-12, 06:59   #26
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av C.D, her.

Hvor er de norske eplene?

De befinner seg på treet mitt.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-12, 14:04   #27
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har funne norske epler på meny, her i Oslo.

Dessutan har naboane våre eit enormt høgt tre, fullt av epler, som dei ikkje plukker, som eg sitt og ser på heile dagen. Eg har veldig lyst å spørre om eg kan få plukke dei.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-12, 14:11   #28
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg har fått en hel pose av naboen. :bidrar:

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-12, 16:50   #29
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Så et program i går om bondelandet Norge, er desverre veldig gå eplegårder igjen, for vi norske forbrukere vil ikke ha dem vistnok. Også blir de lett frostskadet og får andre sykdommer, så epler i Norge er vist ikke det enkleste.

Det er trist. Våkn opp nordmenn - vi må støtte bøndene og norsk mat!

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-12, 16:54   #30
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Mengder av norske epler er observert på bakken i hagen min. Hvor er alle epleslangerne?

Gammel 25-09-12, 20:09   #31
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I hagen til naboene kryr det! :har fri tilgang:

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-12, 22:20   #32
C.D

C.D sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

I hagen til naboene kryr det! :har fri tilgang:

tror jeg kommer på besøk til deg jeg!

Gammel 25-09-12, 22:27   #33
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Det var jo et program på NRK i går (?) der de bare plukket ut de største og fineste eplene (altså over en viss størrelse), fordi det bare var de grossisten ville ha. Resten gikk i saftpressa. Hvis det er sånn det er, er det jo ikke rart det ikke er mye i butikkene?

Gammel 25-09-12, 22:31   #34
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Det var jo et program på NRK i går (?) der de bare plukket ut de største og fineste eplene (altså over en viss størrelse), fordi det bare var de grossisten ville ha. Resten gikk i saftpressa.

Mine epler går også saftpressa; brunflekkede, små og deformerte som de er. Men det blir god saft. Saft skjuler alle skavanker!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-12, 22:42   #35
C.D

C.D sin avatar

Standard

Såpass ja! Da må det være mye pittesmå epler, for de er ikke direkte store de som er i butikken her iallefall.

Gammel 25-09-12, 22:42   #36
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Det programmet så jeg også litt av, på søndag. Og så at de stripene som av og til er, kommer når det er frost under blomstringen. Kun kosmetisk, har ingenting å si for smaken. Det var mye av det i år, og grossisten takket nei. Da er det ikke rart det er lite epler..

Gammel 25-09-12, 23:06   #37
C.D

C.D sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Det programmet så jeg også litt av, på søndag. Og så at de stripene som av og til er, kommer når det er frost under blomstringen. Kun kosmetisk, har ingenting å si for smaken. Det var mye av det i år, og grossisten takket nei. Da er det ikke rart det er lite epler..

Aha!

Gammel 02-09-13, 11:23   #38
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og hvor er de norske eplene i år, da? Kommer de ikke snart? Hva skjedde med "July red"?

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 12:10   #39
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Jeg vil anta de kommer snart. Vårt gravenstein-tre har ikke helt modne epler ennå, men Filippa (var det ikke det sorten het, da?) har vært moden i ei uke eller så.

AAAA! Du mener i butikken. Nei, da har jeg ikke peiling.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 12:12   #40
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Våre epler henger fortsatt godt på trærne, vi har såvidt begynt å plukke av de som modnes aller først, de kom 1-2 uker senere enn vanlig.

:kjøper ikke epler på butikken om høsten:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:44.