Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Jeg har lyst på ny pc - hjelp meg å velge

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-12, 22:16   #15
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg har lyst på ny pc - hjelp meg å velge

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Takk for gode innspill mrc!
Liten og nett er mest for når jeg vil ta den med meg. Den vil hovedsaklig dokkes ved skjerm og tastatur hjemme, men må fungere ved å ha den i fanget også. Zenbooken har 16:9 oppløsning og det er helt greit. Det er ingen avansert bildebehandling jeg skal drive med. Ordne bilder og digiscrapping.

Bemerk av UX31E for så vidt har 1600x900-oppløsning (ikke forveksle med 16:9-formfaktor, hvilket også 1366x768 og 1920x1080 også er - 16:9 viser til forholdet mellom størrelsen på bilde i høyde og bredde. Tidligere brukte man 4:3 (f.eks. 1024x768, 1280x1024, 1600x1200) og 16:10 (1280x800, 1440x900, 1680x1050, 1920x1200), men fargegjengivelsen er ikke så bra. Man må sitte ganske så "korrekt" i forhold til skjermen. 16:9 ble så valgt pga. filmformat er i dette og filmer i 16:9 vil ellers gi sort ramme oppe og nede på andre skjermaspektratioer.

Trenger ikke være noe stort praktisk problem, men man må justere skjermvinkelen avhengig av hvordan man sitter etc. Ble lirr irriterende på flyturer hvor det var litt dårlig plass og man ikke fikk helt den vinkelen man trengte for å ikke få forvrenging av fargene.

For å se en del fargeoverganger må man også se skjermen fra litt forskjellige vinkler. Ting som ser ganske så hvitt ut kan vise seg å være ganske grått og i en overgang til hvit kanskje.

Men bruker man en ok vanlig skjerm trenger det jo ikke å være noe problem.

Litt siden jeg brukte UX31E, men synes det virker som UX31A har litt bedre tastatur også. Batteritiden på UX31A er også noe bedre.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:30.