Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Mimring om gamle dager

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-07-12, 13:28   #81
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mimring om gamle dager

Grustyggis?

Gammel 18-07-12, 13:34   #82
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Grustyggis?

Åhh JA! Det var rett og slett dødsgodt! Det var sikkert en million små svarte tyggiser (ligner på gummi som man nå ser på kunstgressfotballbaner) oppi en eske. Når man tok mange i munnen fikk man stor tyggis. Husker ikke hva den het originalt, het sikkert ikke grustyggis.

Gammel 18-07-12, 13:36   #83
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg husker månelandingen. Og Erik Bye på lørdager. Festus. Pompel og Pilt, som jeg var livredd.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-12, 13:40   #84
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fant denne lista på nettet. Har markert det som gjaldt meg. (Dvs. det meste.)

Ting vi gjorde på 80-tallet -som vi gudskjelov ikke gjør lenger...
1. Moonwalk'a
2. Brukte blå mascara
3. Tegnet på dongribuksen
4. Skrev «drittsekk» på skolesekken
5. Sa «Få smake på lipglossen din a'»
6. Hadde brevvenner
7. Brukte brunkrem i ansiktet, men ga faen i halsen
8. Brukte kastanjevann i ansiktet, men ga pokker i halsen
9. Nektet å bruke lue
10. Syntes Pusur var stilig
11. Trodde George Michael var hetro
12. Syntes silkenikkers og bluser med enorme blondekraver var et suverent festantrekk
13. Trodde Michael Jackson bare var bitte litt eksentrisk (og ikke hakkende, hoppende gal)
14. Drakk søt hvitvin
15. ...og Peach Canei
16. Valgte beta-spiller
17. Gikk i Poco Loco-dress på 17. mai
18. Sang «Free Nelson Mandela»
19. Trodde øst-tyske og russiske kvinnelige kulestøtere bare hadde «trent litt vel mye»
20. Var overbevist om at nyttårsaften 1999 ville bli tidenes fest
21. Brukte de ikke akkurat ultratynne bindene «Saba»
22. Visste hvem som var Muffe og hvem som var Gækki
23. Ble sure dersom noen kalte de «Guffe» og «Mækki»
24. Kjøpte lodd i Pengelotteriet (maks gevinst 50.000)
25. Hadde bankbok
26. Var sikre på at Duane Loken aka «Ulvefot» kom til å nå langt som skuespiller
27. Jo større jo bedre ... vi snakker om skulderputer
28. Trodde at en datamaskin var bedre jo større den var
29. Hadde mobiltelefonen fastmontert i bilen
30. Synes kinamat var litt vel eksotisk
31. Rosa Ball gensere var unisex tøy
32. Jo flere gummiringer og stålarmbånd på armen, jo bedre
33. Syntes Lihmal var kul på håret
34. Stod på Jetski, forløpern til Snowblades
35. Vi drømte om eget sjekkhefte
36. Trodde VIC 20 og Commodore 64 skulle gjøre oss flinkeree på skolen
37. Trodde Return kom til å bli store i USA
38. Trodde Internett skulle gå over

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-12, 15:35   #85
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[quote=amylin;3349857]
Husker at jeg våknet tidlig i helgene for å se på Sky Channel [quote]

Og Pat Sharp var den vakreste mannen! Han hadde norsk kone og var "litt mitt".

Gammel 18-07-12, 15:41   #86
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Også husker jeg vi måtte ha seilersko, og det var kjempeviktig at lissene var knyttet på en spesiell måte, med sånne kruseduller på enden.

Kjempeviktig!

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-12, 15:45   #87
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Ha!
Jeg husker at tieren var gul!
Vi måtte på Telegrafen i byen for å ringe til pappa som var sjømann.
At man kunne "skrive" på butikken(en grønn bok som butikkdamen eller mannen skrev opp hva vi hadde kjøpt. Mamma fikk sikkert regning en gang i måneden).
Frossen leskedrikk kostet en krone for den store og 50 øre for den lille.
Ferge fra Kaldnes til byen

Rutete strekkbukser og hjemmestrikket ullgenser.
Beksømstøvler og treski.
Minisykkel

Min var rød.
Saba Self sit var en revolusjon og det ble pakket inn i gråpapir når du kjøpte det på butikken.

Åhh, sånn hadde jeg i grønn med sommerfugler
Fikk pent brukt i bursdagsgave, jeg var henrykt!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-12, 16:16   #88
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Jeg husker månelandingen.

HÆ?? Har ikke jeg møtt deg? Du kan ikke HUSKE månelandingen?

Gammel 18-07-12, 16:53   #89
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Jeg sang i syng med oss. Det var min første betalte jobb og jeg var stolt som en hane hver gang jeg fikk utbetalingsseddel i posten. Godt betalt var det og, for et barn.Tror mamma og pappa har alle gamle opptak hjemme

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-12, 17:00   #90
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

HÆ?? Har ikke jeg møtt deg? Du kan ikke HUSKE månelandingen?

Har vi møttes? Nei, det tror jeg ikke? Det er bilde av meg på M2.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-12, 17:08   #91
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg husker at jeg hadde fæle plastbukser med strikk rundt beina utenpå bleiene (fra da jeg var litt over to år, tror jeg), og at jeg hadde kort rosa kjole med truse med runde blonder på stumpen utenpå hvite strømpebukser. Bare i glimt, men jeg husker følelsen. Grøss. Jeg huske også at vi fikk vårt første tv, og siden det må ha vært i 1969, kunne jeg vel i teorien ha husket månelandingen også.

Gammel 18-07-12, 17:40   #92
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker godt månelandingen. Det var jo det året jeg begynte på skolen! Da Olof Palme ble skutt, hadde jeg en tre måneder gammel baby.

Og Pompel og Pilt husker jeg også godt. De har jo traumatisert en hel generasjon nordmenn.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-12, 17:59   #93
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Har vi møttes? Nei, det tror jeg ikke? Det er bilde av meg på M2.

Blandet deg med Teofelia.

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg husker godt månelandingen. Det var jo det året jeg begynte på skolen! Da Olof Palme ble skutt, hadde jeg en tre måneder gammel baby.

Og Pompel og Pilt husker jeg også godt. De har jo traumatisert en hel generasjon nordmenn.

Da MÅ jeg spørre hvilket år du er født i?

Gammel 18-07-12, 18:11   #94
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blandet deg med Teofelia.

Da MÅ jeg spørre hvilket år du er født i?

1962.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-12, 18:15   #95
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Standard

1962.

Du er jo ikke akkurat gammel i den forstand ( ), men du fremstår som mye yngre på FP iallefall. Ikke at jeg er den beste til å danne meg så gjennomførte "bilder" av en masse nick, men jeg hadde nok gjettet deg på 80-tallet.

Gammel 18-07-12, 19:03   #96
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

1962.

Du har jo rund bursdag i år, jo!

Gammel 18-07-12, 20:08   #97
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg jobbet på kiosk da man kjøpte smågodt til stk.pris. Ettermiddagsvakta lørdag ettermiddag var ikke akkurat populær.
Nærbutikken var kolonialforretning hvor vi handlet over disk. Og på den stoooore butikken, som ikke var større enn en liten Remanutikk hadde vi bok som vi skrev opp i.

Husker godt turene til telegrafen for å ringe til bestemor og bestefar. Da jeg flytta hjemmefra var telefonkoiosk eneste kontakt med mamma og pappa. Husker godt de første mobiltelefonene og de som var sånn at man kunne ta de med ut av bilen. Fader de bærte tungt de som gikk med dem.

Vi lærte maskinskriving på vanlig skrivemaskin og hadde korrespondanselære på skolen, da brukte vi gjennomslagspapir for å få kopi av brevene.

Windows var ikke oppfunnet da jeg begynte i min første sekretærjobb.

Svart/hvit TV, i skap med sjalusidør. Da vi fikk flere kanaler var det kun en finsk kanal. Ikke Pat Sharp på oss. Buzzlyden på ti i skuddet. Jeg var forresten med i juryen en gang.

Kontakttelefonen husker jeg godt og det med å vente til 17 for å ringe.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-12, 20:27   #98
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

1962.

Altså. I mitt hode har du vært på min alder helt siden du kom. Sånn type 30-ish.

Gammel 18-07-12, 21:04   #99
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Husker noen makeupserien for fjortiser, Young Yellow? Gule hylser med marihøner på? jeg kan fortsatt gjenkalle duften av lebestiftene med karamell, sjokolade og bringebær. Påført på bedehuset.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-12, 21:08   #100
Sola

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Kontakttelefonen husker jeg godt og det med å vente til 17 for å ringe.

Haha ja husker godt at vi alltid måtte vente til etter kl 17 før vi kunne ringe, for før dette var det veldig dyrt å ringe.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:46.