Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Jeg blir provosert av barne-tv

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-12, 09:06   #141
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Tenk sjokket når de lærer å synge Fader Jakob kanonsang (kanon), eller når den stakkars frøkna finner ut at presten banner i kirka. Fader vår....

Presten har sluttet å banne, det heter "Vår Far".

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 09:31   #142
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Presten har sluttet å banne, det heter "Vår Far".

Men, som poden påpekte, presten sier fremdeles "herregud".

"Herre Gud, himmelske far, din er jorden og alt som fyller den."

Gammel 18-09-12, 10:07   #143
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg liker ikke reklamene på Cartoon, men jeg syns de sender noen virkelige gullkorn av noen serier. Eventyrtid og Regular Show, f.eks, herlig absurd. jeg liker også Gumball, Johnny Bravo, Dexters lab, tapper den pysete hunden, ku og kylling og chowder

Ungene elsker tydeligvis også den kanalen her (I tillegg til Disney XD), og at jeg skulle fjerne kanalen pga. reklamen (en kanal de hos oss kjenner veldig godt til), nei da hadde jeg vært i kategori drittkjerring. ... Nei reklamene må de bare leve med. Jeg ser jo ikke på kanalen, så reklamen plager ikke meg. Hva som handles inn avgjør jeg til syvende og sist uansett, og jeg er svært lite redd slik påvirkning.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 10:09   #144
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

"Fyyy filler'n", smalt det fra vesla på to i går kveld. Jeg humret litt i postkassen før jeg la ansiktet i alvorlige folder og oppmuntret henne til å bruke en litt mildere frase.

Kan man få et mildere kraftutrykk enn fy fillern? Jeg må si jeg forundres over hva dere anser som uakseptable kraftutrykk og banning. Til og med min superreligiøse amerikanske baptistvenninne syns det er akseptabelt med "erstatningsutrykk" som "shoot" isteden for "shit" og sånn.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 10:15   #145
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Kan man få et mildere kraftutrykk enn fy fillern? Jeg må si jeg forundres over hva dere anser som uakseptable kraftutrykk og banning. Til og med min superreligiøse amerikanske baptistvenninne syns det er akseptabelt med "erstatningsutrykk" som "shoot" isteden for "shit" og sånn.

Tror Norge har en skjult 'prektig og andektig'-forening. Så kjedelig det må være når alt er så fysj og nei og huff.

Embrace life!! Se det morsomme i ting. Se gleden i ting. Se mulighetene i ting. Selv et stygt ord kan snakkes om, forklares, og faktisk være humor i. Konteksten er jo det avgjørende. Ufarliggjøring og veiledning. Historie. Noen ord sa man før. Faen kommer av fanden som betyr djevelen, og som de kristne mente voktet i helvete. Helvete er ikke et styggord i seg selv, men motsetningen til himmelen. Mange ord er av religiøs bakgrunn. Ord er kjempegøy, og det er så godt for barn å kunne snakke om ting uanfektet. Få teste ting ut hjemme, der det skal være trygt og greit. 'Si alt til meg', så skal vi finne ut av det. Heller det enn at de tester det ut på andre arenaer.

Gammel 18-09-12, 10:21   #146
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Datteren (som aldri har bannet tror jeg), kom hjem fra skolen og kalte noe for en homoelefant her en dag.

Den ble ikke oversett nei.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 10:23   #147
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Go Dronningen! Helt enig.

Tallulah - jeg kan ikke fordra Eventyrtid, men guttene ELSKER det. Jeg synes den hunden er så usympatisk.

Gammel 18-09-12, 10:37   #148
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Tallulah - jeg kan ikke fordra Eventyrtid, men guttene ELSKER det. Jeg synes den hunden er så usympatisk.

Den er jo kjempegrei og hjelper Jake!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 10:40   #149
Dronningen
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Datteren (som aldri har bannet tror jeg), kom hjem fra skolen og kalte noe for en homoelefant her en dag.

Den ble ikke oversett nei.

Poden hadde også hørt 'homo' nylig. Min første reaksjon inni meg var: 'Så klart hører de det også.' Han innledet det med at 'xxxx sa homo. Hva betyr det? Er det stygt?' Så snakker vi om hva det betyr. At det kommer av homofil, som jo er når to av samme kjønn er kjærester. At 'homo' er en forkortet variant av ordet, og egentlig ikke et styggord, men heller ikke noe man bare skal kalle andre. Det er ikke noe man går rundt og bare sier. Det dempet fasinasjonen en smule. Så vet man det.

Gammel 18-09-12, 10:42   #150
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Poden hadde også hørt 'homo' nylig. Min første reaksjon inni meg var: 'Så klart hører de det også.' Han innledet det med at 'xxxx sa homo. Hva betyr det? Er det stygt?' Så snakker vi om hva det betyr. At det kommer av homofil, som jo er når to av samme kjønn er kjærester. At 'homo' er en forkortet variant av ordet, og egentlig ikke et styggord, men heller ikke noe man bare skal kalle andre.

Jeg spurte da, om hun visste hva homo var, siden hun sa homoelefant. Men det husket hun ikke.
Så da forklarte jeg det, og sa at homo i seg selv ikke er et stygt ord, men at hun brukte det som et skjellsord når hun slang ut av seg «homoelefant».
Hun var enig da, og syntes ikke helt at det var noen sammenheng i homo og elefant.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 11:26   #151
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig. Fy fillern? Seriøst, det er et av de mildeste uttrykkene som finnes, i min verden. Min lille gutt ropte "fy faaaen" her en dag. Da kjeftet jeg litt og sa at sånt får man ikke si. Da sa han "fy fader da?" Det syntes jeg gikk greit. Men fy filler er jo enda bedre.

Gammel 18-09-12, 17:38   #152
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Kan man få et mildere kraftutrykk enn fy fillern?

Nei, det har du rett i. Og jeg synes som sagt det var mest morsomt, og kanskje bare helt uskyldig, selv for en toåring. Jo, da kjøper jeg den, jeg ble bare litt sånn over at min lille søte "baby" hadde lagt seg til slike uttrykk allerede.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 17:38   #153
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Fy fillern?

Huff, dere får meg til å høre ut som en humørløs snerpe, og det er jeg ikke, altså.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 17:58   #154
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Husker ikke om jeg har svart før i denne tråden, men pokker, fillern, herregud, søren eller fader er ikke banning hos oss.

Ungene mine banner ikke mye (om i det hele tatt) og reagerer av og til når jeg gjør det, av og til ikke.

Barne-tv er heldigvis full av vanlige mennesker fra hele Norge.

Gammel 18-09-12, 18:24   #155
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg skiftet kanal på lørdagsmorgenen. Tror det var nrk vi kikket på, og filmen (animert) var om to jenter som gjemte kattunger fra faren, siden han ikke ville ha dem.
De ga bort alle untatt en, og faren satte den i baksetet i en kasse og sa at han skulle gjøre det han burde gjort med en gan. Nemlig kjøre til elva med den.
Jentene sto igjen og sa at nå sender pappa katten nedover elva.

Ærlig talt. Hva slags syn på dyr er det de formidler da?
Jeg trenger ikke at jenta mi får vite gjennom barnetv at enkelte drukner og plager små kattunger jeg altså.

Vet ikke hva som skjedde videre da, siden jeg byttet kanal...

Gammel 18-09-12, 18:41   #156
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 18-09-12, 18:41   #157
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

De ga bort alle untatt en, og faren satte den i baksetet i en kasse og sa at han skulle gjøre det han burde gjort med en gan. Nemlig kjøre til elva med den.
Jentene sto igjen og sa at nå sender pappa katten nedover elva.

Ærlig talt. Hva slags syn på dyr er det de formidler da?
Jeg trenger ikke at jenta mi får vite gjennom barnetv at enkelte drukner og plager små kattunger jeg altså.

Vet ikke hva som skjedde videre da, siden jeg byttet kanal...

Jeg finner ikke ord...

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 18:42   #158
MammaHeksa
Superduperaktiv

MammaHeksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Men i helv...

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 18:45   #159
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Huff, dere får meg til å høre ut som en humørløs snerpe, og det er jeg ikke, altså.

"Fy fillern" er vel ikke det verste, men jeg foretrekker jo helt klart om barna mine kan unngå kraftuttrykk i størst mulig grad. Det hverken forskjønner eller beriker språket, snarere tvert i mot.

Gammel 18-09-12, 18:58   #160
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde blitt temmelig perpleks om toåringen min sa fy fillern, altså. Og jeg tror faktisk han hadde fått beskjed om å ikke si det igjen også.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:50.