|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Utenlands
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er "must" i Amsterdam?Indonesiske retter. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hva er "must" i Amsterdam?Veldig godt! http://en.wikipedia.org/wiki/Rijsttafel |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Hva er "must" i Amsterdam?
"Tapas" med masse (20+!) småretter fra det indonesiske kjøkken, servert med ris. Veldig Amsterdamsk, har spist indonesisk andre byer i Europa som ikke har hatt sånt. Det er utrolig godt. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Skal rømme
|
Sv: Hva er "must" i Amsterdam?Den kinesiske uti vannet der er veldig bra! Langt over gjennomsnittet kinesisk for å si det sånn! Sea Palace. Høres merkelig ut, men anbefales virkelig.
|
|
|
#25 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er "must" i Amsterdam?Ja, ja. Man må vel innom red light district.
|
|
|
#26 |
|
Utenlands
Den ligger rett over 'gaten' for hovedbiblioteket som også er utrolig flott |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er "must" i Amsterdam?Vil ikke anbefale Anne Franks hus... noe så skuffende...
|
|
|
|
#28 |
|
Utenlands
I red light district kan du besøke et amsterdamsk bryggeri De praal. Selger egenprodusert øl ( du kan også få omvisning i bruggeriet deres) Veldig godt øl! |
|
|
|
|
|
#30 |
|
|
Hvorfor i alle dager må man innom red light district? Jeg slutter aldri å la meg forundre over de som mener at kynisk utnyttelse av kvinner er et turistmål. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Textrovert
|
Sv: Hva er "must" i Amsterdam?Anne Franks hus er viktig. Og jeg skjønner ikke hvordan det kan være en skuffelse.
|
|
|
#32 |
|
Utenlands
Sv: Hva er "must" i Amsterdam?I red light distrikt er det mye fint å se på dagtid. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Jeg tuslet rundt kl to om dagen og så ikke en prostituert. Men kikket rundt og spiste en god is, og koste meg. Så du er snar på labben til å dømme.
|
|
|
#34 |
|
Utenlands
Sv: Hva er "must" i Amsterdam?Jeg syklet gjennom der i dag med ungene, var kjempefint! På dagtid er det virkelig et fint område. På kveldstid holder man seg unna. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
nerdedame
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er "must" i Amsterdam?'t Arendsnest anbefalast om du vil smake meir interessante lokale øl enn lys lager. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Utenlands
Veldig godt tips. Og når det et øltyper man lurer på, får man ofte prøvesmake før man bestiller et helt glass. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Hva er "must" i Amsterdam?På dagtid er det også prostituerte på utstilling i vinduene. Sist jeg var i A'dam gikk jeg igjennom der lørdag midt på dagen for å ta en snarvei. I en dør stod en gjeng gutter i slutten av tenårene og ertet hverandre og holdt en dør åpen. Innenfor døra stod en ung jente i undertøy. Guttene utfordret tydligvis hverandre til å ta turen inn til henne og var fnisete og høylydte. Det var så utrolig trist og nedverdigende at jeg knapt har ord. Tenk å være mål for guttene på denne måten, og "måtte" ta i mot den som tok mot til seg eller ble presset hardt nok av sine kompiser. Dette bør ikke være turistunderholdning i mine øyne. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Rijk. Og van Gogh. :spikker: |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Utenlands
Sv: Hva er "must" i Amsterdam?Skal dere med eller uten barn? For barn? Er det et veldig flott vitenskapssenter som ligger like ved sentralstasjonen. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
flisespikker
|
Takk, takk. Det er visst for lenge siden jeg var i Amsterdam.
|
![]() |
|
|