|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Tyrkia i juli - hvor varmt?Ingen hos oss har blitt solbrente etter at jeg fikk ansvar for innkjøp av solkremer. Vi smører oss med faktor 20, og gjør dette tydeligvis ofte nok til å unngå å bli røde.
|
|
|
|
#83 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tyrkia i juli - hvor varmt?Jeg synes fremdeles det er gøy å rive av hudflak etter solbrenning.
|
|
|
#84 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Tyrkia i juli - hvor varmt?Så synd dere ble brent og at temperaturen var i høyeste laget. Vi kom hjem etter en uke i Tyrkia (Kusadasi en time fra Izmir) på torsdag og hadde perfekt vær. 30-32 grader og lav luftfuktighet. Ble litt småbrent skuldre og rygg etter de to første dagene alle tre, men kjørte på med femti og UV-drakt på poden, så gikk det seg til. Det er jammen ikke lett å unngå at Poden blir brent på ryggen. Han ligger jo og dupper i vannet i det evinnelige. Rekker knapt nok å koppe opp for å bli tør før han er uti igjen. Hipp hurra for UV-klær. |
|
|
|
|
|
#85 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Tyrkia i juli - hvor varmt?Jeg tror egentlig jeg vet grunnen til at ungene mine ikke blir brent. De ligger nemlig ikke og dupper i vannflaten. De er mer under enn over vann. Vi plasserte oss ved de dypeste bassengene på ferien, og ungene brukte en hel uke til å dykke etter ting på dypet. For man blir kanskje ikke solbrent når man er under vannflaten?
|
|
|
|
#86 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Tyrkia i juli - hvor varmt?Så bra at dere stort sett er fornøyd DD! Vi endte ufrivillig opp (dårlig research av mor, egentlig) på et tilsvarende anlegg, med en helt annen kvalitet på underholdningen, og den stoppet faktisk ikke før klokken 24. Balkongen tok inn all lyd fra scenen, og vi ble etterhvert helt tussete av bingo og karaoke.
|
|
|
#87 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Tyrkia i juli - hvor varmt?
Poden er også mer under enn over vann, men det blir jo selvsagt en del svømming i overflaten også.... Poden har dessverre en hud som blir fort rød og brent om vi ikke smører, smører og smører (noe som ikke er lett når han er i vannet nesten konstant). |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Tyrkia i juli - hvor varmt?Eldste er også mest under vann, men står endel i kø på rutsjebanene og ligger litt på flytemadrass osv, og så lekte hun endel på sjørøverskuta osv i bassenget der vi var. Minsten var også mye under vann da han liker å ha vann til halsen, men han lekte også veldig mye på sjørøverskuta og lignende, så jeg er veldig glad han hadde UV-drakt på seg. Den skulle bare vært langermet, men da vet vi det til neste gang.
|
|
|
#89 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Tyrkia i juli - hvor varmt?Jeg har tydeligvis unger med bedre hud enn meg. Men jeg er skikkelig fregnete, så det er kanskje ikke så rart at jeg tåler mindre sol enn gjennomsnittet. Eller nå som voksen er det ikke noe problem lenger, men nå smører jeg veldig jevnlig og bader bare moderat mye.
|
|
|
|
#90 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Tyrkia i juli - hvor varmt?Jeg er litt spent på vår spaniaferie neste sommer. Poden har knallrødt hår og hud som er hvitere enn man kan tenke seg.
|
|
|
#91 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Tyrkia i juli - hvor varmt?Betakaroten (i hvert fall til voksne) er bra, mannen min fikk veldig lett soleksem før men slapp unna mange år på rad da han tok dobbel dose betakaroten før han dro til varmere strøk.
|
|
|
#92 |
|
Guardian of the galaxy
|
Jeg trodde det bare var sånn kjerringråd.
|
|
|
#93 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
|
|
|
#94 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Tyrkia i juli - hvor varmt?Jeg skal ikke påstå at det funker på alle altså, men mannen min hadde overhodet ingen tro på det, jeg tvang ham (
|
|
|
#97 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Tyrkia i juli - hvor varmt?Betakaroten skal visst nok fungere iflg. fleire eg har snakka med. Eg enda opp med pigmentflekkar, så eg prøver ikkje ein gong til.
|
|
|
#98 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Tyrkia i juli - hvor varmt?Jeg blir ikke brun, bare solbrent og får soleksem, så alt som hindrer det er velkomment.
|
![]() |
|
|