Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Tekst som refererer til annen tekst – dine favoritter

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-12, 11:15   #8
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tekst som refererer til annen tekst – dine favoritter

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Men etter mange drypp frå ulike hald eg stoler på, har eg nå Neverwhere liggande på nattbordet, klar til lesing.

Jeg syns ikke Neverwhere er noe godt sted å begynne med Gaiman altså. Ikke gjør det. Den er basert på en TV-serie, og den er, etter min mening, skrevet før han fikk ordentlig taket på skildring i tekst; det han skrev før American Gods fordrer at noen andre illustrerer det. At Good Omens slipper unna den innvendingen er nok Pratchetts fortjeneste. Hvis du skal lese en roman, les American Gods. Hvis du skal lese en kort roman, les The Graveyard Book. Hvis du skal lese noe morsom(s)t, les Good Omens.

Og for å svare på oppgaven: Tegneserien The Sandman, 75 hefter, 1989–1996 av Neil Gaiman/forskjellige illustratører. Fortsatt blant de beste bøkene jeg har lest. Guder, demoner, fabelskikkelser og litterære referanser i en svært spennende, og ganske trist, historie.

Ben "stop being a God" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:35.