|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Spinnoff: "Alle andre får/slipper"Og hvis det er sånn at det i en del tråder fremstår som om jeg bare har ett barn, så er det fordi jeg har ett barn som tester grenser og protesterer og ett barn som finner seg i reglene vi setter.
|
|
|
|
#22 |
|
Bedreviter
|
Sv: Spinnoff: "Alle andre får/slipper"
Det synes jeg også, men det er ikke hver gang det passer å forklare, hvis man (gud forby) er utstyrt med unger som ikke aksepterer forklaringen ved første gjennomgang. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
flisespikker
|
Jepp.
|
|
|
#24 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Spinnoff: "Alle andre får/slipper"I noen tilfeller der jeg selv ikke helt vet hva jeg mener, syns jeg det er greit å gi etter for "alle andre". Men da sjekker jeg at det stemmer først.
|
|
|
#25 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: "Alle andre får/slipper"Jeg forklarer som regel hvorfor, og mye går egentlig inn hos dem. Bilsikring er ikke et tema. De er egentlig rystet selv over andre foreldre. De forstår argument penger vs. å kunne kjøpe, godteridag er fredag, innetid lar vi andre foreldre styre i ferien - da ungene kommer hjem når de andre skal ta kveld. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
villende
|
Sv: Spinnoff: "Alle andre får/slipper"Har man forklart det en gang syns jeg "du vet grunnen" er en tilstrekkelig forklaring. Det fungerer også på mine to. Det samme er "nei, og hvis du trenger en forklaring så skal jeg gi den til deg senere." |
|
|
|
|
|
#27 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Spinnoff: "Alle andre får/slipper"Jeg forklarer også at familier er forskjellige, vi har ulike verdier og ulike prioriteringer, og vi voksne i vår familie bestemmer slik vi mener er riktigst for nettopp oss alle. Så får andre familier gjøre som de vil. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Det samme gjør vi. Sist redigert av Libra : 14-08-12 kl 14:45. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Vi bruker disse argumentene.
|
|
|
#31 |
|
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: "Alle andre får/slipper"Jeg har ikke lest alle svarene her, men dette minner meg om hvordan min far taklet "alle andre får lov"-argumentene: Vi fikk ganske tidlig beskjed om at det ikke var et godt nok argument for å få noe/få lov til noe, og lærte oss tidlig at skulle vi ha noe som helst slags håp om noen gang å få noe av disse litt "uoppnåelige" tingene måtte vi finne bedre argumenter enn som så. Som regel fikk vi det ikke likevel (av grunner dere foreldre sikkert vet mye om
|
|
|
#32 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Spinnoff: "Alle andre får/slipper"Njulaif : Den der skal jeg låne av pappan din rett og slett. Tror den kan virke helt perfekt på eldstemann !
|
|
|
#33 |
|
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt sikkert.
|
|
|
#34 |
|
Einsam
|
Sv: Spinnoff: "Alle andre får/slipper"Kjenner igjen mange av svarene over, ser jeg! |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: "Alle andre får/slipper"Jeg hadde en diskusjon med 10 åringen på at "alle andre får lov til". det gikk i legge/innetider, lommepenger, lov til å kjøpe snop når en ville, bruke pc når en ville, sykle hvor en ville, ingen plikter osv. Vi er ganske strenge på leggetider pga ungene er så trøtte og står tidlig opp, ellers så synes jeg vi ligger midt på treet. Sist redigert av guttemamma : 16-08-12 kl 13:25. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
weird
Sv: Spinnoff: "Alle andre får/slipper"Jeg har funnet en "alle andre" som jeg synes er den vanskeligste jeg har vært borti. Mest fordi jeg kanskje synes det er litt sårt å stå på mitt.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Fortynnet
|
Sv: Spinnoff: "Alle andre får/slipper"Det skjønner jeg kan være et problem. Det er forresten ikke sånn at en får stipend fordi foreldrene er skilt. Det går på foreldres inntekt, skilt eller ei. Mine tre gutter har ikke fått noe stipend selv om de har skilte foreldre. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
weird
Sv: Spinnoff: "Alle andre får/slipper"Nei, jeg skjønner den. Men når foreldrene er skilt så er gjerne husholdningens inntekt noe lavere enn når man har to foreldre med inntekt i heimen.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Spinnoff: "Alle andre får / slipper"Jeg tar gjerne i mot argumenter fra snuppa om ting og tang. jeg ønsker at hun skal gi meg gode argumenter hvis hun vil noe, og ikke bare skriker og sier jammen jammen alle andre får lov eller lignende. Det er et argument jeg ikke bryr meg om. Jeg bestemmer over ikke andre barn, pleier jeg å si. Du er mitt barn og jeg må ta avgjørelser som jeg mener er riktig for deg, ikke bare følge alle andre.
2003-2008 Sist redigert av SpetakkelRandi : 19-08-12 kl 18:15. |
|
|
|
![]() |
|
|