Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Advarer mot bruk av diskriminerende ord

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-12, 15:58   #11
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Sv: Advarer mot bruk av diskriminerende ord

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Hvis du sier mongo, så.. Jeg sa det én gang i pur ungdom, og møtte blikket til min frådende sykepleier-mor, som freste ut noe om 'tenk om foreldre til barn med Downs syndrom hadde hørt deg bruke barnets diagnose som et nedsettende begrep?' Det ble med den ene (flaue) gangen. Noe sitter.

Men det er jo stor forskjell på skjellsord som ungdommen bruker mer eller mindre bevisst, og en ubevisst forsnakkelse basert på kunnskapsløshet som eksempelet ovenfor. Nå mener jeg vanligvis ikke ta Tallulah er spesielt kunnskapsløs altså, men det er ikke alltid man går rundt og vet eller husker alt.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:03.