Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Flat pavlova (Nigellaoppskrift)

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-12, 13:48   #41
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Flat pavlova (Nigellaoppskrift)

Ja, eg mistenker at sjokoladen på eit eller anna vis påverkar, for vanleg kvit pavlova blir høgare enn sjokoladevarianten. Mulig det er "sånn det er". ? Men eg syns likevel at det eg har laga har oppført seg greit. Den blei vidare, men ikkje fullstendig utflytande likevel. Eg lagde forresten to, og hadde fyll imellom og oppå.

Gammel 31-07-12, 15:18   #42
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Jeg har heller ikke hatt tilvarende problemer med vanlig pavlova, så jeg begynner å tenke at fettet i sjokoladen tross alt kan ha en effekt på marengsen likevel.

Angående eggehvitenes stivhet, så leste jeg i linken lengre oppe (baking911.com) at eggehviter er mer stabile før de når det ekstremt stivpiskede stadiet, og det kan se ut til at det stemmer siden pavlovaen flæt mindre utover sist gang da jeg pisket eggehvitene mindre. Marengsen ble pisket godt og lenge etter at sukker var tilsatt litt etter litt.

Syrin:
Jeg vender inn omtrent som du beskriver, men det kan så klart hende at jeg ikke er forsiktig nok nå også. Jeg synes imidlertid jeg ser vedlig nennsom ut ifht. hva f.eks Nigella er på sine videoer.

Gammel 07-08-12, 14:54   #43
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Usj, sånt er så depressivt.
Jeg bruker en oppskrift som er med kakaopulver i men de 3 gangene jeg har laget denne kaken så har jeg ikke hatt oppi kakao. Synes den ser lekrest ut når den er hvit. Har blitt vellykket hver gang.

Gammel 07-08-12, 15:44   #44
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner at jeg aldri skal bake den kaka.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:44.