|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hund i flykabinen til utlandetLitt off topic: |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Hund i flykabinen til utlandet
Flyselskapene gjør det ganske vanskelig å si ifra om at man er allergisk, og dessuten henger det igjen i stolen.
|
|
|
#43 |
|
Shake it out!
|
Sv: Hund i flykabinen til utlandetJeg har en liten hund, og der kunne ikke ramler meg inn i halvsøvne å ha den med i kabinen. Den var med oss hjem fra USA, men da nede i magen på flyet. Helt ærlig Å tror jeg den hadde det bedre der enn om den skulle bli tvunget til å sitte stille på fanget vårt i eks antall timer.
|
|
|
#44 |
|
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hund i flykabinen til utlandetJeg synes det er positivt at folk ønsker å feriere sammen med hundene sine. Jeg kunne likevel ikke tenkt meg bilferie med hund i Caravelle til feks Italia. Da tror jeg heller at 4 timer i buret sitt i flyet er skånsommere for hunden. Buret blir plassert i et lasterom som har samme lydnivå og temperatur som kabinen vi sitter i.
|
|
|
#45 |
|
Yes, we can!!
|
Det er vel ikke verre for bikkjer enn for unger, vil jeg tro?
|
|
|
#46 |
|
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg var ikke klar over at det var tillatt med dyr i cabinen. Nå vet jeg det, og kommer derfor til å være obs på dette
|
|
|
#48 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hund i flykabinen til utlandetOg ungene strappet fast i barneseter. Og buret MÅ vel ikke være lite?
|
|
|
#50 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hund i flykabinen til utlandetDa vi dro hjem fra Spania sist uke så hadde nabodamen med seg en liten Chihaua.
|
|
|
|
#51 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Buret bør ikke være for stort i alle fall, dette er hundens bilsete... Ved uhell er det inni der den er. Lite bur, festet, blir hund som ikke blir like filleristet som hund i diiiigert bur......
|
|
|
#52 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hund i flykabinen til utlandetNår vi er på ferie, så farter vi så mye at jeg tror definitivt at hundene har det best hjemme hos en passer. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
© All rights reserved
|
Helt enig.
Hunder kan være i kennel når man er på ferie og slippe varme bilturer, det kan ikke barna. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hund i flykabinen til utlandetJeg driver hundeoppdrett og reiser veldig mye med noen av hundene mine både utstilling og til parring samt import eksport. Mine har ett bitte lite reisebur /bag. Har de løse på flyplassen til vi skall inn i flyet jeg for som regel det bakerste setet og er ikke flyet fylt for jeg som regel to seter for meg selv. Har jeg begge setene for meg selv så er hunden som regel oppå setet under selve flyvningen. Ikke ut av buret altså men med buret slik at jeg kan snakke litt med de. Per dags dato legger veldig få mennesker merke til at jeg har denne hunden med meg på flyet den hr null sjangs å røyte ut av bagen sin den er fullstendig vanntett og jeg tror at en jakke med noen som har hund er mye værre for en allergiker enn selve bagen med hunden. Ingen av hundene mine lager noe som helst lyd eller peser de ligger helt rolig og sover er de reisevant er dette ikke noe problem! |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jepp, men jeg tror mange synes kennel er dyrt, og så har jeg også hørt at det er vanskelig å få plass i kennel om sommeren. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hund i flykabinen til utlandetMan kan legge inn bytte-tjeneste på finn da, slik jeg gjorde. Vi hadde ikke hund selv akkurat da, så en heldig Oslo-dame har fått masse gratis hundepass av oss (mange uker og helger). Hun gjengjelder gjerne, men hunden hennes var ikke spesielt glad i valpen vår, så vi må prøve igjen litt senere. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hund i flykabinen til utlandetJa det er mye som kan skape ubehag på en flyreise. For de som blir syke pga allergi er jo dyr i kabinen en uting men hva med folk som har spesielle parfymer, røyker, har klær med hundehår på osv.
|
|
|
#59 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Vi hadde aldri problemer med å få plass til flatcoaten vår i kennel da vi hadde han. Dyrt, ja - men det er en del av pakka, spesielt når man har stor hund. Det var mange ting den gode flaten vår ikke kunne eller burde bli med på, sånn sett ser vi at den lille hunden vi har nå er mer anvendelig. Hunden vår trivdes godt i kennelen, og ble glad når han kom dit og løp i fullt firsprang til kenneleieren. Det var en pussig fyr som drev den - han kunne ikke mennesker, men han kunne dyr. En gang bikkja ble syk da vi var i Paris så bodde hunden inne hos dem i stua hele ferien vår, og han fikk besøk av veterinær og jeg følte virkelig at han ble godt ivaretatt. Slår et slag for en god kennel altså, trenger ikke å dårlig samvittighet om man har hunden sin der. Selv om planen er at den hunden vi har nå skal være med oss nesten over alt så har vi basert oss på at han også må innom kennel. Jeg tar ikke hunden med meg på storbyferie til London neste år f.eks. Men til pappa på vestlandet, der får han bli med. Stort sett tar vi tog, men nå når jeg har skjønt at man kan fly også så er det ikke helt utenkelig at det blir noen flyturer også. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
|
Sv: Hund i flykabinen til utlandetAlle flyselskaper har vel stort sett sluttet med peanøtter/andre nøtter på flyene. Om vi snakker om fiskedasking så burdemjo egentlig alle som spiste disse nøttene som flyselskapene delte ut fiskedaskes. Nøtter kan jo være ekstremt allergifremkallende også for de som ikke spiser. Jeg har ved to anledninger også vært med om at fly enten Siri fra om at det er allergier om bord og m at det er et sterkt ønske at ingen heller spiser er medbrakte nøtter. |
|
|
|
![]() |
|
|