Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kvinner og karriere

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-12, 13:31   #10
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kvinner og karriere

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Topp-toppstillinger vil nesten alltid kreve langt mer enn det som er forenlig med å kunne tilbringe mye tid med barna. 60-70-80 timers uker, mye reising, krav til tilgjengelighet i ferier.

Må det virkelig være slik? Det er ikke mer slik at man som top-topp-sjef lar det bli slik?

Jeg syns det er et svakhetstegn ved samfunnet om man må jobbe 60-timers uker hele tiden. I hvor mange stillinger er det slik? Og i hvor mange av disse stillingene er det slik at man kunne fordelt ansvaret mellom flere mennesker, slik at man i stor grad var ferdig med jobben når man dro hjem eller hadde ferie?

Jeg har selv sett at et firma i en oppstartsfase hadde en leder som ikke hadde fri selv når han reise bort på "ferie". Men etterhvert som antall ansatte økte og man derfor forlot den flate strukturen og fikk mellomledere, så ble det mindre jobb og mer mulighet for faktisk ferie.

Det er selvsagt mulig at dette ikke er like lønnsomt for hver enkelt bedrift (bedre at man sliter ut folk ), men jeg tror det på sikt vil være det riktige. Jeg syns ikke det skal være nødvendig å forsake familien for å kunne være topp-topp-sjef.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:04.