Sv: Flyshow i Oslo på lørdag
Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.
Jeg er jo fristet til å tro at du troller men du gjør jo "#€% ikke det. Er det ikke litt rart at alle andre skjønner hva jeg mener men ikke du? Om jeg er for eller mot krigen i Libya eller krig generellt har jo ingenting med saken å gjøre. Klarer du ikke å se saken fra et større perspektiv?
Jeg fikk en ekkel følelse av "feiringen" som var på Rådhusplassen. Jeg fikk en vond bismak i munnen av å tenke på alle de sivile som har blitt drept de siste årene i konflikter der vi har vært involvert. Jeg brukte Libya og Afghanistan som eksempler, det er samme hvilke land det er, krig og bomber forårsaker akkurat samme lidelser men jeg brukte disse to landene som eksempler da de jo er relevante i forhold til krig og nåtid.
Jeg synes hele arrangementet ble usmakelig. Det ble liksom noe helt annet en å gå på et Forsvarsmuseum.
Det var angrep som var nødvendig for å stanse brutale despoter. Og jeg synes faktisk man skal være stolt over at vi har et høyst kompetent flyvåpen. Som er med å stanse despoter, og som faktisk bomber legitime militære mål, enten det være seg den Libyske hæren som er ute for å slakte 10tusenvis av sivile. Eller det er Talibanopprørere som er ute etter og gjenninnføre Talibans skrekkregime i Afghanistan.
Er stolt av det og stolt over at vi kan vise frem våre fremste fly og piloter.
|