Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hva er "must" i Amsterdam?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-12, 11:58   #21
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Hva er "must" i Amsterdam?

Indonesiske retter.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 12:00   #22
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig godt! http://en.wikipedia.org/wiki/Rijsttafel

Og så er det hyggelig med mange små fine butikker i "de ni gatene" langs kanalene.
http://www.theninestreets.com/

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 20:13   #23
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amic@, her.

Så mange gode tips! Skal skrives ned og tas med.

Ser mange nevner Reistaffel.. Hva er det da?

"Tapas" med masse (20+!) småretter fra det indonesiske kjøkken, servert med ris. Veldig Amsterdamsk, har spist indonesisk andre byer i Europa som ikke har hatt sånt. Det er utrolig godt.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 20:23   #24
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Den kinesiske uti vannet der er veldig bra! Langt over gjennomsnittet kinesisk for å si det sånn! Sea Palace. Høres merkelig ut, men anbefales virkelig.

Gammel 10-08-12, 20:28   #25
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Ja, ja. Man må vel innom red light district.
Men suverent å bare rusle rundt. Jeg elsker jo butikken New Yorker og Sketchersbutikken og.
Gode sko er et must. Og ha respekt for syklene, hold deg i siden. De kommer fort!

Gammel 10-08-12, 20:31   #26
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Den kinesiske uti vannet der er veldig bra! Langt over gjennomsnittet kinesisk for å si det sånn! Sea Palace. Høres merkelig ut, men anbefales virkelig.

Den ligger rett over 'gaten' for hovedbiblioteket som også er utrolig flott

Gammel 10-08-12, 20:31   #27
Februarmamsen
Superduperaktiv

Februarmamsen sin avatar

Hvor: Østfold
Februarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kul
Standard

Vil ikke anbefale Anne Franks hus... noe så skuffende...

Gammel 10-08-12, 20:32   #28
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Men suverent å bare rusle rundt. Jeg elsker jo butikken New Yorker og Sketchersbutikken og.
Gode sko er et must. Og ha respekt for syklene, hold deg i siden. De kommer fort!

I red light district kan du besøke et amsterdamsk bryggeri De praal. Selger egenprodusert øl ( du kan også få omvisning i bruggeriet deres) Veldig godt øl!

Gammel 10-08-12, 20:33   #29
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Februarmamsen, her.

Vil ikke anbefale Anne Franks hus... noe så skuffende...

Jeg synes d er veldig flott, i tilegg til at det forteller en viktig del av historien vår.

Gammel 11-08-12, 16:12   #30
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Hvorfor i alle dager man innom red light district? Jeg slutter aldri å la meg forundre over de som mener at kynisk utnyttelse av kvinner er et turistmål.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-12, 17:21   #31
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anne Franks hus er viktig. Og jeg skjønner ikke hvordan det kan være en skuffelse. Og Red Light District er da ikke noe must. Jeg har i alle fall holdt meg unna.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-12, 18:50   #32
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Standard

I red light distrikt er det mye fint å se på dagtid.

Gammel 11-08-12, 19:19   #33
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hvorfor i alle dager man innom red light district? Jeg slutter aldri å la meg forundre over de som mener at kynisk utnyttelse av kvinner er et turistmål.

Jeg tuslet rundt kl to om dagen og så ikke en prostituert. Men kikket rundt og spiste en god is, og koste meg. Så du er snar på labben til å dømme.

Gammel 11-08-12, 20:20   #34
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Standard

Jeg syklet gjennom der i dag med ungene, var kjempefint! På dagtid er det virkelig et fint område. På kveldstid holder man seg unna.

Gammel 11-08-12, 22:15   #35
naima
nerdedame

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
naima er litt kulnaima er litt kulnaima er litt kul
Standard

't Arendsnest anbefalast om du vil smake meir interessante lokale øl enn lys lager.

naima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-12, 22:19   #36
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av naima, her.

't Arendsnest anbefalast om du vil smake meir interessante lokale øl enn lys lager.

Veldig godt tips. Og når det et øltyper man lurer på, får man ofte prøvesmake før man bestiller et helt glass.

Gammel 13-08-12, 23:27   #37
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

På dagtid er det også prostituerte på utstilling i vinduene. Sist jeg var i A'dam gikk jeg igjennom der lørdag midt på dagen for å ta en snarvei. I en dør stod en gjeng gutter i slutten av tenårene og ertet hverandre og holdt en dør åpen. Innenfor døra stod en ung jente i undertøy. Guttene utfordret tydligvis hverandre til å ta turen inn til henne og var fnisete og høylydte. Det var så utrolig trist og nedverdigende at jeg knapt har ord. Tenk å være mål for guttene på denne måten, og "måtte" ta i mot den som tok mot til seg eller ble presset hardt nok av sine kompiser. Dette bør ikke være turistunderholdning i mine øyne.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 23:50   #38
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ost og sjokolade, mener jeg å huske. Vi var på en nydelig sjokoladebutikk som het Puccini da vi var der for en del år siden. Og så Reijksmuseum og Van Gogh-museet.

Rijk. Og van Gogh. :spikker:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 10:43   #39
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Standard

Skal dere med eller uten barn? For barn? Er det et veldig flott vitenskapssenter som ligger like ved sentralstasjonen.

Gammel 14-08-12, 10:46   #40
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Rijk. Og van Gogh. :spikker:

Takk, takk. Det er visst for lenge siden jeg var i Amsterdam.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:45.