|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hund i flykabinen til utlandetDet er jo lov med dyr på busser, tog, trikk, t-bane etc., så jeg trodde at hyperallergikere uansett måtte ta forholdsregler? |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hund i flykabinen til utlandet
Kan bare snakke for min familie, men som sagt vi har alltid medisin. Men en t-bane eller buss kan man alltid gå av på neste stopp. Ikke så enkelt på et fly. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hund i flykabinen til utlandetVi tar sjelden buss og tog, men det hender. Det går an å gå av bussen om en skulle bli dårlig. På toget kan man flytte seg til en annen vogn. På en flere timers flytur der man ikke har noen mulighet til å komme seg av - vel, det er noe helt annet. Og jeg syns det er rystende at det er lov med dyr i en flykabin. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
En, av to-tre
Sv: Hund i flykabinen til utlandetJa, den ser jeg. Jeg har bare ikke tenkt på det før. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Hund i flykabinen til utlandetJeg er litt overrasket over at dere ikke visste dette. Jeg har tenkt litt på dette og kommet fram til at jeg faktisk har møtt en del katter og sånne sofahunder på flyene opp gjennom. Alltid i bur da.
|
|
|
#27 |
|
Mother of Dragons
|
Jepp, det er en helvetes uting at de lar dyr være i kabinen. Men det er å ta til etterretning at allergikere må være flinkere til å klage og si ifra.
|
|
|
#28 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hund i flykabinen til utlandetJeg syns man burde kunne krysse av for allergi ved bestilling, og da blir det ikke lov på den flygningen. Og ved behov for førerhund, som noen har, så blir det først til mølla på akkurat den flighten: Den blinde med hund får billett om han bestiller først, den allergiske må velge et annet fly. Og omvendt.
|
|
|
#29 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Enig i denne!
|
|
|
#30 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hund i flykabinen til utlandetNår en flyr til Spania må i alle fall hunder og katter i bagasjen og ikke inne i kabinen. Naboen tar med katten sin til spania hver vinter og den har måttet i bagasjen samme hvordan flyselskap de har tatt. Har også ei venninne som flytter til spania nå med fire unger og to hunder. De skal fly norwegian og ikke sjans til å få hundene med i kabinen enda i alle fall den ene er veske bikkje. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Leste akkurat en artikkel om det og jeg tror det er akkurat slik det er. Først til mølla - dyr eller allergiker. Altså bør man gi beskjed dersom man skal fly og er veldig allergisk mot katt/hund. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hund i flykabinen til utlandetOj, hva man kan lære. Jeg er allergisk mot det meste av pelsdyr, og det har aldri falt meg inn at jeg skulle måtte gi beskjed om dette når jeg skal ut å fly.
|
|
|
#33 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Hund i flykabinen til utlandetJeg ble faktisk overrasket på årets reise. På vårt fly fra Miami - Berlin var det en liten veskehund i kabinen, den satt på fanget til eieren. Jeg trodde ikke det var lov og jeg er veldig glad vi satt i nærheten da mannen er ganske allergisk.
|
|
|
#34 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hund i flykabinen til utlandetJeg synes synd på den hunden som satt å bjeffet rett under oss fra Milano nå i sommer. Jeg skjønner ærlig talt ikke at man vil utsette dyret sitt for en flytur. Men så har jeg null interesse for hunder, og klarer ikke helt å sette meg inn i behovet. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Ferdig!
Sv: Hund i flykabinen til utlandetJøss, dette trodde jeg ikke var lov. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Nå også i farger
Jeg er veldig glad i hunder, og skjønner ikke at noen vil utsette hunden sin for det. Tror hunden skal være ganske sterk i psyken om den ikke blir redd av å sitte i lasterommet i x antall timer. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hund i flykabinen til utlandetDa vi reiste fra Frankrike i fjor hadde damen ved siden av oss en katt under setet foran seg. Jeg visste ikke det var lov før da. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
En, av to-tre
Sv: Hund i flykabinen til utlandetNå er det jo mye man kan bli syk av da - noen er så hyperallergiske at de blir syke om noen åpner en pose peanøtter ved siden av dem. Jeg kan ikke forstå at man ikke tenker at man skal gi beskjed dersom man har alvorlige allergier. Hund er vel ikke det verste man kan utsettes for i så henseende. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
bits and pieces
|
Sv: Hund i flykabinen til utlandetHunden som var med flyet vårt på tirsdag var ikke i kabinen.
|
|
![]() |
|
|