|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
Kakemonster
|
Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrendJeg "diller" definitivt med matpakkene fordi jeg syns det er morsomt selv. Mannen syns ikke det er morsomt å lage, men han vil så absolutt ha.
|
|
|
|
#142 |
|
Passiv
|
Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrendJeg ble først kjent med denne saken da jeg leste denne kommentaren for en ukes tid siden. Kjente jeg ble irritert når forfatteren kritiserte matpakker med frukt, kjøttpålegg, fiskepudding, egg og gulost i lekre biter og former. For hva mente hun var et bedre alternativ? Jo: "Selv spiser jeg stort sett mine skiver med brunost og salami med stor glede fordi jeg er sulten. Hva tenker jeg om datteren min, at hun ikke kan få det samme?" |
|
|
|
#144 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrendDa er det vel meningen at man skal spise sine "5 om dagen" de timene man ikke er på jobb eller skole da? Er det det de mener? |
|
|
|
|
|
#145 |
|
kamerat
|
Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrend
Ricin-matpakke?
|
|
|
#149 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrendMødre er eksperter på dårlig samvittighet og jo mere slike diller vi blir pålagt jo mer dårlig samvittighet får vi. Jeg synes opprinnelig synd på enkelte mødre som tror de må gjøre alt dette for å få lykkelige barn. |
|
|
|
|
|
#151 |
|
kamerat
|
Neisj. Sånne teite generaliseringer synes jeg vi skal binde en stein rundt halsen på og hive på sjøen.
|
|
|
#153 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
Her har jo gartneriene begynt å produsere hjerteformet agurk slik at når man skjærer skiver av agurken og legger på skiven så er disse hjerteformet!!! I tillegg finnes jo mini paprikaer, agurker, tomater og diverse annet som jo er perfekte som snack! |
|
|
|
|
|
#154 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
Jeg hadde aldri matpakke når jeg gikk på ungdomsskole og videregående. Kjøpte mat eller klarte meg uten. Spiste lite frokost også, var ikke sulten på morgenen og ingen pushet meg til å gjøre noe med det. Tenk om foreldrene mine gadd stå opp å smøre en god matpakke til meg. Moren til venninnen min gjorde det og jeg var så misunnelig. |
|
|
|
|
|
#156 |
|
Personlig pessimist
|
|
|
|
|
#158 |
|
|
Jepp. Og videregående. Og spaghetti med ost, og pølsesnadder på skysskroa. |
|
|
|
|
|
#159 |
|
By the Sea
|
Jeg tror nok at guttemamma hadde klart å lage matpakke selv. Hvilken 16-åring er ikke i stand til å skjære brød og legge på pålegg? Greia er jo at mange tenåringer velger det bort. Det er ikke dermed noen automatikk i at man som en følge av det må lage matpakke som forelder. Eller bør. Men jeg kan ikke se noe negativt ved det heller.
|
|
|
#160 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrendJeg laget min egen matpakke tidlig, men jeg likte jo ikke brødmat og slet generelt med dårlig matlyst. Hele barneskolen kom jeg hjem igjen med urørt matpakke, på ungdomsskolen gadd jeg ikke lage i det hele tatt, heller ikke spise noe. På videregående handlet jeg i kantina. Som ikke akkurat var full av sunne alternativ. Jeg ble 25 før jeg fattet interesse for mat og ernæring.
|
|
![]() |
|
|