Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Forskere advarer mot fancy matpakketrend

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-12, 09:30   #11
MammaHeksa
Superduperaktiv

MammaHeksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrend

Hvorfor er mødre så kjappe til å tro at det forventes at de følger opp enhver ny trend?

Noen syr klær, noe lager spesiell mat, noen er med på alle fritidsaktiviteter, noen forteller knallbra godnatteventyr, noen scrapper flotte babyalbum...alt dette er fine ting. Alle er gode på ett-eller-annet. Og alle vi mødre har jo til felles at vi vil ungene våre så innmari godt.

Så hvorfor denne hviskingen i kulissene om at "ånei, hun er sånn som LIKER å være husmor, hun! Gjør det sikkert bare for å imponere, hun har nok INGEN selvtillit!"

Hva er greia? Kan vi ikke se hva andre mødre får til og tenke "kult for henne, hun ser ut til å trives!" Kan man ikke støtte andres diller uten å surve eller føle seg mislykket?

Jeg kan ikke strikke om det sto om livet - men jeg har venninner som nærmest i søvne kan strikke utrolige kreasjoner. Det er så stilig når folk virkelig KAN og ELSKER noe, det er kjempeinspirerende!

Den gløden folk får i øya av å holde på med noe de liker skal man ikke gjøre narr av eller mistenke for manglende selvtillit, det er en jævla trist trend. Det er akseptert å jamre seg fordi man ikke er perfekt, å innbille seg at "alle andre får til, og de er drit teite." Jeg håper våre døtre har mer søstersolidaritet enn min generasjon har klart å stable på beina.

Heia alle damer som tør og vil og får til!

Sånn! Det var dagens feministkjeft fra ei gammal rødstrømpe!

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:02.