Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Åkei, fortell meg om Boden, da

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-12, 21:02   #21
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Åkei, fortell meg om Boden, da

http://www.boden.co.uk/en-GB/Womens-...l?NavGroupID=4
(hvordan lime bilde via iPad?)

Gammel 09-08-12, 21:04   #22
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Og denne: http://www.bodenimages.com/productim...20_BLK_M01.jpg

Men ettersom datteren mener jeg har tvillinger i magen må jeg kanskje ha noe som skjuler vomma litt bedre.

Gammel 09-08-12, 21:20   #23
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er 1,79, liker skjørt og kjoler til midt på kneet, og bestiller slett ikke alltid Long. Skjørtene har en tendens til å bli for lange for meg i Long (litt sånn kjerringlange), kjolene ser jeg an lengden på i måletabellen.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 21:21   #24
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med Toffskij.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 21:24   #25
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp, jeg synes Regular hos Boden ofte svarer til ekstra lengde i andre butikker. Og du som har pene, slanke bein, Karamell, bør nok styre unna Long, tror jeg.

Gammel 09-08-12, 21:41   #26
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Jeg har klart å holde meg unna Boden helt til nå, men etter å ha lest denne tråden spørs det om jeg klarer å fortsett å være så karaktersterk.

Jeg er skikkelig nybegynner på å bestille klær fra det store utland. :skrape: Hvordan er det med toll og sånt ved retur/bytte av varer? Taper man toll & mva. man har betalt ved retur, og må man betale dobbelt opp ved bytte av varer?

Gammel 09-08-12, 21:44   #27
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Jeg har klart å holde meg unna Boden helt til nå, men etter å ha lest denne tråden spørs det om jeg klarer å fortsett å være så karaktersterk.

Jeg er skikkelig nybegynner på å bestille klær fra det store utland. :skrape: Hvordan er det med toll og sånt ved retur/bytte av varer? Taper man toll & mva. man har betalt ved retur, og må man betale dobbelt opp ved bytte av varer?

Aner ikke. Jeg har hittil ikke returnert noe, selv om jeg har et par-tre bomkjøp. Prøver heller å enten selge det her, eller modifisere det på en eller annen måte. Men jeg kalkulerer med risikoen, altså.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 21:46   #28
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jepp, jeg synes Regular hos Boden ofte svarer til ekstra lengde i andre butikker. Og du som har pene, slanke bein, Karamell, bør nok styre unna Long, tror jeg.

Oki! Vurderer den "stitches". Jeg er 175 cm.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 21:56   #29
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er 173 og har et par skjørt som er i Long, men fortsatt over kneet. De het miniskjørt, og ville blitt veldig korte i Regular. Ellers tar jeg alltid det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 22:29   #30
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Jeg venter spent på Drapey Jersey dress, Pretty Trim dress og Boho dress. Har en modell i jersey med snurp foran og har fått mange komplimenter. Jeg er 171 cm, kjøper str 12 og R. De sitter perfekt. Venter meg ca 200,- i gebyr, 25% moms og kanskje litt toll pga at varene koster over 1000,- nok. Men jeg hadde aldri funnet tre fine kjoler med v-hals og i knelengde i Oslo til samme pris.

Gammel 09-08-12, 23:08   #31
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bestilt long, men kunne tenkt meg de pittelitt kortere. Men synes regular ble litt kort igjen, iallefall den jeg bestilte i det en gang.
Fått hentelappe idag!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:11   #32
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bestilte varer for 119 pund netto, og måtte ut med 296 kroner på Posten da jeg henta pakka i dag.

Gammel 10-08-12, 02:39   #33
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har som regel bestilt long i skjørt og kjoler, jeg er 170 (kort overkropp/lange ben) men foretrekker skjørt/kjoler som rekker meg midt eller rett under kneet. Men det lønner seg å sjekke garment measurements, jeg bestilte en kjole i Long hvor det ikke var oppgitt measurements og kjolen ble altfor lang til meg, skikkelig kjerringstil. Note to self - ikke kjøpe noe fra Boden før garment measurements foreligger. Bomkjøpet er nå på retur til Boden, kostet kr 130 å sende som brevpost til UK. Det man har betalt tidligere i toll og tull får man dessverre ikke igjen.

Gammel 10-08-12, 10:13   #34
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bestilte varer for 119 pund netto, og måtte ut med 296 kroner på Posten da jeg henta pakka i dag.

Jeg to pakker fra Boden i dag… i den ene var det to kjoler, og der ble toll/mva oer 800 kr. I den andre en kjole, og der ble toll/mva 250 kr.
Men men. Og alle tre kjolene var for store.

Så nå må jeg regne litt på det, men det lønner seg vel å prøve å få solgt de her, istedet for å sende tilbake vil jeg tro.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 10:14   #35
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg to pakker fra Boden i dag… i den ene var det to kjoler, og der ble toll/mva oer 800 kr. I den andre en kjole, og der ble toll/mva 250 kr.
Men men. Og alle tre kjolene var for store.

Så nå må jeg regne litt på det, men det lønner seg vel å prøve å få solgt de her, istedet for å sende tilbake vil jeg tro.

Kanskje jeg er interessert? Lag gjerne salgstråd.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 10:22   #36
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Hvilke kjoler, og hvor store var disse kjolene da, Nessie?

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 10:33   #37
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men når en bestille sånn går jo en glipp av den deilige shoppingfølelsen! Eg har jo et ekstremt utvikla shoppegen og det blir ikkje tilfredsstilt gjennom netthandel. Er ikkje du også litt slik da Karamell?

Gammel 10-08-12, 10:39   #38
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Petit må du i all fall styre unna, for det passer for oss på 1,60 og nedover. (Supert for meg, for kjoler og skjørt fra Boden hadde ellers en tendens til ukledelig kjerringlengde på meg.)

Oj, dette må jeg tipse moren min om! Hun er 1,56.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 11:04   #39
Amic@
Tobarnsmor :)

Amic@ sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Og hvis man som regel er M/38 i overdel og M/40 i underdel, da bestiller man hvilken størrelse fra Boden?

Gammel 10-08-12, 11:07   #40
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da er du omtrent samme størrelsen som meg, og jeg bruker enten 10 eller 12 litt avhengig av snittet. Det er nok tryggest med 12. Jeg har noen feilkjøp som ligger i "kanskje jeg blir så slank en gang" skuffen.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:05.