|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
maler
|
Sv: Loppemarked og det som ikke blir solgt
|
|
|
#22 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, dessverre. Det er nok ca et loppemarked hver uke tidlig høst (og vår?), men det er jo langt fra der som er vanlig andre steder. Og spredd ut over et stort område. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Loppemarked og det som ikke blir solgtJeg bor i NordNorge og her er det omtrent aldri loppemarked. Byen har imidlertid både Fretex, Røde Kors-utsalg samt at et fotball-lag har bruktutsalg.
|
|
|
#24 |
|
Curlingkone
|
Sv: Loppemarked og det som ikke blir solgtHer er det loppemarkeder ganske ofte. Men ikke vinterstid.
|
|
|
#26 |
|
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Loppemarked og det som ikke blir solgtI nord-Norge er det ikke noe loppemarked-kultur. Om det er lopper, så er det stort sett bare ræl som selges.
|
|
|
#27 |
|
lettere utlada
|
Samme inntrykket har jeg.
|
|
|
#28 |
|
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, man kan være heldig å finne noen ordentlige skatter på loppemarked i Bærum og også i Oslo. Jeg var med mitt søskenbarn på et av Frelsesarmeens loppemarkeder på Grünerløkka en gang (de har et der som arrangeres to ganger i året, tror jeg det er), og folk stod i lang kø og måtte bli sluppet inn i puljer. Jeg var helt sjokkert over voksne mennesker som snek i køen og sloss seg frem for å prøve å få kjøpt de beste tingene. Selv kom jeg hjem med en gammel blikkboks full av gamle, kule knapper. Hahaha... Var veldig fornøyd med den.
|
|
|
#29 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
I Heggedal var det kø i flere timer før de åpnet. Og de som sto først løp inn og jobbet systematisk etter et eller annet finurlig loppemarked-jeger-opplegg... Fascinerende!
|
|
|
#30 |
|
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Loppemarked og det som ikke blir solgtJeg tror det må være de samme som sneik i køen på Grünerløkka altså.
|
|
|
#31 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Loppemarked og det som ikke blir solgtOj, jeg har helt motsatt erfaring av andre ser jeg. Tråler mange loppiser i løpet av en sesong, mange. Og har et klart inntrykk av at prisene er høyere desto lenger vest man er, ta med Bekkelaget og Nordstrand også i det regnestykket. Jeg kan noen ganger forstå at de brenner inne med mye, men mange av de som står å skal finne på en pris har jo virkelig ikke peiling og ber om alt for mye. De klart laveste prisene gjør jeg i områdene rundt Oslo, det vil si litt utenfor bygrensa. Eksempelvis er Norgesglass til 20 kr stk på Bygdøy, fyll bæreposen med glass for 10 kr på bygda. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Loppemarked og det som ikke blir solgtÅ? Jeg bor da på sørvestlandet, og her synes jeg det er loppemarkeder ganske ofte, hvertfall nå om høsten. Jeg kan hvertfall anbefale loppemarkedet som skal være i Dysjalandhallen 20. oktober, for det er nok det største. Ellers var det loppemarked på Bore denne helgen, barneklesmarked på Randaberg på lørdag (eller var det forrige lørdag), tvillingforeldreforeningen hadde nettopp sitt marked, og antikkmessen på Figgjo er vel nå i disse tider.
|
|
|
|
#33 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Loppemarked og det som ikke blir solgtHer i bygda er vi litt over 100 innbyggere men vi har hele to bruktbutikker. Loppemarked er det mindre av.
|
|
|
#34 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Loppemarked og det som ikke blir solgtJeg kan faktisk ikke komme på å ha sett et eneste loppemarked på mange år jeg, bortsett fra slike som barn steller i stand for å tjene noen kroner på gamle og bortlagte leker.
|
|
|
#35 |
|
Passiv
|
Sv: Loppemarked og det som ikke blir solgtEssensen i tråden er at Smilefjes bor i en by! |
|
|
|
#36 |
|
søt
Rundt Molde og ut i distriktene er det i allefall mange!
|
|
|
#37 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Sv: Loppemarked og det som ikke blir solgtJeg vet om en klubb som bruker å ha loppemarked her. Vært der en gang men var jo bare søppel de hadde samlet inn
|
|
|
|
#38 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Loppemarked og det som ikke blir solgtDessverre så er mange av loppemarkedene her i byen egentlig store samlinger av ræl. Når jeg sier ræl mener jeg mcDonalds-leker og sånn.
|
![]() |
|
|