Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Bonus for jobbing i ferie, går den i egen lomme eller fellespott?
Det er jeg som har jobbet, jeg fortjener de ekstra kronene selv. 5 3,23%
Det er jeg som har jobbet, men jeg kan nok dele litt. 10 6,45%
Det meste går i felles pott, men da forventer jeg mye goodwill fra partneren for det. 7 4,52%
Alt går i felles pott, selvsagt! Og jeg forventer ingenting i retur 88 56,77%
Kjøper noe fint til partneren, resten går til felles pott. 3 1,94%
Får aldri bonus/brokkoli 42 27,10%
Deltakere: 155. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-12, 00:03   #26
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Åtte timer alene med egne barn, hvor slitsomt kan det egentlig være?

Jeg kjenner at det nok henger sammen med hvor mye søvn man får, sånn til vanlig...

Jeg har vært tobarnsmor i nærmere ett år (og uten å sove særlig bra). Jeg innrømmer mer enn gjerne at det først er nå nylig jeg slutta med å grue meg til å være aleine med begge. Det har muligens enn sammenheng med at mine to ikke har vært spesielt begeistra for hverandre, så svært mye tid går til å avverge blåmerker, bittskader og hva annet de nå måtte få for seg å klemme inn hvert tiende minutt.

Mannen får bonus. Han pleier som oftest å gi litt til meg og bruke resten på noe vi trenger og noe han ønsker seg. I det siste har det vært oppussing av et rom han skal bruke til sin hobby, men det øker jo verdien på vårt felles hus. Om han bruker mesteparten av de pengene på noe han ønsker seg, så synes jeg uansett det er greit. Han bruker ikke mye på seg sjøl ellers, nemlig. Men ja, det er klart en ulempe for meg når han er borte flere dager i strekk i forbindelse med jobb.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:59.