|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Italia sommeren 2012Det er SAS som har lagt ut billetter, men det er billigere å søke dem opp på Finn.no enn det er å søke direkte på SAS sine sider. Lufthansa har også lagt ut en del ut juni i alle fall. Vi bestilte gjennom solfaktor.no nå. 1500,- pr. person tur/retur med fly i skoleferien (eller litt dyrere for voksne og litt billigere for barn, men jeg bare delte totalen jevnt på antall personer). SAS har lagt ut billetter frem til 13./14. juli 2013 i alle fall nå. Kunne fått enda billigere, men svigers blir litt nervøse om vi skal drive med mellomlandinger og slikt, så da ble det direktefly. De betaler nemlig. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Italia sommeren 2012Vår neste tur blir sørover, vi har ikke vært lenger sør enn Roma. Jeg ser for meg ei uke ved Amalfikysten med Napoli og Pompeii, så Sicilia.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Italia sommeren 2012
Det høres litt ut som det vi tenker også. Mannen har veldig lyst til å dra til Sicilia. Pompeii hadde vært moro å dra til igjen. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Italia sommeren 2012Med Maggiore gikk alt fint helt til vi kræsjet og det ble et plunder uten like. Lang historie, men jeg har ikke tilgitt dem enda, og fortsetter å fraråde dem hver mulighet jeg får.
|
|
|
#65 |
|
Står på egne ben
Sv: Italia sommeren 2012Noen som har kommet hjem igjen og kan fortelle? |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Italia sommeren 2012Vi reiste ikke til Gardasjøen likevel
|
|
|
#67 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Italia sommeren 2012Jeg har småsnust litt på Kroatia for neste sommer men synes de har så dumme feriehus der.
|
|
|
|
#68 |
|
Står på egne ben
Sv: Italia sommeren 2012Det er et ferieområde som heter Terrecina eller noe sånt ca. 1 time sør for Roma. Det har jeg hørt skryt av, men har ikke testet det selv. Vi vurderte det neste sommer, men det ble å fly til Milano istedenfor Roma på oss da, så får vi ta Roma en annen gang. Har også en kollega som reiser dit sør for Roma nå i august og de skal ikke ha leiebil heller og bare ta toget. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Italia sommeren 2012Takk for tips.
|
|
|
|
#70 |
|
Står på egne ben
Sv: Italia sommeren 2012Bland annet Sembo legger ut huser for sommer 2013 ca. midten av september. Novasol og sånn legger vel ut i oktober/november for sommer 2013. Så lenge en har flybilletter fra lørdag til lørdag så er en garantert å finne mye hus/leiligheter å velge i når det blir lagt ut for neste sommer. Husbyttedag i Italia er stort sett kun lørdag i høysesongen juli/august. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Italia sommeren 2012Vi er på lidoen ved Venezia nå. Varmt, ca 35 grader. 28påkeldene, ca 20 om natta luftfuktigheten er ca 56%. Vi koser oss! Bestiltevia friferie.dk og har bare positivt å du om dem. Videre til gardasjøen lørdag.
|
|
|
#72 |
|
Skal dere til Bella Italia da? Spent på referat derfra.
|
|
|
#74 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Italia sommeren 2012Vi hadde fin ferie i Alghero. 11 dager med 30 grader og skyfritt. Leiligheten hadde svært enkelt kjøkken, men var ellers pen og hyggelig med to terrasser og fin utsikt. Det blir nok en 5. ferie på Sardinia. Neste feie skal avsluttes senest 23. juli. For om noe er negativt med Italia, så er det høysesongen. Det blir litt fullt og trangt.
|
|
|
|
#75 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Italia sommeren 2012Gina K,
|
|
|
|
#76 |
|
Vi måtte dessverre avbestille å ta en litt kortere ferie denne sommeren. Det var en viss hund som fikk løpetid litt før den skulle...
|
|
|
#77 |
|
Står på egne ben
Sv: Italia sommeren 2012Svigermor synes Bella Italia ble litt dyrt siden vi må ha to bungalower der når vi er 9 stykker som skal dra, men håper de slår til med noe bestill tidlig tilbud eller noe når de legger ut sommer 2013 i november. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Står på egne ben
Sv: Italia sommeren 2012Har dere kommet hjem tinkadott? Vil gjerne ha referat. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Italia sommeren 2012Vi kom hjem i natt! For en fin ferie vi har hatt! Jeg skal se å få lagt ut en rapport, vet ikke om jeg rekker i morgen, men skal prøve å prioritere det.
|
|
|
#80 |
|
Står på egne ben
Sv: Italia sommeren 2012Så bra dere hadde en fin ferie. Legg gjerne ut navnet på det andre stedet også som var ved gardasjøen. Jeg har kikket på en camping nærmere Simone eller hva den byen heter også som har bungalower. |
|
|
|
![]() |
|
|