|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Godt norsk? Dokumentaren "Smaken av hund"
Jepp. Jeg gidder ikke skrive noe. Det betyr ikke at jeg ikke mener noe. Men jeg opplever at det er vanskelig å diskutere med deg, Floksa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Godt norsk? Dokumentaren "Smaken av hund"Det er jo ikke uvanlig at ildsjelene antar at andre ikke kan gå og tygge samtidig. Selv om man gjerne er på FP for å underholdes av matpakke- og feriediskusjoner, så utelukker ikke det engasjement på andre fronter.
![]() |
![]() |
#23 |
can-jur
|
Nå er du bare dum
![]() |
![]() |
#24 |
can-jur
|
Du leste ikke alt jeg skrev nei?
![]() |
![]() |
#25 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Godt norsk? Dokumentaren "Smaken av hund"Jeg gjør som Mave. Jeg kjøper økologiske egg, fordi jeg vet at de hønene lever et slikt liv jeg synes det greit at maten min lever før jeg spiser den. Jeg kjøper både kylling og svin fra produsenter jeg vet driver OK, og jeg er villig til å betale for det. Jeg møter opp på bondens marked og setter stor pris på at min lokale matbutikk har godt utvalg av norskprodusert småskala mat. Men jeg synes ikke det er noe kult å diskutere slik når folks bilvalg og ferievaner blir brukt som argument for at folk ikke bryr seg.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
can-jur
|
Jo, men det handler om penger, det handler om bil og ferie valg. Det handler om de pengene vi har til rådighet og hvordan vi velger å bruke dem. Å holde pengebruk utenfor debatten blir jo helt meningsløst.
![]() |
![]() |
#27 |
<*(((<
|
Og pedofili 67 tråder, sultkatastrofe 7 tråder, rusmisbruk 64 tråder, fiskeindustri* 5 tråder og samværsordning 36 tråder. Folk gir beng i alt annet enn neglene sine!
![]() |
#28 |
Personlig pessimist
|
Jeg vil ikke si naivt, men relativt fordomsfullt.
![]() |
![]() |
#29 |
can-jur
|
Og lite om landbruk. Du kan ikke nekte på at det viser litt om hva folk velger å bruke fritiden sin til oppdatere seg på?
![]() |
![]() |
#30 |
Personlig pessimist
|
Det sier kun noe om hva folk bruker FP til. Jeg bruker FP til 90% fjas. Det betyr ikke at jeg alltid bare fjaser.
![]() |
![]() |
#31 |
can-jur
|
Fordomsfullt?
![]() |
![]() |
#32 |
|
Å få hverdagen til å gå rundt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
<*(((<
|
Ikke de søketallene du kom med, nei. 219 tråder hvor "landbruk*" er nevnt satt opp mot 328 tråder hvor "neglelakk*" er nevnt sier meg lite. Det er mer et kvalitativt inntrykk jeg har at folk bruker lite av fritiden sin til å oppdatere seg på dyrevelferd.
Ikke spis den gule snøen. Sist redigert av torsk : 30-08-12 kl 13:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Godt norsk? Dokumentaren "Smaken av hund"Til seg selv, som i til huslånet, strømregningen, forsikringer, kommunale avgifter, og andre ting man betaler på? Jo, helt sikkert. Fysj.
![]() |
![]() |
#36 |
can-jur
|
![]() Sv: Godt norsk? Dokumentaren "Smaken av hund"Ok, nå er dere vrange med vilje.
![]() |
![]() |
#37 |
<*(((<
|
![]() Sv: Godt norsk? Dokumentaren "Smaken av hund"Vi forbrukere vil generelt sett ha ting billigst mulig, det gjelder mat, barnehage, SFO, klær og sko. Det hadde selvsagt vært fint om vi kunne få majoriteten til å være villig til betale mer for gode og etiske produkter kun ved å minne hverandre om at det er lurt å være mindre fokusert på pris, men jeg tror ikke det har noe for seg. Da har jeg mer tro på lovverk og regulering av hvordan produksjon foregår og at oppfølgning av det, og at utgiftene til dette tas inn over skatteseddelen.
![]() |
#38 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Godt norsk? Dokumentaren "Smaken av hund"Jeg kjøper absolutt ikke billigst mat i matbutikken. Og det er direkte frekt å anta at jeg gjør det fordi jeg bruker mye penger på ferie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Personlig pessimist
|
Vel, når du sier det sånn...
![]() |
![]() |
#40 |
|
Nei, det er du som ikke evner å reflektere over at ikke alle brukerne på FP passer inn i den samme formen. Det virker som om du tror at det er deg, og bare deg, som er bevisst og kunnskapsrik om slikt, og de premissene du da setter gjør at å diskutere slikt med deg er lite givende og uinteressant. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|