|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mimring om gamle dagerJeg hadde flere brevvenner og noen av de sendte jeg kassetter med favorittmusikken til. Tatt opp fra radio eller på dobbel kassettspiller. Fikk tilbake ny musikk på samme kassetten i neste brev (datidens deling).
09 & 13 Sist redigert av venla : 17-07-12 kl 22:24. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Mimring om gamle dagerÅh, jeg husker jeg fikk min første bærbare CD-spiller til 11 års dagen, da fikk jeg også min aller første CD; Absolute Music 9 med bl.a "Tyven tyven", "Hodet over vannet" og "Go west" ... *mimre*
|
|
|
#43 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Mimring om gamle dager
CD-spiller til 11 års-dagen- du er må jo være bare barnet. Jeg tror knapt walk-mannen var kommet på min 11-års-dag. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Mimring om gamle dagerJeg husker vi var de første blandt vennene som fikk videospiller, så det var hos oss alle samlet seg. Fjernkontroller fantes selvsagt ikke, alt måtte justeres på selve TVen. Jeg husker da TV2 kom, da hadde vi hatt bare NRK i årevis. Foreldrene mine nektet å skaffe parabol så spennende kanaler måtte sees hos andre. Rart å tenke på hvor enkel TV vi så på som små. Programmer som ""Kom, så tegner vi en sang" eller puslespill med Vidar Lønn-Arnesen. Jeg er sikker på at dagens overstimulerede barn aldri hadde latt seg fenge av det.
|
|
|
#45 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Fra nord
![]() |
Å ja, som jeg elsket disse bøkene. Økonomen i meg likte den sirlige oppstillingen av innskudd og uttak og ikke minst siste saldo.
|
|
|
|
#46 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Fra nord
![]() |
... Og huske å ringe retningsnummer foran telefonnummeret hvis vi skulle ringe ut av distriktet. Men det føles da ikke sååå lenge siden ut
|
|
|
|
#47 |
|
heimføing
|
Vi var hjemme med hushjelp, for både mamma og pappa jobbet. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
One of These Days
|
Var ikke det en sånn gul en med sjokoladetrekk? |
|
|
|
|
|
#49 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Mimring om gamle dagerJeg husker forresten også at hvis man kjøpte saba self sit på parfymeri, så fikk man den pakket inn i gråpapir.
|
|
|
#51 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Mimring om gamle dagerJeg husker at bussbiletten til skolen kostet fire kroner. Etter noen år fikk vi busskort. Hvis vi hadde vannkrig på skolen fikk vi ikke sitte på, og måtte gå 3 km uten verken fortau eller gangvei. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Mimring om gamle dager...men søren ikke så gammel at jeg har kjøpt Saba Self sit på parfymeri, i gråpapir! |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Skal rømme
|
Sv: Mimring om gamle dagerJeg er i samme generasjon som Neket. Jeg husker Larry ja, og Commander Keen, og Lemmings. Og så det spillet med kanon til å skyte på fallskjermhoppere som kommer ut et fly.
|
|
|
#55 |
|
koko
|
Sv: Mimring om gamle dagerNår vi dro på korpstur og Norway cup lå vi på luftmadrass i midtgangen i bussen. Det var jo ikke farlig å krasje på den tiden.
Dårlige vitser har også livets rett. Sist redigert av Syrinx : 18-07-12 kl 00:50. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Mimring om gamle dagerJeg sov i hattehylla.
|
|
|
#57 |
|
Originala
|
Sv: Mimring om gamle dagerSad Sam, ja. Det var sant. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Mimring om gamle dagerOgså husker jeg vi måtte ha seilersko, og det var kjempeviktig at lissene var knyttet på en spesiell måte, med sånne kruseduller på enden. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Originala
|
Dette ble nok rangert som det beste diktet i verden. Mens Men tankene mine får du aldri og Hard asfalt var de beste bøkene. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Mimring om gamle dagerJeg husker Starlet - det var schikkli bra, jeg hadde mange brevvenner fra dette bladet.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 18-07-12 kl 06:21. Årsak: Så denne lå åpent, modererte meg litt mht info. |
|
|
|
![]() |
|
|