Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Ikke fullt så flotte kaker ...

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-12, 10:24   #421
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Jeg har bakt muffins igjen.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMAG0831.jpg (188,0 KB, 397 visninger)
Gammel 15-06-12, 10:28   #422
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke åpne stekeovnen før de er ferdige, Gwen!

Gammel 17-06-12, 23:27   #423
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Ikke åpne stekeovnen før de er ferdige, Gwen!

Jammen, jammen, de sto i 20 minutter og var ferdige på toppen!
Jeg mistenker at det kan ha sammenheng med storebrors "hjelpsomme" hånd med bakepulveret. Når jeg så at han tok i toppede skjeer med vaniljesukker ser jeg for meg at det samme skjedde med bakepulveret når jeg sto med ryggen til.

Gammel 18-06-12, 00:03   #424
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Muffins er ikke din sterkeste side, er det vel Gwen?

Gammel 18-06-12, 01:31   #425
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Denne tråden elsker jeg
Nett som å se mine egne kunstverk

Vel ja kanskje bortsett fra muffinsene, de begynner jeg å få LITT dreisen på

Men den velta grisen var absolutt best, haha

Gammel 19-06-12, 19:04   #426
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Muffins er ikke din sterkeste side, er det vel Gwen?

Hadde jeg bare vært lur nok til å innse det selv.

Gammel 19-06-12, 19:09   #427
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Det er de fineste muffinsene jeg har sett EVER.....

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-12, 17:18   #428
Trallala
Nybegynner

Trallala sin avatar

Medlem siden: Jul 2012
Trallala har et hav av muligheter foran seg
Standard

Fantastisk tråd!! Kommer nok noen bilder fra meg her etterhvert.

Trallala er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 21:30   #429
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Trolla har bursdag i morgen. Skulle lage ett par kaker jeg har greie på. Så kom jeg på at en er allergisk mot egg og sjokoladekaka ble bytta ut med en eggefri jeg aldri har bakt før. Selve kaka var grei nok. Krem-glasurgreiene, vel, not så much . Kakestrøssel i diverse utgaver trodde jeg at jeg hadde, men neida og dette var vel det beste jeg fant på butikken. Mannen forsøkte å hjelpe til, men ingenting festa til glasurgreiene og vi gikk fort tom. Hadde ikke tenkt å ha non-stop på men det ble kriseløsninga, og så litt geleskrift og noen lys.... Håper den er god i det minste, det BØR den være!

(scrambla navnet så det ser hakket bedre ut, om mulig, sånn egentlig..)

Vedlagte bilder
Filtype: jpg kake.jpg (158,0 KB, 305 visninger)
Gammel 10-08-12, 21:50   #430
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Den ser hjemmestrikka ut.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 22:09   #431
lucifine
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

den der kunnet kommet fra min kjøkken!

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 22:40   #432
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Minner om en vest jeg strikket på barneskolen.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 22:53   #433
arrow
Erfaren

arrow sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

23 sider med mosomme fjaskoer, men det virker som om det er fare for at enkelte gir opp som Gwen. Muffins er jo kjempeenkelt, det er bare et par punkt man må være litt påpasselig.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 22:55   #434
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

fantastiske muffins! Og pizzakræsj er nok etter hvert blitt en egen fp-mattradisjon.

Gammel 10-08-12, 23:41   #435
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gwen, her.

Dette skulle vært en prinsesseborg når vesla fylte 4 år.
Kaken hevet som en muffins (aka topp på midten og tynn i kanten) og alt mønsteret på de skjeve rullekakene syntes gjennom glasuren. Hjalp ikke at jeg var så forsinket at den ble pyntet mens de små gjestene var her heller. Jeg har lært siden den gang da.

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det ser ut som en gris som har veltet.

Jeg bare MÅ hente frem den beste kaka ever, hver gang jeg ser denne tråden komme opp ler jeg meg halvt i hjel.
Igjen og igjen og igjen. Jeg har ledd på meg flere år.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-12, 17:31   #436
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Den ser hjemmestrikka ut.

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Minner om en vest jeg strikket på barneskolen.

Jammen atte, hjemmestrikka ligger det omtanke bak så det teller nesten mer enn utseendet!

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

den der kunnet kommet fra min kjøkken!

Godt å høre det er flere!

Kaka var iallfall veldig god på smak!

Gammel 11-08-12, 18:31   #437
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg sitter og jobber en litt lite effektiv lørdagsettermiddag og må også fnise av den velta grisen igjen, selv om jeg har lest denne tråden flere ganger før jeg også. Gwen:

Acino, den der er godkjent!

Gammel 11-08-12, 20:17   #438
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Denne tråden burde blitt skrevet ut på blå resept - rene helseeliksiren.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 13:41   #439
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av arrow, her.

23 sider med mosomme fjaskoer, men det virker som om det er fare for at enkelte gir opp som Gwen. Muffins er jo kjempeenkelt, det er bare et par punkt man må være litt påpasselig.

Jeg har ikke gitt opp skjønner du... neida, langt i fra!
Har bare begynt å bruke samme oppskriften som funker hver gang.

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Jeg sitter og jobber en litt lite effektiv lørdagsettermiddag og må også fnise av den velta grisen igjen, selv om jeg har lest denne tråden flere ganger før jeg også. Gwen:

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Jeg bare MÅ hente frem den beste kaka ever, hver gang jeg ser denne tråden komme opp ler jeg meg halvt i hjel.
Igjen og igjen og igjen. Jeg har ledd på meg flere år.

Bare hyggelig!

Gammel 14-08-12, 16:00   #440
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av indie, her.

Jeg har prøvd meg på bringebærmakroner. Flommer jo over med oppskrifter på makroner på nettet, som her for eksempel. Ser ganske enkelt ut også.

Her er mitt forsøk:

Først bringebærmassakre på kjøkkenet for å få laget silt bringebærpure.

Så fikk jeg laget røren, men mine makroner ser ikke ut som makroner, men mer som rosa hundebæsj.

Til slutt; servering. Den rosa kremen flyter absolutt overalt, og det er ikke lett å balansere hundebæsj-kakene på fatet, men pytt pytt. Bare synd de ikke var noe gode heller.

Dette her er min favoritt i tråden tror jeg. Jeg var solgt inn med det første bildet som illustrerer katastrofen på kjøkkenet.

Dette er den beste tråden ever.

Men jeg frykter at alle nå har blitt så bra på baking at den snart dør ut?

Emneord
besteste kaketråden, veltet gris

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:30.