Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hva er rimeligere i Sverige?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-12, 02:59   #1
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva er rimeligere i Sverige?

Da tenker jeg ikke på mat eller husholdningsartikler.

Men har fått med meg at tapet og vitaminer er en god del billigere i Sverige.

Andre ting man kan spare penger på å handle i nabolandet?

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-12, 15:39   #2
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er rimeligere i Sverige?

Aderma Exomega hudkrem er billigere. Hvis du har husdyr (hund/katt) kan du kjøpe flåttdråper uten resept på apoteket i Sweden. Det var det jeg kom på.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-12, 15:51   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Røyk, snus og vin.

Gammel 30-07-12, 15:52   #4
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dyremat og utstyr er billigere.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-12, 15:52   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barnevogner og reparasjoner (bil) skal visst være billigere.

Gammel 30-07-12, 15:53   #6
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tannlege.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-12, 16:20   #7
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Treningstøy.

Gammel 31-07-12, 02:54   #8
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Takk for tips!

Blir nok vin til mannen, mat til dyrene våre, litt vitaminer og treningstøy.

Er vel noe salg der enda, og bruker å finne mye mer der til bedre priser enn det vi finner her iallefall.

Bruker å ha bilen vår på service i Sverige når vi får det til å passe slik, men det gjør det ikke i år. Sparer penger på det, ja.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-12, 03:05   #9
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Ormekurer og sånt er reseptfritt og noe billigere.

Gammel 31-07-12, 09:33   #10
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kjøpte akkurat vogn i Karlstad. Den kosta like mykje i norske kroner som i svenske kroner og vi sparte dermed kronekursen (13%), som utgjorde ein tusenlapp. Eg har litt same inntrykk som Sonja Sukkersöt, at det er forskjell på "normal-Sverige" og "grense-Sverige".

Eg har vore mykje i Uppsala i samband med studier, og det som var påfallande billigare der var uteliv, kafebesøk, tannlege og frisør.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-12, 09:44   #11
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Allergitabletter og hydrokortisonkrem er mye billigere enn her hjemme. Det er også en god del billigere å spise og drikke ute. Ellers er jeg enig med Sonja Sockersöt om at det delvis er en myte at alt er så mye billigere i Sverige. Muligens var det sånn tidligere, men da jeg bodde der i en periode for fire-fem år siden, ble jeg ikke akkurat slått i bakken av lave priser, for å si det sånn. Men jeg fikk også svensk lønn, så det spilte selvsagt også inn.

Gammel 31-07-12, 19:52   #12
Sonar
Bør lage seg en tittel selv

Sonar sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøydis, her.

Ormekurer og sånt er reseptfritt og noe billigere.

Det var en nyttig nyhet. Må ha til katten nå og da kan jeg jo se etter det når vi likevel er i Sverige.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-12, 20:16   #13
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har kjøpt noen svindyre amarone-viner i dag, som sikkert koster det dobbelte hjemme. Gleder meg til å smake!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-12, 20:28   #14
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Har kjøpt noen svindyre amarone-viner i dag, som sikkert koster det dobbelte hjemme. Gleder meg til å smake!

Det ville jeg ha sjekket opp før du kjøper flere neste gang. Jeg tror den norske avgiftspolitikken på vin er sånn at de dyre vinene ikke er så verst priset i Norge, men jeg er ikke sikker altså.

Gammel 31-07-12, 20:38   #15
era

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Briller ,vitaminer, div apotekervarer.

Gammel 31-07-12, 21:44   #16
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Det ville jeg ha sjekket opp før du kjøper flere neste gang. Jeg tror den norske avgiftspolitikken på vin er sånn at de dyre vinene ikke er så verst priset i Norge, men jeg er ikke sikker altså.

Det stemmer. Relativt sett er vin "billigare", jo dyrare han i utgangspunktet er, fordi avgiftene er pr. alkoholvolum og mengde. Så 7,5 dl. vin med 13% alkohol har same avgift, uansett om det er billig eller dyr vin i utgangspunktet.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-12, 21:48   #17
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Aderma Exomega hudkrem er billigere. Hvis du har husdyr (hund/katt) kan du kjøpe flåttdråper uten resept på apoteket i Sweden. Det var det jeg kom på.

Ormekur til dyr er også billigere, siden du sparer utgiftene til resept pluss at selve kuren er biligere. Der er nemlig ormekur reseptfritt, i motsetning til her.

Edit: Så nå at det var nevnt lengre opp her.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-12, 21:53   #18
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

C-vitamindråper til marsvin.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-12, 22:09   #19
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Kom inn døra for en time siden etter å hatt service og registerreimskifte i Sverige. Sparte ca. 5000 NOK på å ta det i sverige. I tillegg til at man fikk kjøpt vin, sprit, snus, godis, brusbokser, øl, ost og kjøtt med det samme

Gammel 31-07-12, 22:46   #20
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg vet ihvertfall at en chateau margaux vi kjøpte til 3-400 koster flerfoldige hundrelapper mer hjemme. Har ikke sjekket amaronen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:08.