Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Frukt i matboksen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-12, 21:55   #641
MammaHeksa
Superduperaktiv

MammaHeksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg tror i hvert fall delvis det ligger en slags forskrudd asketisme bak. Mat skal være billig, og man skal bli mett, og så er det litt umoralsk å bry seg om mat utover det.

Ja, og det at gamle tradisjoner fortsatt biter oss i ræva.

Lutefisk, rakørret og smalahåve handlet opprinnelig om oppbevaring av mat og mest mulig utbytte av de ressursene man hadde - men idag er det opphevet til nasjonalretter.

Det er heller ikke mange tiår siden den første pizzaen gjorde sitt inntog her i nissegrend, vær litt tålmodig med trauste nordboere.

Å lage god mat har jeg ikke lært av min mor (som var en jævel på å lage kaker, det skal hun ha!) - min barndoms middager var stort sett kjøtt, poteter og kaaanskje gulrøtter. Antagelig fordi det var dte HUN vokste opp med.

Idag er vi velsignet med internett! Samt en drøss trivelige innflyttere fra alskens kroker av Europa - de har MASSE gode retter å lære bort!

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 21:58   #642
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hm? Synes du vi trenger mer kjedelig mat?

Jeg synes ikke nødvendigvis det, men jeg synes ikke norsk matkultur er så voldsomt kjedelig som folk skal ha det til.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 21:58   #643
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Norge har et helt sykt forhold til mat, og matpakka spesielt. Man må for Guds skyld ikke gjøre noe anderledes, for da blir barna bortskjemte, kresne, greier ikke lenger spise tørre brødskiver med leverpostei og foreldre gjør det bare fordi de har dårlig samvittighet.

Det er en slags pietistisk, protestantisk, jantete antinytelse bak det hele jeg slett ikke forstår.

At man baker bursdagskaker som tar tre dager å lage høster kun beundring, men en matpakke med noe litt utenom det vanlige lages bare for show off.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 22:07   #644
MammaHeksa
Superduperaktiv

MammaHeksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Norge har et helt sykt forhold til mat, og matpakka spesielt. Man må for Guds skyld ikke gjøre noe anderledes, for da blir barna bortskjemte, kresne, greier ikke lenger spise tørre brødskiver med leverpostei og foreldre gjør det bare fordi de har dårlig samvittighet.

Det er en slags pietistisk, protestantisk, jantete antinytelse bak det hele jeg slett ikke forstår.

At man baker bursdagskaker som tar tre dager å lage høster kun beundring, men en matpakke med noe litt utenom det vanlige lages bare for show off.

Hvor finner jeg smileyen som uttrykker "dundrende enig!"?

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 22:44   #645
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt interessant korleis dette "den som meiner noko anna, gjer det bare fordi han eller ho har dårleg samvit"-argumentet flyg fram og tilbake i begge retningar i denne tråden.

Eg konkluderer med at dårleg samvit er nøkkelen i all god retorikk.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 22:47   #646
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Litt interessant korleis dette "den som meiner noko anna, gjer det bare fordi han eller ho har dårleg samvit"-argumentet flyg fram og tilbake i begge retningar i denne tråden.

Eg konkluderer med at dårleg samvit er nøkkelen i all god retorikk.

Jeg syns for så vidt ikke misunnelse-argumentet er særlig mye bedre, enten det er servert som "dere er bare misunnelige!" eller "De andre kan bli misunnelige!"

Gammel 30-08-12, 23:05   #647
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns også artikkelen var helt på jordet. Og hvorfor gidder man egentlig å bry seg om hva andre putter i sine barns matpakkene (med mindre man faktisk ønsker seg litt inspirasjon.) Jeg gir da fullstendig beng i hvordan matpakkene til Snupps klassekamerater ser ut, så lenge han er fornøyd med dem.

Det jeg derimot bestemt mener er at man får mindre kresne barn av å sende med dem litt sprekere matpakkene enn en med salami og en med gulost, fordi det gir en mulighet til å introdusere en mengde forskjellige smaker.

Snupp er fornøyd med et eple og to med gulost i matpakka hver dag. Men hadde han fått det så hadde han endt opp som enda mer kresen enn han er. Fordi han ikke hadde visst bedre. Og sånn sett syns jeg artikkelen er fullstendig skivebom.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 23:55   #648
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Godt poeng, Gaia. Hiawata ville vært lykkelig med brunost og kaviar hver dag, men jeg syns det er greit med litt mer variert kost innimellom også.

Problemet med kresne barn er som regel ikke at de er for spreke i matveien.

Gammel 31-08-12, 00:23   #649
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns for så vidt ikke misunnelse-argumentet er særlig mye bedre, enten det er servert som "dere er bare misunnelige!" eller "De andre kan bli misunnelige!"

Misunning er og eit nøkkelord for forumretorikk, generelt. (Er det forska på forumretorikk, nokon gong, forresten?)

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 00:50   #650
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Norge har et helt sykt forhold til mat, og matpakka spesielt.

Apropos det; hvorfor er det så himla mange nordmenn som ikke skjønner at det går an å spise noe annet enn brødskiver til lunsj? Min mann har nesten alltid med seg middagsrester til lunsj, og får hele tiden kommentarer som "spiser du middag NÅ?", eller "du skal vel ikke ha middag igjen når du kommer hjem??". Ola Nordmann kan visst ikke spise annet enn brødskiver til lunsj. Er det varm mat, er det middag. At Norge er et av de ytterst få landene der det faktisk ikke spises varm lunsj, teller ikke.

Gammel 31-08-12, 08:54   #651
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg syns også artikkelen var helt på jordet. Og hvorfor gidder man egentlig å bry seg om hva andre putter i sine barns matpakkene (med mindre man faktisk ønsker seg litt inspirasjon.) Jeg gir da fullstendig beng i hvordan matpakkene til Snupps klassekamerater ser ut, så lenge han er fornøyd med dem.

Det jeg derimot bestemt mener er at man får mindre kresne barn av å sende med dem litt sprekere matpakkene enn en med salami og en med gulost, fordi det gir en mulighet til å introdusere en mengde forskjellige smaker.

Snupp er fornøyd med et eple og to med gulost i matpakka hver dag. Men hadde han fått det så hadde han endt opp som enda mer kresen enn han er. Fordi han ikke hadde visst bedre. Og sånn sett syns jeg artikkelen er fullstendig skivebom.

Eller så kan man risikere å få matpakken hjem igjen uten at noe er spist. Nå har jeg ikke lest artikkelen, men jeg mener at hver og en gjør det som er rett for dem eller deres barn.
Mine barn er periodspisere, akkurat nå spiser storebror salami, og akkurat i dag ville han også ha kaviar på en. I tillegg puttet jeg litt andre ting nedi. Han spiser stort sett det han får.
Lillebror derimot, spiser ikke dersom jeg putter på et pålegg han ikke har valgt, nå er det peanøttsmør, og da får han det. Det har vært perioder med prim, servelat, osv. Men nå vet jeg jo at han spiser andre typer pålegg i barnehagen under smøremåltidet, så sånn sett bekymrer det meg ikke at han til frokost alltid spiser det samme i perioder.

Gammel 31-08-12, 09:43   #652
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kan gjerne stå og strykke ut stjerneformet salami og egg i former dersom det hadde ført til at sønnen min spiser lunsj, i stedet for å komme hjem med urørt matboks.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 09:47   #653
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg skjønner at man legger seg i selen for småspiste barn, men jeg som har unger som spiser sine to tørre brødskiver på skolen hver dag kjenner ikke at jeg har behov for det. For å være helt ærlig - mest fordi jeg ikke orker å bruke tid på det. Jeg vil ikke at ungene skal bli vant til den servicen og den oppdekninga, for jeg orker bare ikke å holde på med det der på morgenen. Jeg tror nok at man kan gjøre helt vanlige unger mer kravstore enn nødvendig ved å yte hotellservice til dem i ett og alt, i dette tilfellet maten.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 09:55   #654
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg skjønner at man legger seg i selen for småspiste barn, men jeg som har unger som spiser sine to tørre brødskiver på skolen hver dag kjenner ikke at jeg har behov for det. For å være helt ærlig - mest fordi jeg ikke orker å bruke tid på det. Jeg vil ikke at ungene skal bli vant til den servicen og den oppdekninga, for jeg orker bare ikke å holde på med det der på morgenen. Jeg tror nok at man kan gjøre helt vanlige unger mer kravstore enn nødvendig ved å yte hotellservice til dem i ett og alt, i dette tilfellet maten.

Jeg synes det er helt greit om jeg ved å gi ungene mine mer spennende matpakke, oppdrar dem til å forvente at mat skal være spennende, smake godt og se tiltalende ut.

Det er for øvrig flere år siden jeg kuttet ut matpakke med brødskiver i til meg selv, så ungene får ikke bedre matpakke enn jeg selv forlanger.

Jeg lager ellers matpakkene om kvelden og oppbevarer dem i kjøleskapet over natten. Det er mye mindre ork å ordne til slikt dagen før, synes jeg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 09:56   #655
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har barn som heldigvis har endt opp med å bli veldig fleksible. De er like fornøyde samme hva som er i matboksen. Men jeg er ikke for ensformighet i matveien, og jeg synes kreativitet på kjøkkenet formidler matglede for dem. Det var noe jeg fikk med meg lite av da jeg var liten. Men jeg koser meg på kjøkkenet, og det antar jeg gjerne er en forutsetning for hva man er villig til å legge ned der.

Gammel 31-08-12, 10:24   #656
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg synes det er helt greit om jeg ved å gi ungene mine mer spennende matpakke, oppdrar dem til å forvente at mat skal være spennende, smake godt og se tiltalende ut.

Det er for øvrig flere år siden jeg kuttet ut matpakke med brødskiver i til meg selv, så ungene får ikke bedre matpakke enn jeg selv forlanger.

Jeg lager ellers matpakkene om kvelden og oppbevarer dem i kjøleskapet over natten. Det er mye mindre ork å ordne til slikt dagen før, synes jeg.

Har du konkrete tips til fristende matpakker? Vi har et barn som ikke spiser. Trenger tips.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 10:59   #657
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Har du konkrete tips til fristende matpakker? Vi har et barn som ikke spiser. Trenger tips.

Jeg gjør ikke noe superavansert av mine matpakker altså. Jeg bare prøver å sørge for at alle matpakkene inneholder variasjon, både i seg selv og i forhold til dagene før.

I dag hadde minsta to skiver med servelat og leverpostei, en miniagurk, en BabyBel-ost og et eple delt i biter. I går hadde hun en skive, ett knekkebrød, en yoghurt og en mini-agurk. Dagen før det var det vel to halve kjøttkaker, et oppdelt eple, ost i biter, agurk-skiver og oliven.

Minsta elsker agurk, så det er det nesten alltid i matpakken. Eldste gumler tomat, så det får hun ofte. Ellers synes begge ungene det er stas med mat som er delt i biter og som ligger i ulike rom. Jeg har en stabel med små bokser fra Nille, som koster nær ikke noe, og som jeg legger de ulike mattypene i. I tillegg har jeg et par fine bento-boks-aktige matbokser som jeg fant på Prix her om dagen, som består av tre adskilte rom med et felles lokk på. Jeg har også en genial mattermos i barnestørrelse, som brukes til suppe og middagsrester som skal være varme.

Jeg har ofte øynene åpne for småmat, når jeg er på butikken, som egner seg til å putte i matpakkene.

Gammel 31-08-12, 11:03   #658
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Dette er mattermosen som jeg bruker til ungene. Jeg har kjøpt den fra Amazon, der den koster i underkant av 200 kr. Den finnes også i blått.

Gammel 31-08-12, 11:03   #659
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har heller ikke noe avansert. I dag får hun mat på SFO, så matpakken var en dobbel skive med peanøttsmør og syltetøy, en boks med cherrytomater, sukkererter og agurkskiver, tre sånne små riskaker med krydder (er det snack a jack de heter mon tro?) og noen druer.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 11:04   #660
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for tips!

Hun som ikke spiser er forsåvidt glad i pastasalat. Men det er sjelden jeg orker å lage. :tilstår:

Ostebiter, kokte egg og kjøttboller blir ikke spist. Men nøtter og 86%-sjokolade går ned, som jeg jo har fortalt.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:34.