Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Bunad. Er disse seriøse?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-12, 16:06   #1
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bunad. Er disse seriøse?

Da min eldtse konfirmerte seg i våres sammenlignet jeg hennes bubad med en som var laget i utlandet. Det var stoooor forskjell og ikke vanskelig å se hvilke av de som var ekte.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 17:12   #2
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Da min eldtse konfirmerte seg i våres sammenlignet jeg hennes bubad med en som var laget i utlandet. Det var stoooor forskjell og ikke vanskelig å se hvilke av de som var ekte.

Hva var forskjellen?

Gammel 02-08-12, 18:38   #3
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Hva var forskjellen?

Det var stor fargeforskjell bl.a. Det røde var veldig "skrikende", båndene var anderledes, stoffet så ut til å være i mye dårligere kvalitet. Den så rett og slett veldig jalla ut.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 20:10   #4
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Jeg fikk sydd om bunaden min hos Norske bunader for mange år siden.
Hadde dårlig økonomi, så det var det rimeligste alternativet.

Det funket forsåvidt greit, men da jeg skulle sy den om på nytt fikk jeg merke at den ikke akkurat var montert slik den skulle vært. De hadde lagt leggene feil i forhold til hva som er reglene (nå er jeg ikke en regelrytter egentlig, men dette viste seg jo å være den minst flatterende måten å gjøre det på også).

Jeg mener at utenlandsk brodering i seg selv ikke har så mye å si, så lenge broderingsteknikkene er like. Det er de ikke nødvendigvis, i følge min søster som har sydd en del bunad og jobber på Husfliden.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:37.