Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

FP-parlør

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-12, 23:40   #101
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: FP-parlør

Unnelig og høye hest!

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 10:31   #102
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Det andre forumet. Et annet forum.

Gammel 21-08-12, 10:40   #103
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Gjenstridig tror jeg at jeg har lært her inne.

Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 10:42   #104
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Gjenstridig tror jeg at jeg har lært her inne.

Er ikke det et helt vanlig ord?

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 10:50   #105
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Ja. Jeg bruker det sjelden, men vet godt hva det betyr.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 13:18   #106
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jo, det er da det.

Gammel 21-08-12, 13:21   #107
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Syndere? :skingrestemme: Det er jo et deilig uttrykk! Hva er dette for slags tråd, egentlig?

Ikke sant? Jeg trodde poenget var å komme med eksempler på hvor fint FP er, og så blir alle idiosynkrasiene tolket som kritikk?

Gammel 21-08-12, 13:58   #108
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Jo, det er da det.

Jaja.

Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 15:55   #109
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mange av uttrykkene det reageres på på FP er jo vanlige uttrykk. Jeg klikket i vinkel lenge før jeg begynte å frekventere FP, men så ble det plutselig helt feil å si.

Gammel 21-08-12, 15:56   #110
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lærte å klikke i vinkel tidlig på nittitallet, av ei venninne fra sørlandet.

Gammel 21-08-12, 16:11   #111
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magnolia, her.

Gøy på håret har vel også blitt brukt som et eksempel på overflatisk samtale. Man spør f eks ikke hvordan den andre egentlig har det, men småprater om ufarlige og trygge emner. Det kan bli brukt som beskrivelse på en grunn relasjon mellom mennesker.

Nei, det er det bergenske "gukko gøy!" det. Gøy på håret er sånn stil som skilte SV-damer som går på afrikansk trommekurs har. De går nå i El Naturalistasko. Det er et ganske gammelt utrykk altså, og slett ikke noe som oppsto på FP, selv om det brukes mye her.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Mange av uttrykkene det reageres på på FP er jo vanlige uttrykk. Jeg klikket i vinkel lenge før jeg begynte å frekventere FP, men så ble det plutselig helt feil å si.

Er det feil å si klikke i vinkel?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 16:19   #112
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Er det feil å si klikke i vinkel?

Jeg har forstått det sånn, selv om jeg ikke helt kan forstå hva problemet er. Men jeg er jo generelt dårlig på å forstå slike ting, så jeg når det kommer til språkbruk så gjør jeg bare det jeg får beskjed om.

Gammel 21-08-12, 16:35   #113
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har forstått det sånn, selv om jeg ikke helt kan forstå hva problemet er. Men jeg er jo generelt dårlig på å forstå slike ting, så jeg når det kommer til språkbruk så gjør jeg bare det jeg får beskjed om.

Men får du ofte beskjed om hva du skal si og ikke? Og hvordan bestemmer du hvilken "beskjed" du skal følge? For én tilfeldig bruker kan jo godt si at et ord er dumt eller dårlig, mens en annen synes det samme ordet er helt greit, eller kanskje til og med kjempefint.

Gammel 21-08-12, 16:40   #114
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Var det ikke en helt egen tråd om hvor utrolig teit uttrykket "klikke i vinkel" var? Og det var jo jeg som klarte å drepe ordet vaskeengel også.

Gammel 21-08-12, 16:44   #115
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tillater meg å klikke i vinkel når det måtte passe seg, uansett hvor teit utteykket avt måtte være, jeg.

Gammel 21-08-12, 16:52   #116
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Var det ikke en helt egen tråd om hvor utrolig teit uttrykket "klikke i vinkel" var? Og det var jo jeg som klarte å drepe ordet vaskeengel også.

Jeg kan ikke huske noe om å klikke i vinkel, men vaskeengel var jeg helt med på å drepe.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 16:56   #117
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Hvis det var den tråden det ble linket til litt tidligere, så kikket jeg nettopp gjennom den, og det var da vel bare en tøysepoll om hvor mange grader vinkelen man klikket i var.

Men selv om det nå hadde vært en tråd om at dette var et teit uttrykk, så er det jo bare én persons mening (eller flere, om det var flere som postet og sa det samme), og du trenger jo ikke bry deg om det. Det er jo mange som bruker uttrykket, og de synes jo sikkert det er et helt greit uttrykk, så hvorfor hører du mer på "beskjeder" fra folk som er uenige med deg enn folk som er enige?

Gammel 21-08-12, 16:59   #118
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Jeg mener det var jeg som drepte vaskeengelen.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 17:51   #119
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som (relativt) ny her, synest eg og det er mange av desse uttrykka som blir brukt ein del andre plassar og. Og nokre som bare er her. Som "å snille".

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 18:19   #120
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Som (relativt) ny her, synest eg og det er mange av desse uttrykka som blir brukt ein del andre plassar og. Og nokre som bare er her. Som "å snille".

No forum is an island.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:11.