Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Frukt i matboksen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-12, 10:40   #301
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Nøtter, mørk sjokolade og rosiner er næringsrik, kaloritett mat som anbefales fra ernæringshold om man trenger næringspåfyll.

Ellers syns jeg det jeg har quotet må være det verste jeg har lest her inne. Håper du aldri, aldri sitter der med ansvar for et barn som holder på å sulte ihjel.

Hvis du leser tråden, ser du at jeg allerede har hatt ansvar for et barn som virkelig slet med å i seg mat. Han var riktignok baby-ish, men likevel. Selvsagt var det veldig satt på spissen, men barn som går på skolen og har med matpakke holder ikke på å sulte ihjel. Barn som holder på å sulte ihjel er innlagt på sykehuset (eller burde vært det, med mindre det er gode grunner for at de er hjemme) og da er det selvsagt noe helt annet.

Jeg beklager om noen ble støtt, det var ikke meningen.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 10:42   #302
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns du vet for lite om Hyacinths grunner til å gi barnet sjokolade (etter å ha fått det avklart med skolen at det er greit) til å uttale deg om det er akseptabelt eller ikke.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 10:45   #303
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Input: Jeg synes det er ufint å holde på som du gjør nå, du vet jo ikke noe om grunnene til at de gjør det på den måten.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 10:46   #304
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke noe med om andre gir ungene sine sjokolade uansett hva som er grunnen. Det jeg sa var at jeg aldri har vurdert å tilby mitt barn sjokolade (eller andre godterier) som alternativ til mat, selv om jeg har kjent på fortvilelsen over å se ungen min forvandles fra aktiv og utforskende til slapp og syk pga. problemer med mat, omtrent over natta.

Gammel 21-08-12, 10:47   #305
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hvis du leser tråden, ser du at jeg allerede har hatt ansvar for et barn som virkelig slet med å i seg mat. Han var riktignok baby-ish, men likevel. .

Jeg hadde lest det før jeg svarte deg.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 10:47   #306
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns du vet for lite om Hyacinths grunner til å gi barnet sjokolade (etter å ha fått det avklart med skolen at det er greit) til å uttale deg om det er akseptabelt eller ikke.

Og dette. Om du hadde skrevet det du skrev i generelle vendinger, hadde det bare vært sleivete og kunnskapsløst. Når du skrev det direkte knyttet til en annen brukers situasjon, ble det ufint. Ikke greit.

Gammel 21-08-12, 10:48   #307
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg har ikke noe med om andre gir ungene sine sjokolade uansett hva som er grunnen. Det jeg sa var at jeg aldri har vurdert å tilby mitt barn sjokolade (eller andre godterier) som alternativ til mat.

Vel, det var vel heller de du fulgte opp med som det ble reagert på. At man burde heller sondefore barnet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 10:55   #308
Input

Input sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Og dette. Om du hadde skrevet det du skrev i generelle vendinger, hadde det bare vært sleivete og kunnskapsløst. Når du skrev det direkte knyttet til en annen brukers situasjon, ble det ufint. Ikke greit.

Det var jo fordi "ingen" i denne tråden hadde sagt at sjokolade er et godt alternativ til mat. Når det man sier blir "plukket på" slik må det da være lov å sitere det som fikk en til å skrive det en skrev?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Vel, det var vel heller de du fulgte opp med som det ble reagert på. At man burde heller sondefore barnet.

Da var det snakk om barn som holdt på å sulte ihjel, og det var flåsete sagt. Jeg har beklaget det.

Gammel 21-08-12, 11:24   #309
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Jeg har en dårlig dag, men skriver for det. Jeg har ikke blitt provosert før i denne diskusjonen, faktisk nærmest sittet med popcornet og kost meg og ledd, men ble det idag.
Vi må IKKE rakke ned på hverandres rutiner, meninger og handlinger. Jeg ser du har beklaget Input så dette er ikke direkte til deg.
Det er så utrolig mye rundt en situasjon man ikke kan beskrive og som omverden ikke vet om. Og selv om en har et barn som ikke spiser særlig betyr ikke det at løsningen er lik den som naboen har på sitt barn som ikke spiser.
Jepp, vi har vært der, og det er forsåvidt årsaken til hele diskusjonen her
Jeg kan finne på å lage en snackboks til han her hjemme om han har spist lite. Den kan inneholde nøtter, LITT sjokolade, rosiner, frukt, potetgull, for å få opp blodsukkeret hans og få noe ned i magen. Jeg gjør heller det enn innleggelse på sykehuset med sonde eller intravanøst. I den forrige barnehagen ga de han sjokolademelk for å få i han noe på dårlige dager. Det er som jeg skrev, mange løsninger selv om jeg er helt enig i at en boks e-stoffer og sukker ikke er den beste næringen.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 11:32   #310
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mørk sjokolade (som i veldig mørk) har fått et veldig ufortjent dårlig rykte.

Gammel 21-08-12, 11:35   #311
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Har den et dårlig rykte..?

Gammel 21-08-12, 11:37   #312
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Og jeg som trodde den mørke sjokoladen hadde et overdrevent godt rykte.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 11:38   #313
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Og jeg som trodde den mørke sjokoladen hadde et overdrevent godt rykte.

Ja, er vi ikke omtrent der at den kurerer kreft, gir folk synet tilbake, lamme går, og døde står opp igjen?

Gammel 21-08-12, 11:39   #314
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ja, er vi ikke omtrent der at den kurerer kreft, gir folk synet tilbake, lamme går, og døde står opp igjen?

Jo, den har overtatt etter asketreet.

Gammel 21-08-12, 11:40   #315
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Har den et dårlig rykte..?

Haha nei dere har jo rett, det ble helt feil formulering av meg. Jeg mente det mer i retning av at så fort folk hører ordet mørk sjokolade, glemmer de "mørk" og hyler opp om godteri i matboksen osv. Jeg ser i hvert fall ikke på en liten bit 86 %-sjokolade (som knapt inneholder sukker) og nøtter som noe dårlig.

Gammel 21-08-12, 11:40   #316
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos meg har den et høyst fortjent dårlig rykte - den er jo uspiselig. Jeg tror det var Xian som i sin tid så presist formulerte at altfor mørk sjokolade kjennes ut som en tørr flekk i halsen.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 11:44   #317
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg tror det var Xian som i sin tid så presist formulerte at altfor mørk sjokolade kjennes ut som en tørr flekk i halsen.

Jo, man bør sørge for å ha noe å leske strupen med i umiddelbar nærhet, men når nøden er størst, er mørk sjokolade en trøst. (Og se, der laget jeg et fint rim! )

Gammel 21-08-12, 11:45   #318
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jo, man bør sørge for å ha noe å leske strupen med i umiddelbar nærhet, men når nøden er størst, er mørk sjokolade en trøst. (Og se, der laget jeg et fint rim! )

Et nødrim, spør du meg, noe som for så vidt jo er beslektet med mørk sjokolade. (Jeg prøvde meg på en bit 70 % i går, i mangel av noe annet, men endte med å kaste den.)

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 11:45   #319
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Pøsj. 99 % skal jeg innrømme er ganse så uspiselig, det går ikke engang an å svelge den. Men 86 er jo snadderbadder.

Gammel 21-08-12, 11:45   #320
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Et nødrim, spør du meg, noe som for så vidt jo er beslektet med mørk sjokolade. (Jeg prøvde meg på en bit 70 % i går, i mangel av noe annet, men endte med å kaste den.)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:31.