Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnehagefrokost utenom kjernetiden

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-12, 06:58   #61
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetiden

Er barnehagen bemannet slik at alle kan komme til frokost? Bare en tanke. Her var betaling for SFO om morgenen noe alle måtte, også de som ikke hadde behov for det. Men bemanningen var lagt opp slik at om alle kom på morgensfo var det ikke nok voksne. Dette er nå forandret ved å trekke morgensfo ut av prisen. De kunne jo ikke ha alle voksne der om de skulle dekke opp helt til stengetid.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 07:00   #62
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.696
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetiden

Jeg tror forskjellen her mot andre barnehager er at kjernetiden er gratis. Kansje ha en egen matsats for de som ikke betaler for å bruke barnehagen utenom kjernetiden?. Ikke for de som velger å levere sent, men de som ikke har rett til å komme til frokost. Om det er noen da.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 07:02   #63
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.071
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetiden

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Er barnehagen bemannet slik at alle kan komme til frokost? Bare en tanke. Her var betaling for SFO om morgenen noe alle måtte, også de som ikke hadde behov for det. Men bemanningen var lagt opp slik at om alle kom på morgensfo var det ikke nok voksne. Dette er nå forandret ved å trekke morgensfo ut av prisen. De kunne jo ikke ha alle voksne der om de skulle dekke opp helt til stengetid.

Ikke noe problem med bemanning på morgenen. Barnehagen åpner 06.45, men det tar lang tid før det kommer noe særlig med unger. Det er snakk om å endre åpningstidene litt. Det er på ettermiddagen det er litt tynt med bemanning i forhold til antall unger.

Det er ikke mulig å endre kjernetiden, for den er satt av bydelen. Men meg bekjent er det ingen barn som pr i dag bare er der i kjernetiden. Jeg hadde forstått problemstillingen hvis det var snakk om et måltid som man måtte betale for, men ikke hadde mulighet til å spise.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 07:16   #64
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.696
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetiden

Så lenge man har mulighet for å komme til frokosten så må man betale for den. Man kan ikke si at man vanlig vis ikke, eller bare av og til. Jeg synes dere skal beholde det akkurat sånn dere har det.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 09:49   #65
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.254
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetiden

Dersom man ikke kan være der utenom kjernetiden, og faktisk ikke KAN benytte seg av tilbudet, så syns jeg prisdifferensiering er rimelig.

Men ikke om man velger å ikke benytte seg av et tilbud som er der.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 10:52   #66
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetiden

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg synes dagens løsning høres helt fin ut. At noen velger å ikke spise frokost der er deres valg. Snuppa hadde full barnehageplass hele tiden, i praksis brukte vi ofte bare 3-4 ganske korte dager. Vårt valg. Ikke helt det samme, men dog.

Samme her, jeg har jo hatt full plass til begge ungene hele tiden, men i lengre perioder mens jeg har jobbet redusert eller vært hjemme, har de hatt svært korte dager og mye fri. Jeg jobbet 80 % nå i min forrige jobb, med fri hver mandag, og da hadde jeg stort sett minsten hjemme hver mandag. Skulle jeg da liksom ha krevd å få heldagsplassen min billigere?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 11:13   #67
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetiden

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg tenker at matserveringa i barnehagen kommer som en pakke. 300 kroner for frokost og lunsj. Punktum. Benytter man ikke alle måltider, vel - ok, det velger man selv.



Ellers blir vel det neste at de bare vil betale for plassen i kjernetiden også..

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no