Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Sunne og "morsomme" matpakker?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-12, 10:55   #681
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Altså, ingen normalt friske mennesker DØR vel av å spise ris som har stått på benken en dag?? Man kan bli gørrdårlig av det, selvsagt, men jeg tror jeg må ha blitt immun, etter mange år med min mors "lagre på benken"-matrester.

Gammel 21-08-12, 11:03   #682
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Damn. Prøvde å bestille sånn sandwhich- cutter, men fikk den nette totalsum av 370 kr inkl frakt! Tror ikke det, nei.

Gammel 21-08-12, 11:06   #683
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Det står at 4-6 timer er trygt. Trygt pleier å bety "blir ikke syk av", ikke bare "ikke dødelig" når det gjelder mat, i hvert fall. Det står også at man kan få oppkast av vesentlig kortere lagringstid enn to døgn. Altså tolker jeg det som at det finnes en risiko for oppkast et sted mellom 6 og 48 timer.

Enig med deg nå. Uansett, greit å være obs på dette i forhold til å kjøle ned denne type mat fort.

Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 11:10   #684
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Av og til sender jeg med slike Bixit fullkornsbar med blåbær. Er det innenfor, eller vil noen Tenke Sitt da? Fikk brev med hjem om at de ikke fikk ha med kaker i matpakken. Synes ikke dette går inn under kaker, men er kanskje ikke stuerent likevel?

Gammel 21-08-12, 11:12   #685
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Av og til sender jeg med slike Bixit fullkornsbar med blåbær. Er det innenfor, eller vil noen Tenke Sitt da? Fikk brev med hjem om at de ikke fikk ha med kaker i matpakken. Synes ikke dette går inn under kaker, men er kanskje ikke stuerent likevel?

De regnes som kjeks her i huset, hvertfall.

http://bramat.no/kosthold/tester/720...er-sunne-kjeks
http://www.dinside.no/823688/her-er-...ellommaaltidet

Gammel 21-08-12, 11:14   #686
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Enig med deg nå. Uansett, greit å være obs på dette i forhold til å kjøle ned denne type mat fort.

Absolutely!

Gammel 21-08-12, 11:18   #687
Fjols
Bør lage seg en tittel selv

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Bixit er kjeks, men jeg kunne vel sendt det med på en turdag eller på en fredag.

I dag besto matpakken til storebror av et havrepolarbrød med krydderost og en boks med fruktsalat + vann.

Ser flere av dere har sånne smarte matbokser, med flere rom og deler.
Hvor finner man noe slikt?

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 11:26   #688
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dagens matbokser:

Eldste: Fiskeburger (hjemmelaget, grovt burgerbrød, fiskekake, grønn lollo, agurk og ost), to biter hjemmelaget knekkebrød, vannmelon, skiver av kokt potet og skinkebiter.

Yngste: Fiskeburger, gulrotstaver, vannmelon, skiver av kokt potet og skinkebiter, en liten Danoninoyoghurt.

Gammel 21-08-12, 11:42   #689
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg kan jo også rapportere. Det var bare skolefrøkna som fikk matboks i dag, for lillemor spiste frokost hjemme og resten av måltidene får hun i bhg.

Men altså i dag;
Hjemmelaget tomatsuppe med paprika og løk i mattermosen.
Matboks med en banan, en liten boks cashewnøtter og en liten boks rosiner.

I går hadde hun to skiver med salami, og agurkstaver, cherrytomater og mais ved siden av. Og en vaniljeskyr.

Gammel 21-08-12, 11:44   #690
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi gikk for tre streite brødskiver i dag, men også seks physalis.

Det er altså denne:

I slekt med tomat.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 11:46   #691
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snupp er ikke spesielt utforskende på matboksfronten, men nå har han kommet seg et hakk videre og har bestilt noe annet enn bare to skiver med gulost og epler i fruktboksen.

I dag fikk han pita med ost og skinke og en neve cherrytomater. I fruktboksen fikk han en neve blåbær, en neve bringebær og en plomme. Spennende nok for ham, relativt enkelt for meg.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 12:08   #692
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje ikke matpakkemateriale, men siden dere viser frem bilder og sånt så kom jeg på at denne vil jeg prøve å lage snart. Stilig! Denne er vegansk, men det er jo bare å bruke det man liker.

Sist redigert av Dixie Diner : 21-08-12 kl 12:14.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 12:12   #693
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig kul!

Gammel 21-08-12, 12:26   #694
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Dere får ikke reaksjoner på grove vafler, da? Skjønner folk at det er grove og ikke søte vafler? Jeg har nemlig vurdert å sende med havrevafler som jeg lager til meg sjøl, fullstendig blottet for sukker, men var usikker på om vi da ville få "påtale". Jeg har fått reaksjoner fra voksne på mine, liksom...

Gammel 21-08-12, 12:28   #695
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Dere får ikke reaksjoner på grove vafler, da? Skjønner folk at det er grove og ikke søte vafler? Jeg har nemlig vurdert å sende med havrevafler som jeg lager til meg sjøl, fullstendig blottet for sukker, men var usikker på om vi da ville få "påtale". Jeg har fått reaksjoner fra voksne på mine, liksom...

Nei, aldri hørt noe. Hverken i barnehagene eller på skolen. Det gjelder for grove vafler, matmuffins, grove lapper, osv.

Gammel 21-08-12, 12:29   #696
ingling

ingling sin avatar

ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Godt å høre, da skal jeg teste ut det. Jeg lager jo til meg, så da kan like godt hun også få, hvis hun liker dem da.

Gammel 21-08-12, 12:32   #697
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Standard

Mine fikk forresten med physalis i går. ingen av dem likte det.

Gammel 21-08-12, 12:33   #698
ingling

ingling sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Får jeg "påtale" kommer jeg til å svare på den.

Ja, det hadde jeg også gjort altså. Ingen tvil om det. :nemlig. Tror kollegaen som reagerte på mine ble avskrekket fra å si så mye mer om maten min, gitt.

Gammel 21-08-12, 12:43   #699
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg kunne nok sendt det med på turdag, men setter dem i kjekskategorien.

Mine fikk forresten med physalis i går. ingen av dem likte det.

Min elsker det, og har gjort det siden han var ett.

Gammel 22-08-12, 09:29   #700
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Idag ble frokosten deres: 1/2skive med hvitost og paprika, 1/2skive med servelat og agurk og en håndfull druer.

Ettermiddagsmatboksen: 1/2 fiskekake, 1/2 riskakeog 1 skive med leverpostei. De får frukt like etterpå.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:28.